Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

noniin viherpiipertäjät! nyt se sitten tapahtui, että susi raateli lapsen.

Vierailija
26.11.2006 |

Ilmeisesti tämän eläimen vaarallisuuttta ei tajuta ennen kuin se vie jonkun lapsen, ja onnistuu ihan hyvin napata vaikka kouluikäinen omasta pihasta tai koulumatkalta. Miksi ihmeessä suomen vaarallisinta petoa pitää suojella?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs ap ala riehua kun et tiedä mikä kyseinen eläin oli. Saattoi olla vaikka kulkukoira. Aivan yhtälailla minun lapsuudessa hyökkäsi kotini lähellä vihainen koira aitansa yli ja kävi kiinni ohikulkijaan.

Vierailija
2/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrättekö, että tämä eläin on kesyyntynyt jo niin paljon, että tulee pihoihin. Täällä meilläpäin niitä elukoita on havaittu jo kymmenkunta, ja on käynyt pihoissa keskellä päivääkin ruokaa etsimässä. Lasten pitäisi uskaltaa lähteä aamupimeällä koulumatkalle, joillakin useita kilometrejä. Kaiki vanhemmat eivät voi kyyditä lastaan itse kouluun, eikä kunta/kaupunki säästöihin vedoten suostu loulukyytiä järjestämään. Susi on ihan oikea vaara ihmiselle, aiankin täälä taajaman ulkopuolella. En ole kaikkia susia tappamassa, mutta en voi käsitttää, miksei kaatolupia saa edes joillekin uskaliaimmille susille, etenkin kun susikanta on kasvanut melkoisesti. Ettepähän te kaupunkiboksissa asuvat voi tätä tilannetta tajuta, kun ei teitä kosketa, mutta maalla on tuhansia lapsia, ja täälläkin itäsuomessa heitä ei paikoin uskalla ihan oikeasti laskea edes omaan pihaan kavereidenkaan kanssa leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut että se on susi???? Koirakin voi hyökätä ja nekin pitää siis tapaa tuolla perusteella...

Vierailija
4/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilaiset, vaahtoavat että susia ym. petoja ei saisi tappaa esim. pohjois-karjalassa ja sitten kun peto eksyy kaupunkiin niin heti huudetaan hysteerisenä poliisia ampumaan se.

Vierailija
5/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vihreät yleensäkin pakotta meidät syömään omat paskammekin...

Vierailija
6/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän ihan hyvin että tuossa tilanteessa niitä susia täytyy karsia. Helsingissä asun.

Vierailija
7/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulaa vaan kalloon. Mun pihaan kun eksyy niin kuulaa tulee....

Kyllä mun ja minun lasten pitää pystyä olla omassa pihassa vaikka mihin vuorokauden aikaa tahansa ja pelkäämättä mikä otus kimppuun hyökkää....

Vierailija
8/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina melkein, jos uutisissa kerrotaan, että joku koita on käynyt ihmisen kimppuun, niin lukee myös, että koira lopetettiin tai määrättiin lopetettavaksi.

Itse olen myös sitä mieltä, vaikka kaupunkilainen olenkin, että kyllä noita susia ja karhuja saisi vähän enemmän kaataa.

Vierailija
9/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon lapsena katsonut ärisevää sutta suoraan kasvoihin. Ei kaupunkilaiset ymmärrä, ennen kuin itse näkevät / itselle jotain sattuu...

Vierailija
10/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapetaan kaikki luontokappaleet jotka uhkaavat meitä viimeiseen yksilöön asti? ai niin, mutta niinhän se ihminen ajattelee: että on luomakunnan kruunu.

Vierailija
11/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhukin tappoi vaan yhden.

Sen sijaan ihmiset ja autot ovat tappaneet tuhansia ihmisiä...

Vierailija
12/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lauma riehuu jo kolmatta talvea. Aluksi hävisi vain vapaana olevia koiria metsässä... Nyt lauma hakee jo pihasta häkissä olevia koiria. On yöpynyt talojen pihoilla.

Ilmeisesti sen on käytävä ihmisen päälle ennenkuin kaatolupa saadaan.

Vierailija
13/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontokappaleet listiä, joista vähänkin voi olla vaaraa.

Tulkaa helvettiin sieltä susirajalta, jos ahdistaa.

Vierailija
14/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aivan paniikissa kesällä kun rottia liikku helsingissä...

uskomattoman tyhmiä ihmisiä

Vierailija
15/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä enkä pidä kaikkien susien listimistä tarpeellisena. Mielestäni Suomeen mahtuu sekä susia että ihmisiä.

Ja vastoin kaikkien susirajalaisten oletuksia olen mm. nähnyt karhun mummoni pihan lähellä itärajan tuntumassa enkä kyllä tuntenut mitään tarvetta listiä sitäkään. En myöskään pelkää rottia.

Vierailija
16/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL:ssä luki, että pojat keksivät " tuntematon eläin" -tarinansa, jottei perheen koiraa laitettaisi piikille.

Vierailija
17/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sudet pitäsi lopettaa siksi että ne tekee niinkuin luonto on opettanut niins itten pitäsi ampua myös sukupuuttoon suomesta karhut ja ilvekset ja afrikasta. kaikki kissa pedot.. joten..

niin ja asun maalla, täällä on näitä kaikkia niin susia, karhuja kuin ilveksiä.

Vierailija
18/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki susivihaajat hävisivät kun kävi ilmi että kyseessä onkin perheen oma koira??

Vierailija
19/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuulaa vaan kalloon. Mun pihaan kun eksyy niin kuulaa tulee....

Kyllä mun ja minun lasten pitää pystyä olla omassa pihassa vaikka mihin vuorokauden aikaa tahansa ja pelkäämättä mikä otus kimppuun hyökkää....

Miten voit ajatella noin? Miten kuvittelet että luonto ymmärtäisi kunnioittaa sinun pihaasi ja reviiriäsi? ethän sinäkään kunnioita luontoa? Ensin oli luonto sitten kulttuuri, joten ihan itse olemme itsemme tälläiseen satimeen saaneet.

Vierailija
20/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä oikeasti hetkeäkään uskonut, että tuossa oli kyse sudesta. Jos se olisi ollut susi, ei lapsi olisi ollut enää käsiänsä ja mahaansa esittelemässä. Epämääräinen raato vain olisi ollut jäljellä.