Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

noniin viherpiipertäjät! nyt se sitten tapahtui, että susi raateli lapsen.

Vierailija
26.11.2006 |

Ilmeisesti tämän eläimen vaarallisuuttta ei tajuta ennen kuin se vie jonkun lapsen, ja onnistuu ihan hyvin napata vaikka kouluikäinen omasta pihasta tai koulumatkalta. Miksi ihmeessä suomen vaarallisinta petoa pitää suojella?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän itseäni viherpiipertäjänä, mutta en ole luonnonsuojelija: en siis sido itseäni puihin tai vapauta kettuja.

Minä pyrin valinnoillani vaikuttamaan siihen, että lapsillenikin säästyy maailmaa. Harkitsen ennen ostamista, tarvitsenko tätä. Lajittelen jätteeni, ostan kaupasta lattiakanalan munia, jonkin verran luomua, lähiruokaa ja sitten toisaalta taas reilun kaupan tuotteita. Kirpputoreja käytetään, sekä ostetaan että myydään. Pyrin siihen, että sellaista tavaraa, jota joku voi vielä käyttää ei heitetä roskiin, lahjoitetaan eteenpäin.

Minä olen kuitenkin cityihminen, en viihdy luonnossa, en halua edes lomalla maalle tai mökille, muutama päivä riittää oikein hyvin. Tässäkin ollaan oikeastaan ekologisia, oma kotikaupunki riittää oikein hyvin, sen rannat, oma kotipiha kasveineen, oman kaupungin tarjoamat kirjastot ja kulttuuripalvelut.

Ja äänestän toki vihreitä, koska haluan omia arvojani viedä eteenpäin.

Me tuotamme käsittämättömän määrän jätteitä, tuhlaamme luonnonvaroja, sähköä käytetään surutta, laitteita ei osata sammuttaa. Maailmaa voi säästää tälläkin tavalla.

Ja näköjään ne sudetkaan eivät olleet raadelleet ketään. Asiasta minulla ei oikeastaan ole mitään mielipidettä. Rottia en pelkää minäkään, täälläpäin niitä on jopa lemmikkeinä.

Vierailija
22/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n LÄnsimaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraapa ap tiedotusvälineistä muitakin kuin hömppäpömppä-sensaatiolehdistöä niin ymmärtäisit ehkä lopulta, että karhu on ollut männä vuosina ihmisille paljon suurempi uhka kuin susi. Lisäksi karhuja on 10-kertainen määrä.

Typerien ihmisten pitää levittäytyä joka ikiseen soppeen tässäkin maassa ja suuren reviirin tarvitsemat pedot ovat ahtaalla. Typerien ihmisten pitää maalla pitää koiransa irti juoksentelemassa pitkin metsiä, tai pihalla piuhan päässä - ja hups, ilkeä susi tuli vei hurtan...

Jos seudulla liikkuu susia, niin terve järki käyttöön! Koirat tarhaan tai sisälle, lapsille jotakin pelotinta ulos mukaan, aidat ja hälyttimet pihalle!!! Toiset maksavat maltaita työpaikkojen ja palveluiden läheisyydestä etelässä, toiset saisivat maksaa turvallisuudesta siellä erämaan keskellä... jokaisessa asuinpaikassa on puolensa!

terveisin sielultaan ja alkuperältää maaseudun tyttö, viherpiipertäjä ja susien & luonnon ihailija

Vierailija
24/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi yöllä pihalla? Ja missä vanhemmat oli, kun ei olleet kotona. Että ennemmin pitäs vähän kovistella niitä vanhempia, kuin tappaa susia.

Vierailija
25/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pojat pelkäsivät, että kultainen noutaja tapetaan, ja siksi he päättivät yhdessä kertoa tällaisen tarinan" ...

Eli se oli pojan oma kultainen noutaja!!!!

Vierailija
26/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettömän taipaleen takaisia korpimaita välttämättä, missä lapset pelkää suurpetoja ja lemmikit/muut elukat viedään pihasta. Ihan asuttua seutua, maaseudulla, yleensä idässä. Oikeastiko joku on sitä mieltä, että oma vika, kun siellä asut? Siellä, missä on suku asunut ties kuinka pitkään ja maata on viljelty, varmaan muutakin työtä tehty. Tuota en ymmärrä. Kun siis tilanne on se, että suurpedot ovat lisääntyneet viime vuosina huomattavassa määrin ja ovat uhkaksi ihmisille. Kyllä minä tuollaisessa tilanteessa ihmisen turvallisuuden asettaisin etusijalle, ilman muuta. Ei tarvi tappaa kaikkia susia ja karhuja, mutta sieltä niitä pitää harventaa, missä ovat häiriöksi ihmisille.

Vierailija
27/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii viherpiipertäjät! osaattekos nyt jatkossa pitää kaupunkilaishössötyksenne?

