Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsopimukseni on 0-40 tuntia viikossa, mutta esimies sanoi, että olen velvollinen kahteen työvuoroon viikossa?

Vierailija
24.03.2023 |

Meneekö tämä täysin oikein työnantajan puolelta? Työsopimukseni on nollasopimus (0-40h/vko). Työsopimuksessa lukee, että työtä tehdään 2-5 päivänä viikossa ja työntekijä antaa suostumuksen päivätyöhön.
Eli työsopimus on nollasopimus, mutta esimies sanoi, että olen velvollinen kahteen työvuoron viikossa.
Onko tämä nyt ihan sallittua ja laillista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mennä noin. Et ole velvollinen tekemään yhtäkään tuntia.

Vierailija
2/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin pitäis lukea se 15h. Ei ole oikeassa. Ja lisätuntejahan ei tarvis ees mainita, voi niitä teettää. Mut soppari pitää uusia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske esimiehen huolehtia että asia kirjataan sopimukseen. Jos ei tapahdu, niin käske mennä potkimaan vaikka kiviä.

Vierailija
4/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus uusiksi. Nyt siinä on kahta tietoa, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Ja työnantaja soveltaa joka viikko hänelle sopivampaa kohtaa.

Vierailija
5/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimus uusiksi. Nyt siinä on kahta tietoa, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Ja työnantaja soveltaa joka viikko hänelle sopivampaa kohtaa.

Juuri tätä olin itsekin tulossa ihmettelemään. Eihän voi olla 0-tuntisopimus, jos kuitenkin pitää 2 vuoroa vähintään tehdä. Jompikumpi ehto vaihtoon sopimuksesta.

Vierailija
6/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole puhdas nollasopimus, sillä sinä olet tuossa sopinut tekeväsi 0-40 tuntia viikossa. Miksi teet työsopimuksen, jos ei ole aikeita olla töissä?

Vierailija
7/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut suostumuksen lisätyöhön?

"Lisätyöstä voidaan sopia jo työsopimusta solmittaessa, jolloin työntekijä sitoutuu tekemään lisätyötä työnantajan määräyksestä. Vaikka lisätyöstä olisi sovittu työsopimuksessa, työntekijällä on perustellusta henkilökohtaisesta syystä oikeus kieltäytyä lisätyöstä työvuoroluetteloon merkittyinä vapaapäivinä. Tällaisena henkilökohtaisen perusteltuna syynä voidaan pitää esimerkiksi opiskelua, kuten valmistautumista ja osallistumista tenttiin, lastenhoitojärjestelyjä tai muita perheenjäsenten hoitojärjestelyjä, terveydellisiä syitä, omia tai lähisukulaisten juhlapäiviä sekä hautajaisia taikka matkoja, joita ei voida kustannuksia aiheuttamatta enää peruuttaa."

Vierailija
8/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä 16 tunnin soppari, jos pitää kaksi 8 tunnin vuoroa olla.

Vierailija
9/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että mielellään tekisit sen mutta et voi ennen kuin se kirjataan sopimukseen ja palkka tarkistetaan.

Vierailija
10/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa yksipuolista joustavuutta eli sinä joustat, mutta työ ei. Jos vaaditaan 2 päivää viikossa ei voi olla nollasoppari.

Vierailija
11/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nollasoppari oli sellainen, että mun oletettiin kysymättäkin olevan töissä joka päivä ja jäävän vielä 8 h ylikin tekemään töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme