Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko vahtaa renkaat ihan ite?

Vierailija
24.03.2023 |

👉🚜👈

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava hommahan se on kesärenkaat vaihtaa kahteen autoon, valitsee vain kauniin, aurinkoisen päivän ja nautiskelee ulkoilmasta. 

Talvirenkaiden vaihto taasen on monesti vähän kiireellisempi. 

Tällä asuinpaikalla silti kannattaa itse vaihtaa sekä taloudellisesti että ajallisesti. Välineet toki pitää olla kunnossa, se on sanomattakin selvää. Hallitunkki, teleskooppivartinen rengasavain sekä painepesuri.

Vierailija
42/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaihtaa itsekin, mutta mies todennäköisesti hoitaa homman. Kotitallissa saa kaikki 4 pyörää ilmaan kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä rengashotelli on ongelmallinen, kun aikoja ei meinaa saada kun on ruuhkaa ja lunta ja räntää ja jäätä tulee taivaalta. Renkaita ei saa sieltä pois edes itse vaihdettavaksi. Yksi autoliikkeen hotelli ei pessyt vanteita. Kiva saada syksykllä koko kesäkauden tiesuolalla haudutetut renkaat alle. 

Sitten, jos säilytät itse, niin samalla vaivalla kun jonottaa jonkun karvakäden vaihtoon, niin vaihtaisi jo itse.

Sitten vedetään pulttipyssyllä kaikkien kiristysmomenttien yli vanteet soikeiksi jonkun finninaamaisen kausiapulaisen toimesta. Eikä varmasti irtoa (ei sitten millään työkalulla) vaikka jälkikiristyksen unohtaisikin.

Ei itse vaihtaminenkaan ole oikotie onneen. 30 vuoden kokemuksesta huolimatta sähläsin syksyllä ja sain pyörän navan jengat entisiksi. 

Vierailija
44/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan, ei ole kovinkaan vaativa urakka 2-pilarinostimella.

Vierailija
45/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa yhdessä vaihdetaan. Ei mitään järkeä ajella liikkeisiin kun renkaat ja renkaanvaihtovehkeet on tuossa parin metrin päässä autosta.Voi vaihtaa silloin kun huvittaa, kun kyseesä on kuitenkin 20 min homma kun yhdessä tehdään. Ei tarvitse myöskään ajella eestaas, odotella missään liikkeessä vuoroaan, tai varata aikaa vaihtoon, eikä roudailla renkaita eestaas tai maksaa rengashotellista.

En minäkään rengashotellista maksa, renkaat kotona

Niin, joten ne renkaat pitää nostella auton kyytiin, huruutella vaihtopaikkaan, ja pyöritellä renkaat takaisin. Ei maksa vaivaa kun nopeammin on vaihtanut miehen kanssa ne tuossa pihassa ilman ajelua ja renkaiden kärräilyä.

Vierailija
46/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden vaihto todella helppoa, ei maksa kuin 30 €. Miksi nähdä niin paljon vaivaa ja työtä, että kun vähemmälläkin pääsee. 🙂

No jos on loputtomasti aikaa ajella ympäriinsä ja jonottaa niin

Vaihdatan kauppareissun yhteydessä, ei tarvitse ajella eikä jonottaa 

Kaikien ei tarvitse käydä kaupassa just silloin kun pitää renkaat vaihtaa.

Vierailija
47/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teini vaihtaa. Ostin sille kyllä pulttipomon, niin ei tartte käsin vääntää. Hyvä on lapsen tehdä viikkorahansa eteen hommia.

Vierailija
48/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vaihtui kesäautoon renkaat.

Vianorilla homma hoituu ja kausisäilytys myös, en todellakaan likaa käsiäni moisessa puuhassa.

Vierailija
49/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän meillä molemmat vie jälleen autonsa liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ei ole mitään järkeä tehdä itse hommaa, jonka saa muutamalla kympillä.

Kunnon laiskojen puhetta ja sitten ihmetellään kun lihotaan kun ei mitään vaivauduta tekemään ja tuossahan jää samalla automaattisesti lapsiltakin taito oppimatta, taidot ja tiedot vähenee, rima laskee...

