Työkaverityyppi, onko teilläkin näitä tapauksia?
Toksinen työkaveri töissä. Tunnistatko jonkun tai jopa itsesi tästä?
- ei puhu mitään, ei kysele kuulumisia, eikä kerro omista kuulumisistaan
- ei tervehdi tai jos tervehtii niin vain silloin, jos sinä ensin tervehdit ja silloinkin tyyppi näyttää ärtyneeltä
- tekee vain töitä ja jos sitten avaa suunsa, pyytää apua työasioihin liittyen (miten on pokkaa pyytää apua keneltäkään kun ei muuten huomioi ketään, tässä se pointti siis - eli nyt oletkin hänen silmissään ihminen kun sinusta voi saada jotain hyötyä/apua)
- istuu kaikki kahvitauot yksin
Kommentit (74)
Meillä kyllä ollaan kaikki kuin yhtä perhettä. Jaetaan ilot ja surut sekä nauretaan pitkin työvuoron. Tauoilla meno yltyy vielä paremmaksi. Onhan se outoa jos tämmöiseen porukkaan juro ihminen tulee, tekee kaikki vaivaantuneiksi kun muutkin avautuu elämästään ja hän puhuu vaan työasioista.
Vierailija kirjoitti:
Työyhteisöt ovat keinotekoisia yhteisöjä.
Suurin osa sen jäsenistä ovat jäseniä vain koska on pakko.
Sama juttu se on melkein jokapaikassa muuallakin jos sen noin haluaa nähdä, perheessä, suvussa, naapurustossa, kouluissa ja opiskelupaikassa. Harrastuksissakin on pakko sietää niitä ihmisiä jotka siellä sattuu olemaan. Toki ainahan voi ryhtyä erakoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työyhteisöt ovat keinotekoisia yhteisöjä.
Suurin osa sen jäsenistä ovat jäseniä vain koska on pakko.
Sama juttu se on melkein jokapaikassa muuallakin jos sen noin haluaa nähdä, perheessä, suvussa, naapurustossa, kouluissa ja opiskelupaikassa. Harrastuksissakin on pakko sietää niitä ihmisiä jotka siellä sattuu olemaan. Toki ainahan voi ryhtyä erakoksi.
Noiden edellämainittujen ihmisten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä 8h päivässä vuosikausia. Ei ihme, jos työyhteisö ottaa pattiin joskus. Olisi hyvä kun ihmiset tulisi toimeen keskenään puolin ja toisin sekä omaisivat peruskohteliaisuuden. Enemmän puhujat eivät koko ajan puhuisi ja hiljaisemmat ottaisivat enempi kontaktia.
Kultainen keskitie eikä tarvitse vastakkain asettelua. Työpaikka ei kuitenkaan ole mikään ihmissuhteiden leikkipaikka vaan siellä tehdään pääasiassa töitä että jokainen voi ansaita elantonsa.
Tunnistan tyypin. Todellinen työpaikan ankeuttaja. Harmi, että näitä joutuu Suomessa jonkun verran vain sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä asioita, joita sinun muka pitää ymmärtää, mutta sinua ja sinun mielipidettäsi taas ei pidä ymmärtää.
Jos minua vituttaa olla tuppisuun kanssa töissä ja koen tämän henkilön kanssa ilmapiirin väkinäiseksi, niin jumalauta sitten koen. Minulla ei ole yhtään sen enempää velvollisuutta ymmärtää hänen käytöstään kuin teilläkään minun.
Loistava huomio. Sinun pitää hyväksyä oman työyhteisösi ja työhyvinvointisi ankeuttaja, ja on kiellettyä olla hänestä negatiivista mieltä. Täyttä viiden tähden paskaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä asioita, joita sinun muka pitää ymmärtää, mutta sinua ja sinun mielipidettäsi taas ei pidä ymmärtää.
Jos minua vituttaa olla tuppisuun kanssa töissä ja koen tämän henkilön kanssa ilmapiirin väkinäiseksi, niin jumalauta sitten koen. Minulla ei ole yhtään sen enempää velvollisuutta ymmärtää hänen käytöstään kuin teilläkään minun.
