Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vien lapseni hoitoon 6 kk iässä

Vierailija
26.11.2006 |

aion sinnitellä siihen asti. sydäntä särke ja itku meinaa tulla mutta 2 lapsen yksinhuoltajana en keksi muuta. rahaa ei ole, ollaan jouduttu käydä mummolla ja papalla syömässä ja he on maksaneet jotain laskujakin. en selviä muuten. eikä todella osteta ylimääräistä, säästämiskohteita ei löydy.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huomattavasti enemmän?

Vierailija
2/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit eivät ainakaan ota puolivuotiasta hoitoon.

Ootko käynyt kysymässä apua sosiaalitoimesta tai velkaneuvonnasta ?

Onko sulle suurempi ongelma pienet tulot vai hallitsemattoman suuret menot tai velat ?

Vierailija
4/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo mun työ niin huippupalkkaista ole. näin saisi lapsille edes vähän paremman elämän. työpäiväni kuusituntisia.

Vierailija
5/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä nyt ruokaa pitäis kaikille saada!

Vierailija
6/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra-asuntoa en saisi niin halvalla kuin tämä oma pitkällä maksuajalla. lapsilisät menee ruokiin, vaippoihin yms. ja elatusmaksuja ei näy eikä kuulu. auton olen jo myynyt. kai nuo tulot sitten on liian pienet, en todella tiedä mistä enää säästäisin, ei käydä parturissa yms. leikataan itse. ruoat tarjouksista ollaan ostettu.

Vierailija
7/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että hyödyt tästä taloudellisesti?

Vierailija
8/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä kyllä toi et oot vaan 6 h päivässä töissä.

Musta olis kauheeta ajatuksena pistää noin pieni hoitoon, mutta jos hyvä hoitopaikka niin eiköhän siihenkin pian totu.

Vierailija
9/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten nuorimmainenkin jo vuoden, siirtyisi pphlle. jos mahdollisuus olisi en tekisi pienelle näin. mutta kun isä lähti kävelemään.

Vierailija
10/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös asumistukesi tulee pienenemään.

Vierailija
11/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaako se todella 6 kk takia?

Voisitko puhua pankin kanssa ja maksaa lainasta vain korot 6 kk ajan?

Vierailija
12/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
13/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusturvamaksut? Lapsilisän yh-korotukset? Asumistuen? Ja sitten vielä toimeentulotuen? Itse olen vain yhden lapsen yh, mutta hämmästyin todella kuinka hyvin tulin lapsen kanssa toimeen vaikkei lapsen isä osallistu mitenkään. Tulin raskaaksi kesken opintojen, joten äp-raha oli aivan älyttömän pieni. Sinänsä minulla oli tulot ihan samat sekä ap-rahalla ollessani että sen puoli vuotta, minkä olin äitiysloman jälkeen hoitovapaalla. Molempina aikoina kun tulot jäivät sosiaalitoimiston toimeentulotukirajan alle ja hain sitten sitä toimeentulotukea ihan hyvälläomalla tunolla. Ajattelin, että jos kerran yhteiskunnassa tällainen järjestelmä on,jonka tarkoitus on auttaa tiukassa paikassa, niin enkö juuri minä sitten ole oikeutettu sen käyttöön (Tulin siis raskaaksi EHKÄISYSTÄ HUOLIMATTA, kesken korkeakouluopintojen). En koe olevani pummi vaan sattuman kaupasta tiukassa tilanteessa, ja akateemisessa ammatissa ehdin sitten kyllä maksella jatkossa omat verorahani. Yhden lapsen ja aikuisen taloudessa niitä tukia sai muistaakseni n. 1200 euroa kuukaudessa ja se on mielestäni tosi hyvin! Isoissa neliöissähän sitä ei tietenkään voi asua, mutta miksi pitäisikään. Aikuisen sänky voi esim. aivan hyvin olla olkkarissa. Vaatteita - tosi siistejä ja hienojakin - löytyy esim. netin kirppareilta kun jaksaa nähdä vähän vaivaa, ja tietysti ruokaostokset hoidetaan aina mahd. taloudellisesti.

Tarkoitus ei siis ole ladella itsestäänselvyyksiä tai olla uskomatta, jos sanot, ettei teillä kertakaikkiaan rahat riitä. Epäilyttää vain, oletko nyt todella hakenut ensinnäkin kaikki sinulle kuuluvat tuet? Onko teillä jotain erityistarpeita, kuten lääke tms. laskuja, joita fatta ei maksa? Miten ei voi riittää toimeentulotuki edes ruokaan ja laskuihin?

Jos kaksi ihmistä saa sen 1200 euroa kuukaudessa tukina, niin kolmelle ihmisellehän siihen tulee vielä yksi lapsen perusosa päälle. Kyllä sillä nyt luulisi jotenkin pärjäävän! Itse sain ensimmäisestä AKATEEMISEN ALAN TYÖPAIKASTANI palkkaa vähän päälle 1500 e/kk nettona. Siis reilu 300 enemmän kuin sain sosiaalituilla. Ei sitä leveästi elä, mutta kyllä luulisi karsimalla menot minimiin PÄRJÄÄVÄN. Ainakin jonkin puoli vuotta eteenpäin...Siis jos tämä kotona oleminen olisi sinulle se ensisijainen halu.

Vierailija
14/14 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vein 9kk. ei oltais mekään pärjätty muuten. vittumaisia ovat ne jotka mollaa sua AP, älä välitä!