Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies avautui tänään että "jumpittelen hänelle koko ajan"

Vierailija
25.03.2023 |

Argh, että ärsytti tuo sanavalintakin jo. "Jumpittelen."

Kysyin mitä hän mahtoi tarkoittaa, ja selitykseksi tuli että no ei hän nyt just osaa sanoa mutta "koko ajan joka asiasta viime viikkoina".

Okei, ilmeisesti tänään mies lukee jumpitteluksi sen, kun

1. Pyyhin _kolmatta_ kertaa tänään hänen kengissään sisälle tuomaa lunta (lätäköitä) eteisen laminaatilta. Ekoilla kahdella kerralla en edes sanonut mitään, mutta kolmannella kerralla huusin miehen eteiseen ja käskin käyttää itse rättiä, jos vielä neljännen kerran aiheuttaa lätäköt laminaattiin.
(lattia on jo osin pilalla eteisessä tämän vuoksi, mutta yritän varjella loppuja)

2. Imuroin, ja miehen likaiset vaatteet olivat (taas) makkarin lattialla. Kannoin ne pyykkiin ja marmatin mennessäni että on rasittavaa tehdä tätä edelleen, vielä 15 vuoden jälkeenkin.

3. Miestä alkoi hiukoa. Haki pakastepizzan ja alkoi laittamaan sitä uuniin. Nähdessäni tämän sanoin, että jääkaapissa on tekemääni ruokaa toissapäivältä, joka on menossa pilalle, että eikö hän voisi syödä sitä, turhauttaa kun meillä niin usein joudun tyhjäämään jääkaapista ruokaa kompostiin. (no söi silti pizzansa)

Sitten viimeinen niitti miehelle ilmeisesti oli, kun hän alkoi pyynnöstäni äsken tekemään ruokaa (sanoin että en jaksaisi tehdä, kun olin jo tänään imuroinut, pessyt lattiat, vessan, kylppärin, tiskannut ja pyykännyt... sillä aikaa kun mies oli koko päivän katsonut Netflixiä)

No mies alkoi tehdä ruokaa, mutta kun tulin laittamaan perunakattilaansa kannen, ja sanoin että kantta pitäisi käyttää jotta energiaa kuluu vähemmän, mies suuttui siitä ja alkoi valituksen että "jumpittelen koko ajan" ja totesi vielä ylemmyydentuntoisesti että "minä en pidä siitä".

Okei, joo, olen maininnut negatiivissävytteisesti tekemistään ja tekemättä jättämistään asioista, mutta pitäisikö nämä oikeasti vaan jättää sanomatta? Antaa laminaatin pilaantua kokonaan, vaatteiden lojua ympäri huushollin lattiaa, jatkossakin kipata ruokaa biojätteeseen, ja tuhlata sähköä...

Tiedän että isossa mittakaavassa ja pitkässä suhteessa pikkuasioita, mutta väsyneenä kyllä turhauttaa!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, niin tuttua.... Tsemiä, välillä on näitä päiviä.

Vierailija
2/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kumpaakin osapuolta. Meillä vähän samankaltaisia tilanteita välillä.

Itse en olisi puuttunut miehen ruuan laittoon vaikka itse laittaisinkin kannen. Ei niin tärkeä asia.

Eikö eteiseen voisi hankkia jotain mattoa joka suojelisi laminaattilattiaa niin ei tarvitse vahtia ja pelätä sen puolesta. Tai vaihtoehtona selität kerran rauhallisella hetkellä asian ja sen jälkeen et sekaannu asiaan. Lattia kärsii mutta se on elämää. Eilen taisin sanoa lumesta jota mies toi olohuoneen lattialle lahkeessa huomaamatta. Ei suuttunut vaan siivosi pois. Eteisessä lattiat jotka kestää vettä. Joskus kyllä valitan jos mies kulkee edes takaisin eikä yhtään puhdista kengistään lunta niin kaikkien sukat kastuu eteisessä kun märkä matto.

Mitä pitsaan tulee niin ymmärrän että jos tekee mieli pitsaa. Jos on jo kerennyt herkutella ajatuksella pakastepitsasta niin tekee sitä mieli eikä vanhaa ruokaa. Itse ratkaisen tämän niin että koetan sanoa ennakolta miehelle että kaapissa ruokaa x joka pitäisi syödä pois jos onnistuu. Silloin mies ei kerkeä kuolata jotain pakastepitsaa vaan ottaa sitä vanhaa. Jos mies ottaa jo pitsan niin huikkaan että vaihtoehtona se vanha ruoka mutta en valita kumman tahansa valitsee.