Loistava huomio. Sinun pitää hyväksyä oman työyhteisösi ja työhyvinvointisi ankeuttaja, ja on kiellettyä olla hänestä negatiivista mieltä. Täyttä viiden tähden paskaa kyllä.
Entä jos se ankeuttaja onkin se suupaltti joka suoltaa paskaa suustaan toisten selän takana ja ei anna muiden tehdä töitään
En pidä tyypistä, mutta jurottaja on ihan ok, jos jurottaa kohteliaasti. Eli ei harrasta tylyjä eleitä ja esimerkiksi pilaa kahvihuoneen tunnelmaa mökötyksellään vaan on sellainen hiljainen, mutta ystävällinen etäisyyttä ottava työkaveri. Hiljainen työmyyrä.
Jos hän sen sijaan kokee oikeudekseen olla muille tyly ja epäkohtelias, mielestäni paikka ei ole töissä jossa on muita ihmisiä.
Säästäähän siinä seurasta sulkemisen vaivan, tai hiekkisläisille se olis just kivaa, ja nyt ei pääse tekeen...
Kannattaa antaa vaikutelma ujoudesta, eikä siitä että muut ihmiset ei kiinnosta vittuakaan. On parempi olla ujo kuin ilkeä.
Mieluummin tollanen, kun "jeejee ylisosiaalinen ronskia läppää heittävä kaikille piikittelevä itsestään liikoja luuleva aina äänessä oleva paremmintietäjä", noihin törmää valitettavasti paljon useammin ja niitä en jaksa.
Sitten se sosiaalisuus ei rajotu vaan siihen vaan juoruillaa ja mustamaalataan päivästä toiseen muita ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se ankeuttaja onkin se suupaltti joka suoltaa paskaa suustaan toisten selän takana ja ei anna muiden tehdä töitään
Niin, mitä sitten? Oletko nähnyt täällä jonkun näitä pölisijöitä puolustavan? Aivan, en minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan esimiehenä nämä ihmistyypit aina jossain vaiheessa pihalle. Hankaloittaa koko työyhteisön toimintaa, kun tieto ei kulje. Nämä tuppisuut ei aina kommunikoi edes silloin kun pitäisi. Menkööt minun puolestani muualle mykkää esittämään.
Hölösuita koko työpaikka täynnä, asiaa paljon mutta tieto ei kulje senkään vertaa.
Olen huomannut, että nämä tuppisuut on silti kaikkein pahimpia. Jos vaikka on ollut jossain laitteessa tai koneessa ongelmaa työvuoron aikana, niin tuppisuu ei siitä mainitse tai jätä viestiä. Hän ei puhu mistään, mitä ei koe sataprosenttisen pakolliseksi. Hänelle riittää kun selvisi oman työvuoron läpi, vaikka saattoi itsekin saada apua. Perseläpejä ovat ja piste.
Eli työnekijä hoitaa hommansa, mutta kommunikoinnissa parannettavaa. Silloin asiallinen palaute on kohdallaan.
Tiedon kulkuun vaikuttaa yleensä myös työpaikan ilmapiiri. Pitää myös muistaa, että olemme yksilöitä ja toimimme eritavoin töissäkin.
Ikävä kyllä yleensä asenteen, missä ei tule hyväksytyksi aistii jollain tapaa. Pahinta jos se tulee ylemmältä tasolta. Se taas voi syödä työhyvinvointia ja vaikuttaa työhön negatiivisesti.
Se että joku on hiljainen/puhelias eikä pidä siitä, ei ole oikea syy "potkia pihalle" tai katsoa kieroon.
Olen sellainen näennäis-avoin, juttelen sitä sun tätä diipa daapaa kahvipöydässä ja voi kertoa jotain juttuja vaikka jostain tapahtumasta, mutta en ikinä kerro mitään perheestäni tai omasta elämästäni tai mitä oikeasti ajattelen perussuomalaisista.
Ei kaikkien tarvitse olla mitään suupaltteja.