Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverityyppi, onko teilläkin näitä tapauksia?

Vierailija
24.03.2023 |

Toksinen työkaveri töissä. Tunnistatko jonkun tai jopa itsesi tästä?

- ei puhu mitään, ei kysele kuulumisia, eikä kerro omista kuulumisistaan
- ei tervehdi tai jos tervehtii niin vain silloin, jos sinä ensin tervehdit ja silloinkin tyyppi näyttää ärtyneeltä
- tekee vain töitä ja jos sitten avaa suunsa, pyytää apua työasioihin liittyen (miten on pokkaa pyytää apua keneltäkään kun ei muuten huomioi ketään, tässä se pointti siis - eli nyt oletkin hänen silmissään ihminen kun sinusta voi saada jotain hyötyä/apua)
- istuu kaikki kahvitauot yksin

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkyttävää, että joku tekee töitä töissä!

T. Työnantaja

Tiedän pomon joka savusti parhaan myyjänsä pois kun ärsytti tämän introverttiys. Sai tilalle kahvihuonehengaajan joka viihtyi ylipitkillä tauoilla. Mutta ainakin oli ylisosiaalinen

tarinankertoja. Semmoista nykyajan työelämää. 😁

Vierailija
42/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Tiedän pomon joka savusti parhaan myyjänsä pois kun ärsytti tämän introverttiys. Sai tilalle kahvihuonehengaajan joka viihtyi ylipitkillä tauoilla. Mutta ainakin oli ylisosiaalinen

Eli jokin suojatyöpaikkayhteisö. Tuskin pörssiyhtiössä tuollainen menettelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Töihinhän nykyään haetaankin sitä joka on "hyvä tyyppi" eli sellainen joka puhuu toiset pyörryksiin, työn suorittaminen on toissijaista kunhan viihdettä riittää.

Vierailija
44/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuollainen työntekijä. Työkavereilta olen saanut ilkeilyä, mutta esimiehet ovat poikkeuksetta pitäneet minusta. Olen saanut jopa muutaman palkankorotuksen työnantajan aloitteesta toisin kuin muut.

Vierailija
45/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Ei tarvitse ihmetellä enempää, kirjoitustaitosi paljastaa miksi olet työnantaja.

Vierailija
46/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri tuollainen työntekijä. Työkavereilta olen saanut ilkeilyä, mutta esimiehet ovat poikkeuksetta pitäneet minusta. Olen saanut jopa muutaman palkankorotuksen työnantajan aloitteesta toisin kuin muut.

Tuo voi aiheuttaa kateutta ja vielä enemmän ilkeyttä. Itsekin olen ollut aina pidetty esimiesten sekä asiakkaiden toimesta, mutta työkaverit ei oikein ikinä ole tykänneet kun teen töitä ja haluan olla omissa oloissani:D Asiakaskohtaamiset vie tarpeeksi mehut niin mielellään tauot on itsekseen.

Vierailija
47/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Töihinhän nykyään haetaankin sitä joka on "hyvä tyyppi" eli sellainen joka puhuu toiset pyörryksiin, työn suorittaminen on toissijaista kunhan viihdettä riittää.

Dynaaminen ja ulospäinsuuntautunut :)

Vierailija
48/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi aiheuttaa kateutta ja vielä enemmän ilkeyttä. Itsekin olen ollut aina pidetty esimiesten sekä asiakkaiden toimesta, mutta työkaverit ei oikein ikinä ole tykänneet kun teen töitä ja haluan olla omissa oloissani:D Asiakaskohtaamiset vie tarpeeksi mehut niin mielellään tauot on itsekseen.

En ole omasta palkastani puhunut. Tiedän muiden palkan siksi, kun olen käynyt kyttäämässä verotoimistossa työkavereiden tuloja ja ne vastaavat tessin minimiä. Varmaan olettavat minun saavan saman.

Vierailija
49/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan esimiehenä nämä ihmistyypit aina jossain vaiheessa pihalle. Hankaloittaa koko työyhteisön toimintaa, kun tieto ei kulje. Nämä tuppisuut ei aina kommunikoi edes silloin kun pitäisi. Menkööt minun puolestani muualle mykkää esittämään.

Vierailija
50/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ikisaikuttaja, joka usin sattuu sairastumaan "sopivaan aikaan" ja sitten suuttuu siitä, kun muut polttavat lopulta päreensä hänen touhuunsa ja sitten hän on omasta mielestään uhri ja työpaikkakiusattu.

Vierailija
51/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan esimiehenä nämä ihmistyypit aina jossain vaiheessa pihalle. Hankaloittaa koko työyhteisön toimintaa, kun tieto ei kulje. Nämä tuppisuut ei aina kommunikoi edes silloin kun pitäisi. Menkööt minun puolestani muualle mykkää esittämään.

Hölösuita koko työpaikka täynnä, asiaa paljon mutta tieto ei kulje senkään vertaa.

Vierailija
52/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölösuita koko työpaikka täynnä, asiaa paljon mutta tieto ei kulje senkään vertaa.

Olen huomannut, että nämä tuppisuut on silti kaikkein pahimpia. Jos vaikka on ollut jossain laitteessa tai koneessa ongelmaa työvuoron aikana, niin tuppisuu ei siitä mainitse tai jätä viestiä. Hän ei puhu mistään, mitä ei koe sataprosenttisen pakolliseksi. Hänelle riittää kun selvisi oman työvuoron läpi, vaikka saattoi itsekin saada apua. Perseläpejä ovat ja piste.