Itse koetan löytää ratkaisuja. Miehellä on välillä tapana jättää papereita ja tavaroita levälleen. Ostin ison muovilaatikon johon heitän miehen lojuvat kamppeet. Eivät ole edessä ja mies penkoo laatikkoa jos jotain hukassa. Eikä minun tartte nalkuttaa ajelevista tavaroista.

Suosittelen etsimään ratkaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä kans ymmärrän vähän molempia. Tuo miehen sanavalinta on kyllä tosi alentava, noin sanottaisiin lapselle.

Vierailija
4/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että joudut huolehtimaan miehestä kuin lapsesta. Onko hän niin ihana muuten, että kannattaa olla suhteessa?

Vierailija
5/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toisen puolesta tekeminen, niin ehkä huomaa itekin mistä on kyse.

Remppaa sitten eteisen lattian ja vie itse vaatteensa pyykkiin jne.

Vierailija
6/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kivoja vastauksia, ihan yllätyin 😅

Odotin kivitystä, mitä palstalta yleensä saa.

Joo, ratkaisuja täytyy yrittää etsiä ja ei nämä onneksi mitään isoja juttuja ole, nyt vaan lienee molemmilla kevätväsymystä tai mitä lie ja molempia ärsyttää toisen naama...

Ap

Vierailija
7/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan hankkiko lapsia!

Vierailija
8/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vaan hankkiko lapsia!

Se nyt on myöhäistä varoitella 😅

Teini-ikäiset mukulat on jo. Ollaan oltu siis 15 v. naimisissa ja yhdessä vielä pidempään.

Ap

Vierailija
9/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi puuttunut miehen ruuan laittoon vaikka itse laittaisinkin kannen. Ei niin tärkeä asia.

Eikö eteiseen voisi hankkia jotain mattoa joka suojelisi laminaattilattiaa niin ei tarvitse vahtia ja pelätä sen puolesta. Tai vaihtoehtona selität kerran rauhallisella hetkellä asian ja sen jälkeen et sekaannu asiaan. Lattia kärsii mutta se on elämää. Eilen taisin sanoa lumesta jota mies toi olohuoneen lattialle lahkeessa huomaamatta. Ei suuttunut vaan siivosi pois. Eteisessä lattiat jotka kestää vettä. Joskus kyllä valitan jos mies kulkee edes takaisin eikä yhtään puhdista kengistään lunta niin kaikkien sukat kastuu eteisessä kun märkä matto.

Mitä pitsaan tulee niin ymmärrän että jos tekee mieli pitsaa. Jos on jo kerennyt herkutella ajatuksella pakastepitsasta niin tekee sitä mieli eikä vanhaa ruokaa. Itse ratkaisen tämän niin että koetan sanoa ennakolta miehelle että kaapissa ruokaa x joka pitäisi syödä pois jos onnistuu. Silloin mies ei kerkeä kuolata jotain pakastepitsaa vaan ottaa sitä vanhaa. Jos mies ottaa jo pitsan niin huikkaan että vaihtoehtona se vanha ruoka mutta en valita kumman tahansa valitsee.

Itse koetan löytää ratkaisuja. Miehellä on välillä tapana jättää papereita ja tavaroita levälleen. Ostin ison muovilaatikon johon heitän miehen lojuvat kamppeet. Eivät ole edessä ja mies penkoo laatikkoa jos jotain hukassa. Eikä minun tartte nalkuttaa ajelevista tavaroista.

Tässä on oikeaa asennetta, rakentavaa suurpiirteisyyttä ja ongelmanratkaisua. Varmaan rakastat miestäsi, jumpittelijasta ei tule samaa vaikutelmaa.

Vierailija
10/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitää aina etsiä ratkaisut, toteuttaa ne, joustaa, ymmärtää, ennakoida ja mies saa rennosti tehdä mitä nyt tekeekin tai olla tekemättä.

Meillä on näitä samoja juttuja kotona ja olen kurkkuani myöten täynnä etsimään ja toteuttamaan ratkaisuja.