Vierailija
50/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaihda itse. 30 vuotta vaihdoin kaikkiin autoihin, mutta en enää. En myöskään siivoa, tai pese autoani itse, vaan ostan palvelut ja nautin ettei tarvitse sotkea itseään.

Vierailija
51/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen vaihtui kesäautoon renkaat.

Vianorilla homma hoituu ja kausisäilytys myös, en todellakaan likaa käsiäni moisessa puuhassa.

Minä likaan käsiäni hommassa kuin hommassa, mutta renkaat vaihdan kyllä hanskat kädessä.

Vierailija
52/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen autoon vaihdan itse, että voi valita milloin on oikea aika vaihtaa

Toiseen varaan ajan etukäteen netistä ja vaihdatan. Jonottaa en jaksa.

Vierailija
53/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän meillä molemmat vie jälleen autonsa liikkeeseen renkaanvaihtoon. Ei ole mitään järkeä tehdä itse hommaa, jonka saa muutamalla kympillä.

Seseonki aikaan siellä on yleensä kovat ruuhkat ja jonot, joten tulisi laskea se menetetty aika myös, kotipihassa tuo on sellainen 30-45min kaikkineen, palvelu voi viedä helposti jotain 2 tuntia siirtymisten kanssa.

Vierailija
54/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vaihtaisin, mutta selkä ei  enää kestä, isot autot ja isot renkaat painavat

Ei käynyt mielessä hankkia pienempää autoa pienemmillä renkailla, no viisaus ei asu meissa!

Vierailija
55/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikä mikään, joka ei vaihda autonsa renkaita, öljyjä, suodattimia, tulppia, polttimoita tai jarrupaloja ihan ite!

Näin on! Ja katkojan kärkiä myös ja säädä venttiilejä!

Vierailija
56/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi heille, joilla on vaikeuksia painon kanssa, renkaiden vaihto, portaiden käyttä, pienet liikkumiset pyörällä/kävellen jne nämä ovat juuri niitä asioita, joita kysytte, kun kysytte niitä ohjeita, miksi toiset pysyy hoikkina.

Vierailija
57/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon laiskojen puhetta ja sitten ihmetellään kun lihotaan kun ei mitään vaivauduta tekemään ja tuossahan jää samalla automaattisesti lapsiltakin taito oppimatta, taidot ja tiedot vähenee, rima laskee...

LAPSET JA OPPIMINEN siinä se tuli, älkää sitten ihmetelkö miksi se osaamisen taso laskee kun vanhemmat eivät tee mitää, eikä lapset opi mitään.

Juuri tällaiset tiedot ja taidot opitaan, kun ollaan vanhempien mukana katsomassa tai vähän auttamassakin.

Nyt vaan viedään palveluun, kukaan ei opi mitään ja sitten kotona yhteinen aika menee johonkin videopelin pelaamiseen, uskomattoman alas on rima vajonnut, olisiko jo aika tehdä jotain.

Vierailija
58/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi heille, joilla on vaikeuksia painon kanssa, renkaiden vaihto, portaiden käyttä, pienet liikkumiset pyörällä/kävellen jne nämä ovat juuri niitä asioita, joita kysytte, kun kysytte niitä ohjeita, miksi toiset pysyy hoikkina.

Samalla tavalla jotkut pysyvät köyhinä kun eivät opiskele ja tee rahaa.

Helppoa!

Vierailija
59/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Kaikesta maksetaan jollekin ammattilaiselle että itselle jää "laatuaikaa". Ja mitä sillä laatuajalla tän päivän ihmiset tekee? Lihoo sohvalla, tuijottaa netflixiä tai onanoi älypuhelimensa kanssa.

Odotan sitä päivää, jolloin kuulee että joku hankkii jonkun pyyhkimään oman p3rseensä, kun " ei ole järkeä tehdä ite hommaa jonka saa muutamalla kympillä"...

Vierailija
60/101 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vaihtaisin, mutta selkä ei  enää kestä, isot autot ja isot renkaat painavat

Auton nostamiseen kandee käyttää tunkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän