Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Aiotko vahtaa renkaat ihan ite?

Vierailija
24.03.2023 |

👉🚜👈

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EiköhÀn meillÀ molemmat vie jÀlleen autonsa liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ei ole mitÀÀn jÀrkeÀ tehdÀ itse hommaa, jonka saa muutamalla kympillÀ.

En todellakaan vie mihinkÀÀn liikkeeseen, jossa joku kiire-apulais-jonne nostelee autosta helmat ruttuun tunkilla jne koska ei ole asiakkaan autossa senttiÀkÀÀn kiinni ja hommat ei muutenkaan kiinnosta pÀtkÀn vertaa.

Vierailija
62/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EiköhÀn meillÀ molemmat vie jÀlleen autonsa liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ei ole mitÀÀn jÀrkeÀ tehdÀ itse hommaa, jonka saa muutamalla kympillÀ.

Seseonki aikaan siellÀ on yleensÀ kovat ruuhkat ja jonot, joten tulisi laskea se menetetty aika myös, kotipihassa tuo on sellainen 30-45min kaikkineen, palvelu voi viedÀ helposti jotain 2 tuntia siirtymisten kanssa.

Kannattaa mennÀ sellaiseen paikkaan, missÀ varataan aika ja mikÀ noudattaa varattuja aikoja. Ei tule odottelua. Minulla menee itsevaihtaessa noin tunti, kun omassa pihassa ei voi vaihtaa. LÀhiliikkeeseen mentynÀ menee noin 45 minuuttia kaikkineen.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aiemmin vaihdoin itse. NykyÀÀn en viitsi, vien auton huollettavaksi samalla. KÀyn siinÀ odotellessa kahvilla ja kaupassa.

Vierailija
64/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Renkaat vaihtaa ammattilainen kun en itse viitsi eikÀ mieskÀÀn.

Terassin teen taas itse. Mites se teiltÀ muilta naisilta onnistuu?

T.57v.

Vierailija
65/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan vaihda itse. 30 vuotta vaihdoin kaikkiin autoihin, mutta en enÀÀ. En myöskÀÀn siivoa, tai pese autoani itse, vaan ostan palvelut ja nautin ettei tarvitse sotkea itseÀÀn.

Siis oot vahtanut itse 30 vuotta itse renkaat ja sotkenut aina itsesi miten onnistuit siinÀ itse vaidellut noin 15 vuoden ajan itse ja en kyllÀ ole itseÀni ikinÀ onnistunut siinÀ sotkemaan koska kysehÀn on helposta ja nopeasta hommasta.

Vierailija
66/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse. samalla vaihdan jarrunesteet ja iskarit.

Vaihdat siis ne 2 kertaa vuodessa sulla on siis aika hurja ajotyyli.

Vierailija
67/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.57v.

Et taida olla kovin hyvÀ siinÀ terassinkaan teossa, kun se pitÀÀ taas tehdÀ.

Vierailija
68/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse. samalla vaihdan jarrunesteet ja iskarit.

Vaihdat siis ne 2 kertaa vuodessa sulla on siis aika hurja ajotyyli.

Taidat olla aika yksinkertainen vai missÀ tuo sanoo ne kahdesti vuodessa vaihtavansa?

Vierailija
69/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vaihdatan tutussa liikkeessÀ jossa olen ollut jo pitkÀÀn asiakkaana. HyvÀ palvelu ja edulliset hinnat, minulta veloittavat ilmojen vaihdostakin vain kahdelta renkaalta.

Vierailija
70/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Totta kai. Samassa ajassa kun ajaisin rengasfirmaan olen jo itse vaihtanut renkaat ja sÀÀstÀÀhÀn siinÀ muutaman kympin.

Vierailija
71/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mies on autonasentaja. Jotenkin tuntuu menevĂ€n ammattitaito hukkaan, jos hĂ€n ei vaihda edes itse renkaita. TyttĂ€ret vaihtoivat niin siihen aikaan kun kymppi/rengas oli heille iso raha.  Markka-aikaan, vielĂ€ euroainakin vaihdettiin.

Vierailija
72/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan vaihda itse. 30 vuotta vaihdoin kaikkiin autoihin, mutta en enÀÀ. En myöskÀÀn siivoa, tai pese autoani itse, vaan ostan palvelut ja nautin ettei tarvitse sotkea itseÀÀn.

Siis oot vahtanut itse 30 vuotta itse renkaat ja sotkenut aina itsesi miten onnistuit siinÀ itse vaidellut noin 15 vuoden ajan itse ja en kyllÀ ole itseÀni ikinÀ onnistunut siinÀ sotkemaan koska kysehÀn on helposta ja nopeasta hommasta.