Seuraava ratkaisuni on ero.

Vierailija
11/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanon, että tuo sana "jumpitella" on paha. Millainen mies edes käyttää tuollaista kieltä? Ette kai ole jotain Pohjanmaan sisäsiittoisia?

Vierailija
12/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuon aarteen on sinulle valinnut?

Teethän itse kaiken täydellisesti? Huomauttaako miehesi? MIten reagoit kun huomauttaa? Alatko raivomamaan ja kerrot miehen kaikki viat sille ja sanot ettei sillä ole mitään oikeutta valittaa mistään?

Miksi vihaat miehiä? Miksi et ole ottanut itsellesi toista naista? Sopisit varmasti paremmin yhteen naisen kanssa. 

Laita harkintaan.

Vierailija
13/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan uusi aihe. En ole koskaan lukenut, tai kuullut tästä...

Vierailija
14/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas kivoja vastauksia, ihan yllätyin 😅

Odotin kivitystä, mitä palstalta yleensä saa.

Joo, ratkaisuja täytyy yrittää etsiä ja ei nämä onneksi mitään isoja juttuja ole, nyt vaan lienee molemmilla kevätväsymystä tai mitä lie ja molempia ärsyttää toisen naama...

Ap

Miksi eteisessä on laminaatti? Ihan pöljää, kun talvella ne kengät vaan on lumisia ja märkiä. Eteiseen laatat ja lattialämmitys.

Vierailija
15/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olet miehesi valinnut kaikki nämä vuodet ja edelleenkin saat valita jos tahdot.

Voit siivota miehen jäljet niin kuin tähänkin asti tai antaa sen lattian mennä pilalle.

Kyllä sinunkin pitäisi ymmärtää että jos ei ole ymmärtänyt 15 vuoteen asioita joista sinä valitat tai sanot, niin miksi hän siitä valittamisesta/sanomisesta myöhemminkään ymmärtäisi?

Voi toki olla että ymmärtää, mutta ei viitsi koska sinä huolehdit kuitenkin. Jos et huolehdi niin a) sun syy, kun pilasit lattian b) ööö... Mites tässä nyt noin kun ei ole ennenkään. Huono lattia tai jotain kun ennenkin on kestänyt.

Tosiaan. Ei ole ok motkottaa vuodesta toiseen samoista asioista, vaikka kuinka olisi ns. aihetta.

Vierailija
16/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitää aina etsiä ratkaisut, toteuttaa ne, joustaa, ymmärtää, ennakoida ja mies saa rennosti tehdä mitä nyt tekeekin tai olla tekemättä.

Meillä on näitä samoja juttuja kotona ja olen kurkkuani myöten täynnä etsimään ja toteuttamaan ratkaisuja.

Tyhmä olit kun edes otit miehen.

Ero kuulostaa kuitenkin hyvältä. Ymmärräthän ettei sillä uhkailu tällä palstalla ole kovin tehokasta?

Tai no, tuskin tajuat... pelkkä nainen.

Vierailija
17/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole iloinen, ettei tarvinnut kaivaa sitä hyvin ansaittua nyrkkiä silmästäsi!

Sun ei kannata olla parisuhteessa ollenkaan, jos et tajua ettei saa lyödä ja että erotakin saa ellei omille vihan hallinta ongelmille osaa muuta ratkaisua löytää.

Vierailija
18/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen tekee sen ongelman, hän voi etsiä ratkaisunkin. Miehen ratkaisun tiedämme: älä nalkuta.

Ap:lle: Sinähän olit kuin se telkkarimainoksen karateehen menossa oleva kuiskutteleva ukko!

Mitä toi nyt oli, haetaan makkarin lattialta vaatteet ja nalkutetaan mennessä? Anna olla, kyllähän huomaa sitten, kun puhtaat vaatteet loppuu. Äläkä herrantähden ainakaan nalkuta siitä, vai oletko muka näinä 15 vuotena huomannut sen auttavan?

Vierailija
19/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät siivota, niin siivoa. Mutta muista, että ei se tarkoita, että miehen pitää tehdä joku muu kotityö. Puhdasta kotia puunaava nainen käyttää aikaansa turhuuteen.

Vierailija
20/61 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulit tälle palstalle jumpittelemaan ja pilaamaan meidän viikonloppufiilikset jumpittelullasi?