Vierailija
28/37 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi pienimunaisten miesten ja huonoitsetuntoisten naisten ottamat raatelijakoirat ole huomattavasti susia suurempi uhka lapsillemme. Niitä näkee täällä kaupungissa päivittäin. Pelottavinta niissä tietenkin on se, ettei koskaan tiedä, kuka osaa koiransa kasvattaa ja saa pidettyä aisoissa, kuka ei.

Kaverini 7kk lapsen kimppuun on jo kaksi kertaa käynyt koira, keskellä kirkasta päivää Helsingin kantakaupungissa. Mielestäni ihmisille, jotka eivät osaa kasvattaa koiraansa niin, ettei se käy ihmisten kimppuun, pitäisi antaa koiranpitokielto ja koira tietenkin piikille.

Olen viherpiipertäjä. Kesämökkimme vieressä on karhun reviiri. Susilaumoja liikkuu myös seudulla. En ole kertaakaan pelännyt kumpiakaan. Huonosti kasvatettuja koiria sen sijaan pelkään sekä maalla että kaupungissa.

Vierailija
29/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi huvittavaa kuulla sama in real life. Osallistuu keskusteluun kärkevillä mielipiteillä, mutta ei kuuntele mitä muut sanovat.

Vierailija
30/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse te vitun susiensuojelijat aloitte huutamaan, että ai kaikki sudet pitäis tappaa vai!! On se nyt saatana, jos teidän mielestä pihaan tulevaa sutta ei saa ampua. Se pihaan tuleva ei todella ole Suomen kaikki sudet. Ootte susien suojelija kyllä harvinaisen aivotonta porukkaa - just sen mulle todistitte taas kerran.

Vierailija
31/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat sinne Helsinkiin vaan, kun jonain päivänä valitat jostain asumisympäristöösi liittyvästä asiasta, niin. " PAKKOKO SUN ON SIELLÄ ASUA? MUUTA MUUALLE!!"

Olipa tarinan lopputulos mikä tahansa, olen sitä mieltä että asutuksen parissa viihtyvät petoeläimet pitäisi kaataa. Eri asia on asutuksen pariin eksyvät petoeläimet ja ne jotka liikkuu vain erämaissa - niitäkin muuten riittää täällä susirajalla, vaikka ihmisten turvallisuus taattaisiinkin.

Vierailija
32/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi tulla puutetta asunnoista, työpaikoista, koulu- ja hoitopaikoista... eli eiköhän olisi teidän ylimielisten kaupungin asukkien ihan omakin etu, että susia raakattaisiin edes sen verran että ne maalaiset jotensakin viihtyvät siellä itärajalla. Ette kai te niitä kaikkia todella itsellenne halua?

Vierailija
33/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos me täällä pk-seudulla joudutaan jäämään liikenteen jalkoihin ja autojen alle, niin kompensaatioksi pelätkää te niitä susia siellä.

Sitä paitsi ettekö te tajua edes tekevänne itsenne naurettavaksi? Sudet ei ole tehneet ihmisille mitään todistettavasti yli sataan vuoteen, mutta silti vaan märistään ja vingutaan.

Vierailija
34/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

set eläimet lahdattaisiin loputkin?

Vierailija
35/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* poro: poro puhkaisi sarvellaan ystäväni silmän ertuksessa

* kyy: kyy puri minua lapsena

* hirvi: mieheni on useita kertoja väistellyt hirviä liikenteessä (metsästää kyllä, joten hoitaa oman osuutensa eläimen poistamiseksi Suomesta)

* joutsen: hyökkäsi mökkirannassa isäni ystävän kimppuun

* metso: hyökkäsi patikkaretkellä meidän tulille ja aiheutti vaaran levittelemällä kipinöitä luontoon, hyvin hankala tapaus

Ja sitten tietenkin myös susi, karhu, ilves ja ahma. Olen kuullut näiden aiheuttavan vaaraa (mm. lukenut lehdestä ja vauvan palstoilta).

Vierailija
36/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

* poro: poro puhkaisi sarvellaan ystäväni silmän ertuksessa

* kyy: kyy puri minua lapsena

* hirvi: mieheni on useita kertoja väistellyt hirviä liikenteessä (metsästää kyllä, joten hoitaa oman osuutensa eläimen poistamiseksi Suomesta)

* joutsen: hyökkäsi mökkirannassa isäni ystävän kimppuun

* metso: hyökkäsi patikkaretkellä meidän tulille ja aiheutti vaaran levittelemällä kipinöitä luontoon, hyvin hankala tapaus

Ja sitten tietenkin myös susi, karhu, ilves ja ahma. Olen kuullut näiden aiheuttavan vaaraa (mm. lukenut lehdestä ja vauvan palstoilta).

Vierailija
37/37 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto-onnettomuuksien seurausena.

Auto-liikenne kieltoon Suomessa! Traktorit mukaanlukien!