Paitsi silloin, kun se tapahtuu jostakin syystÀ kiireessÀ kotipihalla rapakossa, tai vararenkaan vaihto ÀrjÀnteellÀ reissussa.

Vierailija
73/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tosi pihejÀ kun ei raaskita edes maksaa renkaanvaihdosta ja työllistetÀ ihmisiÀ.

Vierailija
74/101 |
24.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikÀ mikÀÀn, joka ei vaihda autonsa renkaita, öljyjÀ, suodattimia, tulppia, polttimoita tai jarrupaloja ihan ite!

MÀ vaihdoin myös etuiskarit, kaasarin ja tarkistin venttiilien kunnon ostamalla kannen ylÀs. Kahdessa pytyssÀ olivat vÀhÀn nokiset. Piti vÀhÀn rapsuttaa. Tuon tein lÀhinnÀ ketjun vaihdon takia. Vanha kone. EnÀÀ ei ole paikkaa tehdÀ mitÀÀn pesua monimutkaisempaa. Polttimot kestÀneet hyvin, tarvinnut lopahtamisen takia vainhtaa vain yhdet.

75/101 |
26.03.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa yhdessÀ vaihdetaan. Ei mitÀÀn jÀrkeÀ ajella liikkeisiin kun renkaat ja renkaanvaihtovehkeet on tuossa parin metrin pÀÀssÀ autosta.Voi vaihtaa silloin kun huvittaa, kun kyseesÀ on kuitenkin 20 min homma kun yhdessÀ tehdÀÀn. Ei tarvitse myöskÀÀn ajella eestaas, odotella missÀÀn liikkeessÀ vuoroaan, tai varata aikaa vaihtoon, eikÀ roudailla renkaita eestaas tai maksaa rengashotellista.

En minÀkÀÀn rengashotellista maksa, renkaat kotona

Niin, joten ne renkaat pitÀÀ nostella auton kyytiin, huruutella vaihtopaikkaan, ja pyöritellÀ renkaat takaisin. Ei maksa vaivaa kun nopeammin on vaihtanut miehen kanssa ne tuossa pihassa ilman ajelua ja renkaiden kÀrrÀilyÀ.

SÀilytÀtkö renkaat pihassa, kun kerran ei tarvite pyöritellÀ ?

Renkaanvaihtopaikka kauppamatkan  varrella, muutama minuutti aikaa menee koko hommaan😊

Vierailija
76/101 |
26.10.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

T.57v.

Se "ammattilainen" on joku mÀÀrÀaikainen vuokratyöntekijÀ joka on kortistosta otettu kiireapulaiseksi.

Itse olen aina vaihtanut kesÀ- ja talvipyörÀt autooni, tÀnÀÀn vaihtui talvipyörÀt alle. Samalla tulee katsottua onko jarruissa kitkapintaa jÀljellÀ, onko iskareissa vuotoja, tms. ihmeempÀÀ nÀkyvissÀ niin pysyy myös auton kunnosta jyvÀllÀ. Samoin tietysti niiden renkaiden kunnosta.

Alipalkattua vuokratyölÀistÀ tuskin kiinnostaa, tuleeko auto nostettua oikeasta kohdasta, jÀÀkö pyörÀnnavan ja vanteen vÀliin paskaa joka ravistaa epÀtasapainossa sitten, ja kun hiekanmuru aikoinaan putoaa pois, on pyörÀnmutteri sen verran löysÀmmin kiinni.

Vierailija
77/101 |
26.10.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En. Teini vaihtaa. MeillĂ€ on kunnon tunkki ja pulttimopo, niin ei mene tuhottomasti aikaa. Teini saa tekemistĂ€ (vĂ€hemmĂ€n aikaa puhelimella!), raitista ilmaa ja pienen korvauksen. 

Vierailija
78/101 |
26.10.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rengashotellin reippaat mukavat kaverit vaihtaa.

MielellÀÀn maksamme tuosta palvelusta.

Vierailija
79/101 |
26.10.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden vaihto todella helppoa, ei maksa kuin 30 €. Miksi nĂ€hdĂ€ niin paljon vaivaa ja työtĂ€, ettĂ€ kun vĂ€hemmĂ€llĂ€kin pÀÀsee. 🙂

No jos on loputtomasti aikaa ajella ympÀriinsÀ ja jonottaa niin

10 min ajomatkan pÀÀssÀ. Aika varattuna ja noin 5 min odottelin. Ja sitten 10 min takaisin. Nopeammin tuo meni kuin kotonavaihtaen. Ja ei ole edes tilaa sÀilytellÀ renkaita.

Vierailija
80/101 |
26.10.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En vahtaa,kyllÀ ne ulkovarastossa sÀilyy.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn neljÀ yhdeksÀn