Aiotko vahtaa renkaat ihan ite?
Kommentit (101)
Vaihdoin miehen kanssa kahden nastarenkaat alle muutama pÀivÀ sitten. Olin apuna siinÀ. SÀÀstyi taas 35 e. EihÀn tuossa kauan mennyt, kun oli hyvÀ tunkki. YleensÀkin itse on vaihdettu. Mies on vaihtanut myös tien pientareella vararenkaan alle, kun rengas kerran puhkesi huonolla tiellÀ. Vanhassa autossa mukana vielÀ vararengas.
Itse vaihdan. Tossa ovat talon kellarissa, muovi kaistale sementin ja renkaan vÀlissÀ. Sementille ei sais laskea suoraan
Vierailija wrote:
EiköhÀn meillÀ molemmat vie jÀlleen autonsa liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ei ole mitÀÀn jÀrkeÀ tehdÀ itse hommaa, jonka saa muutamalla kympillÀ.
TÀÀllÀ renkaanvaihto noin 40 e/sarja. JÀrkeÀ vai ei mutta sÀÀstÀÀ 80 e, jos osaa, pystyy ja viitsii itse vaihtamaan.
Vaihdettu jo ja ihan itse kotipihassa omasta varastosta otettuna.
En kyllÀ rupea itseÀni sÀrkemÀÀn sillÀ ettÀ yrittÀisin itse ne vaihtaa ne tuohon land cruiseriin.johonkin pikku kinneriin ne voisi harkitakkin vaihtavan itse.
Autossa ei ollut tunkkia => ostin hallinosturin. Ja momenttiavaimen.
ĂidillĂ€ni on kompura ja pulttipyssy, pieni autotalli ja hyvĂ€ tunkki, niin Ă€kkiĂ€hĂ€n nuo vaihtui useammasta autosta kerralla.
Vierailija wrote:
Vaihdatan tutussa liikkeessÀ jossa olen ollut jo pitkÀÀn asiakkaana. HyvÀ palvelu ja edulliset hinnat, minulta veloittavat ilmojen vaihdostakin vain kahdelta renkaalta.
Ilmojen vaihdosta?
Vierailija wrote:
Tuon takia otin autoa vaihtaessa entisen auton tunkin mukaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuon takia otin autoa vaihtaessa entisen auton tunkin mukaan.
Ei ole vÀlttÀmÀttÀ hyvÀ idea, jos uusi auto on painavampi kuin entinen, tunkki ei vÀlttÀmÀttÀ kestÀ. LisÀksi tunkin nostopiste voi olla muotoiltu jotain tiettyÀ autoa varten, ja toisessa autossa voi ollakin erilainen nostopiste, joka voi vaurioitua vÀÀrÀnlaisella nostolla.
IkÀÀ myöten tÀllaiset fyysiset ponnistelut aiheuttaa olon kuin selkÀÀnsÀ olisi saanut rautaputkilla, joka vuosi entistÀ kovempi pahoinpitely :P
En aio vaihtaa, kun ei ole tunkkia & sopivia työkaluja. Lauantaina renkaiden vaihto tiedossa, samaan pakettiin kuuluu auton kĂ€sinpesu ja renkaiden pesu. Hintaa tĂ€lle tulee 70âŹ. Kitkoilla on hyvĂ€ ajella, ei tarvitse kuunnella rapinaa.
En osaa enkÀ aio opetella. Rengashotelli maksaa tÀÀllÀ 55 / kausi sisÀltÀen vaihtotyön ja renkaiden pesun.
N 51
Kolmeen autoon itse vaihtelen. Tunkki on vÀhÀn surkea, se pitÀisi uusia.
LyhyellÀ rÀikÀllÀ ja hylsyllÀ mutterit ja hyvÀ tulee, joskus laiskuuttani kÀytÀn akulla kÀyvÀÀ
mutterinvÀÀnnintÀ, mutta eihÀn se jaksa avata.
Tympii vÀhÀn nÀmÀ nykykoslat, kun ei mahdu oikein tunkki alle.
Helmakotelot ovat tinaa ja taka-akselikin taivuteltua peltiÀ.
Samalla siinÀ voitelin jarrujen liukutappeja ja vaihdoinpa yhteen palat ja satulankin.
MikÀs nÀitÀ on pikkupakkasessa puuhastella.
Vierailija wrote:
EiköhÀn meillÀ molemmat vie jÀlleen autonsa liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ei ole mitÀÀn jÀrkeÀ tehdÀ itse hommaa, jonka saa muutamalla kympillÀ.
Vain avuttomat vievÀt autonsa renkaiden vaihtoon.
Vierailija wrote:
En jaksa nÀhdÀ vaivaa. Rengashotelli ihan lÀhellÀ. EikÀ ole kunnollisia tiloja sÀilyttÀÀ kahden auton renkaita.
Ei varmaankaan ole tilaa, jos jossain kerrostaloluukussa majailee.
Vierailija wrote:
En kyllÀ rupea itseÀni sÀrkemÀÀn sillÀ ettÀ yrittÀisin itse ne vaihtaa ne tuohon land cruiseriin.johonkin pikku kinneriin ne voisi harkitakkin vaihtavan itse.
KyllÀpÀ oot heikkoa tekoa. Ei se ole mieskÀÀn, joka ei itse renkaita autoon vaihda.
Ajan uusilla autoilla ja on varaa maksaa rengashotellin palveluista missĂ€ renkaat vaihdetaan ja sĂ€ilytetÀÀn. Menen renkaanvaihtoon juon kupin kahvia pullan kanssa ja sillĂ€ aikaa on renkaat vaihdettu đ
M36
AIOTKO VAHTAA RENKAAT IHAN ITE??!!
- vaihtaa
https://i.insider.com/5df773cefd9db21a1c58b0c4?width=1300&format=jpeg&aâŠ
En jaksa nÀhdÀ vaivaa. Rengashotelli ihan lÀhellÀ. EikÀ ole kunnollisia tiloja sÀilyttÀÀ kahden auton renkaita.