Vierailija
53/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelaan noiden tuppisuiden omilla pelisäännöillä. En puhu heille mitään enkä kysy heiltä koskaan mitään, sillä selviän ilman heitäkin. Jos he kysyvät joskus jotain, niin totean vain etten tiedä.

Vierailija
54/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran työpaikassa jossa oli sekalaisesti sekä intro että ekstrovertteja. Homma toimi moitteettomasti. Tuon paikan jälkeen tullut kohdattua vaan näitä puhuvia papupatoja, jotka ei osaa olla hiljaa yhtään. Kerran oli keskittymistä vaativa työtehtävä ja työkaveri pälättää taukoamatta, sanoin ihan kohteliaasti että odota hetki. Loukkaantui sydänjuuriaan myöten kun piti hiljentyä. Ja asia mistä piti olla hiljaa oli kumminkaiman serkun koiran juoksut tai muuta vastaavaa. En muista eikä kiinnosta.

Työskennellessä tehdään töitä, tauoilla voi juoruilla. Mutta ei mieluummin sielläkään.

Vierailija
55/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut useammassa paikassa lyhyissä töissä ja koen tulleeni aina toimeen kaikkien kanssa. Kyllä minä takanapäin kyräilen, jos joku alkaa näyttämään liikaa henkilökohtaista luonnettaan, enkä pidä siitä. Toki omanlaisten tyyppien kanssa on hauskaa myös jutella joutavia. Minuun suhtaudutaan usein aika nuivasti töissä (kateelliset naiķķoset), joten olen tosi varautunut ja tarkkailen, että kuka vaikuttaa hyvältä ja kuka vähemmän hyvältä. Ei minua kiinnosta jauhaa kaikkien kanssa, mutta jos on joku nuori työkaveri niin sellaisten kanssa tulen usein hyvin juttuun.

Vierailija
56/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut useammassa paikassa lyhyissä töissä ja koen tulleeni aina toimeen kaikkien kanssa. Kyllä minä takanapäin kyräilen, jos joku alkaa näyttämään liikaa henkilökohtaista luonnettaan, enkä pidä siitä. Toki omanlaisten tyyppien kanssa on hauskaa myös jutella joutavia. Minuun suhtaudutaan usein aika nuivasti töissä (kateelliset naiķķoset), joten olen tosi varautunut ja tarkkailen, että kuka vaikuttaa hyvältä ja kuka vähemmän hyvältä. Ei minua kiinnosta jauhaa kaikkien kanssa, mutta jos on joku nuori työkaveri niin sellaisten kanssa tulen usein hyvin juttuun.

Silloin kun kemiat kohtaa työkaverin kanssa niin se onkin hyvä, pakottamalla sitä ei tarvitse tehdä vaan voi olla kohtelias ja tervehtii aamuisin yms. Yksi hyvä sääntö ihmisiin mikä pätee työpaikoilla kuten muuallakin: Jos työkaveri tykkää puhua muista työntekijöistä ei niin hyvään sävyyn ja avautuu sinulle niin voit olla varma että tekee samaa sinusta muille. Tuollaisten kanssa kannattaa miettiä mitä itsestään puhuu. Vaikka joskus sekään ei auta, keksivät päästään sitten jotain juoruilun arvoista

Vierailija
57/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä ei-vakinaiselta työntekijältä.

Höpöhöp. Itse olin 25 v samassa työpaikassa, enkä kertonut kuin välltämättömät asiat itsestäni. Minusta ei tykätty, kun en juoruillut muidenkaan elämästä.

En halunnut olla työkavereiden kanssa kun pakollisissa asioissa.

Vierailija
58/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nämä tuppisuut on silti kaikkein pahimpia. Jos vaikka on ollut jossain laitteessa tai koneessa ongelmaa työvuoron aikana, niin tuppisuu ei siitä mainitse tai jätä viestiä. Hän ei puhu mistään, mitä ei koe sataprosenttisen pakolliseksi. Hänelle riittää kun selvisi oman työvuoron läpi, vaikka saattoi itsekin saada apua. Perseläpejä ovat ja piste.

Housuissas on, ja se on totuus😂

Vierailija
59/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä asioita, joita sinun muka pitää ymmärtää, mutta sinua ja sinun mielipidettäsi taas ei pidä ymmärtää.

Jos minua vituttaa olla tuppisuun kanssa töissä ja koen tämän henkilön kanssa ilmapiirin väkinäiseksi, niin jumalauta sitten koen. Minulla ei ole yhtään sen enempää velvollisuutta ymmärtää hänen käytöstään kuin teilläkään minun.

Vierailija
60/74 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten tuollainen, mutta tervehdin ja silloin tällöin vaihdan muutaman sanan muustakin kuin työasioista. Toivottavasti kukaan ei ajattele minun olevan toksunen. Uskoisin työkavereiden tietävän, että viihdyn hyvin omissa oloissani, mutta olen silti ihan ystävällinen muita kohtaan.

En usko, että näin ajattelevat.

Vastavuoroisuus avun antamisessa ja pyytämisessä sekä tervehtimisellä pääsee pitkälle. Pääosin kollegat kyllä ymmärtää, ettei kaikki halua viettää vapaa-aikaansa työkavereidensa kanssa ja se on ihan ok :)

Pahimpia taitaa olla ääripäät: juoruajat, seläntakana puhujat, muiden työn keskeyttäjät ja passiivis-agressiiviset kollegat, joiden mielialat vaikuttaa siihen, miten työyhteisö voi. Keskittyisivät työhönsä eikä vihoitteluun tai muista puhumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme