Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herää, kun mietit millaisiin kaveripiireihin kuuluit ennen aikuisuutta?

Vierailija
26.06.2025 |

Saa kertoa tänne

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin. Mulla on aina ollut hyvät kaveripiirit.

Vierailija
2/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kolmas pyörä ja ulkopuolinen. Jo ala-asteella muilla oli bestikset. Minulla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kavereita. :'(

Vierailija
4/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut kolmas pyörä ja ulkopuolinen. Jo ala-asteella muilla oli bestikset. Minulla ei.

Oletko introvertti?

Vierailija
5/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Olen sosiaalinen, mutta viihdyn myös yksin. Olen ehkä liian tavallinen, siksi en ole suosittu muiden naisten keskuudessa enkä voita ihmisiä puolelleni.

Vierailija
6/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuleitten ja hirvimiesten kanssa,a

Vierailija
7/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita oli vain netissä lapsena. Pojat kiusasivat ja tytöt haukkuivat. Aikuisena olen saanut helposti ystäviä.

Vierailija
8/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surulliseksi tulen ja ikävöin. Suurin osa heistä on jo kuolleita. Ikää minulla on vasta 42

Vierailija
9/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin koko ajan että ne mun tyypit on jossain muualla. Yritin vaan selvitä teiniajan/alkuaikuisuuden ja senpä takia se nuoruus jäi tavallaan elämättä. Onneksi sen voi elää uudelleen vaikka kolmekymppisenä :D 

Vierailija
10/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut näissä ystävätouhuissa sitä mieltä että laatu korvaa määrän. Joten ihan tavallista, reilua ja mukavaa porukkaa ystäväpiirissäni aina on ollut. Parin kanssa ollaan oltu tekemisissä yli 20 vuotta, useimmat pysyivät mukana muutaman vuoden. Ehkä ero entisen ja nykytilan välillä on se, että tuollaiset max muutaman vuoden kausiystävyydet ovat huomattavasti vähentyneet, kun uusiin sosiaalisiin ympyröihin ei enää ruuhkavuosimutsina tuosta vain hypätä. Ja, jos hypätään, niin minulle riittää, että porukka on mukava ja helposti lähestyttävä, eikä ystävän, tai edes läheisen kaverin saaminen ole ehto viihtymiselle.

Vierailija
11/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollu oikeita kavereita! valehtelioita.

Vierailija
12/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt ihmisistä, mutta helposti en päästä heitä lähelleni. Luottamukseni täytyy ansaita.

Vierailija
13/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella onnellinen, että löysin nykyisen kaveripiirini 15-vuotiaana. Olen ollut 40 vuotta kiitollinen, että jostain sattumanoikusta pyysivät minut, muualta muuttaneen, mukaansa.

Vierailija
14/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan kuulunut. Koko peruskoulun olin koulukiusattu ja aina yksin. Lukiossa puolipakolla tungin itseni porukkaan, joka vaikutti semi siedettävältä, mutta oikeastaan en pahemmin heistä välittänyt. En vaan jaksanut olla enää yksin. 

Vierailija
15/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipuuta siitä, että sen menetti..Aikuisen ihmisen elämä velvollisuuksineen on tylsempää. Ja keskustelut arkisempia.

Vierailija
16/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja juoruilu ajatuksia herää ja kannabis, jos ja kun ajattelen niitä kaveripiirejä joihin kuuluin ennen aikuisuutta

Vierailija
17/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lapsena minulla oli bestis, joka yhtäkkiä hylkäsi minut ja jäin varmaan lähes yhdeksi lukuvuodeksi yksin ilman kavereita. Sitten tämä bestis menetti uuden kaveriporukan ja tuli takaisin minun kaveriksi. Varmaan siitä jäi minulle joku elinikäinen ajatus ettei kaverit kestä kavereina ja ettei aitoja ihmissuhteita olekaan. Sen jälkeen minulla ei ole yhtä tiivistä tai läheistä kaverisuhdetta ollutkaan, en jotenkin osaa päästä ihmisiä lähelle. Päädyin vähän sattumalta yläasteella kovisjengiin mukaan varmaan juuri siksi että oltiin niin erilaisia alunperinkin ja tiesin etten siinä laumassa kauaa tulisi kestämään eli ei tarvinnut kovin läheinen olla, mutta seuraa oli kuitenkin. Meidän tiet erosi sitten peruskoulun jälkeen, kun muut meni ammattikouluun ja minä lukioon. Sen koommin en heistä olekaan kuullut.  Joskus somesta näin, että suurin osa heistä asuvat edelleen lapsuudenmaisemissa pikku kylällä ja työskentelevät kaupan kassalla, autokorjaajina ym. Minä muutin pk seudulle yliopiston perässä ja työllistyin asiantuntijaksi. Aika erilailla meni elämät meillä, mutta luulen ettei tuon peruskouluaikaisen kaveriporukan ollutkaan tarkoitus jäädä minun porukaksi. Ehkä joskus löydän oman laumani.

Vierailija
18/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Nuorena (aikuisena) olin sitten tuon seurauksena sellainen hangaround-tyyppi itselleni aivan vääränlaisissa porukoissa kunhan vain oli edes jotain seuraa.

Vierailija
19/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikea fiilis. Minulla oli ihana kaveriporukka. En olisi osannut silloin edes kuvitella, miten hajaannumme pitkin maailmaa ja kohti uusia "piirejä". Yksi meistä on jo kuollut. Olen 66. 

20/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ajatuksia. Kaveripiirini olivat kunnollisia ja kilttejä. Olin teini 90-luvulla jolloin nuoret yleisesti ryyppäsivät ja polttivat, monet ryyppäsivät vielä joka viikonloppu. Koulun välitunneilla polttivat tupakkaa. Minä ja kaverini emme tehneet kumpaakaan.