Angelika Leikola (Ismon ex-vaimo) kehoittaa lähtemään kulahtaneesta liitosta
https://www.is.fi/viihde/art-2000009469193.html
Angelikan mukaan etenkin suomalaisilla on tapana jäädä kiinni hartaasti rakennettuun yhteiseen elämään. On ehkä yhteinen talo, yritys tai lapsia, ja tutussa arjessa roikutaan kiinni väkisin, vaikka kaikki voivat huonosti.
Seksielämä on kuollut ja kumppani vihaa jo toista, mutta silti siinä ollaan. Elämästä on tullut sellaista harmaata massaa, eikä uskalleta toivoa mitään parempaa, hän sanoo.
Angelika toivoo, että hänen ja Ismon kokemukset ja Unelmaero-kirja avaisivat ihmisten silmät sille, että kaikesta voi lähteä ja että parempaa kannattaa tavoitella.
Angelika toivoo, että myös nuoret löytäisivät ja hänen ja Ismon kirjan ennen kuin perustavat perheen, menevät naimisiin ja vakiintuvat. Niin voitaisiin ehkä välttyä liitoilta, jotka eivät yksinkertaisesti toimi.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä haluaako Ismo lapsia, mutta Angelikan kanssa niitä ei varmaan olisi enää tullut. Ehkä halusi jättää sen portin auki elämässään, vaikka ei niin henkilökohtaisesta asiasta mitään puhukaan. Onhan noilla tuoreita mielipiteitä parisuhteesta, itse en enää edes muista mitä on olla parisuhteessa. Varmaan niillä oli mukavaa yhdessä aikansa. Kumpikaan ei kyllä ulkonäöllä ketään hurmaa, mutta ehkä heillä on muita hyviä puolia. Koomikkoa en kotona kestäisi jos en ihan tosikkoakaan.
Kirjasta saa vaikutelman että Angelika oli se joka ei lapsia halunnut. Ismo vaikuttaa tyypiltä joka olisi mielellään isä ja on muutenkin ihmisrakkaampi. En ylläty jos kohta on uusi, nuorempi puoliso ja vauva tulossa.
Silmäilin pariskunnan uuden kirjan BookBeatissa läpi. Siitä tulee fiilis että rouva on neuroottinen ja minä-keskeinen kontrollifriikki joka luulee tietävänsä kaiken ja Ismo tossukka nössö joka haluaa että nainen tekee aloitteen.
Kuuntelin Unelmaero kirjan. Angelican jaarittelut olivat tylsää kuunneltavaa ja USA:n ja Los Angelesin lausumistyylit ärsyttäviä. Ismoa olisi voinut olla koko kirja.
Äänikirjassa Angelikan osuudessa olisi todella pitänyt tehdä huolellisemmin äänensäätö kun hänellä on niin terävät ässät.
Ja mitä näitä on nähnyt, niin harvoin se on vaihtamalla parantunut.
Joku keksi persepanon, nerokasta minä sanon.
No ei ole todellakaan kulahtanut ikäisekseen, viehätysvoiman aistii, Brandon varmaan nuorempikin.
Eroperheen lapsena allekirjoitan Angelikan jutut. Ei ihmisten pidä olla ulkoisten rakenteiden takia yhdessä, jos siitä seuraa vain pahaa mieltä kaikille. Meillä oli kotona niin myrkyllinen ilmapiiri, kun vanhemmat marttyyrimaisesti pysyivät yhdessä LASTEN TAKIA, vaikka todellisuudessa se tilanne oli ihan kamala meille lapsillekin siihen saakka, kunnes viimein tajusivat erota.
Oliko hänellä ja Ismolla sellainen?
Yksi etappi Angelikan matkalla on ollut ymmärrys siitä, miten eri tavalla hänen aivonsa toimivat muihin ihmisiin verrattuna. Angelikan mukaan hänen vanhempansa huomasivat erityispiirteen jo varhain, sillä hän ajautui lapsena ongelmiin sanottuaan asiat liian suoraan.
Periaatteessa voisi sanoa, että minulla on synnynnäinen melkein fysiologinen mahdottomuus valehdella. Se kuulostaa huvittavalta, mutta se on aika kamalaa.
Yhteenottoja syntyi muun muassa silloin, kun Angelikan ystävällä oli uusi poikaystävä ja Angelika sanoi suoraan, että pojassa oli jotain pielessä. Se pahoitti tietysti ystävän mielen, vaikka myöhemmin kävikin ilmi, että Angelika oli ollut oikeassa.
Minun kaltaiseni lapset joutuvat kahnauksiin ympäristön kanssa, koska on vaikea olla bongaamatta ja käsittelemättä ristiriitoja. Jos ihmisen puhe ja käytös ovat ristiriidassa, se vääntää ja häiritsee niin paljon, että saattaa möläytellä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen Brandon on?
Viisi vuotta Leikolaa nuorempi eli ilmeisesti 43v. Eihän tuo iso ikäero ole.
ANGELIKA ei ole koskaan saanut diagnoosia erityisyyteensä. Hän kertoo löytäneensä artikkeleista ja tutkimuksista kuvauksia samankaltaisista ihmisistä. Heitä yhdistää poikkeuksellinen tarkkanäköisyys, jonka avulla he huomaavat toistuvia kaavoja, ihmisten eleitä ja ympäristön ristiriitoja paljon muita herkemmin. Kukaan ei kuitenkaan ole keksinyt asialle nimitystä.
Kaltaiseni päätyvät esimerkiksi FBI:n tutkijoiksi tai taideväärennösten tunnistajiksi. Tällaisissa asioissa piirteestä on hyötyä, sillä olemme hyvin tarkkanäköisiä.
Poikkeavat aivot tekevät Angelikasta myös äärimmäisen nopean liikkeissään.
Minulla toimii aivoissa ihan valtavalla nopeudella jokin tietokone. Työnohjaajanikin sanoi, että menikö viikko ja olet jo kirjoittanut uuden kirjan, hän sanoo nauraen.
Myös Ismon erityispiirteet tulevat ilmi Unelmaero-kirjassa. Koomikko kertoo saaneensa ADHD-diagnoosin ja käyttävänsä tarvittaessa lääkitystä.
ANGELIKAN erityisyydestä on ollut hyötyä elämässä eron jälkeen. Hän kertoo aistivansa herkästi ihmisten tunnetiloja ja pystyvänsä rauhoittamaan heitä.
Eräs ujo deittini sanoi ihanasti mulle, että olet ensimmäinen nainen, joka on tehnyt kaikkensa, jotta hänellä olisi hyvä olo.
Angelika on deittaillut ahkerasti erilaisia ihmisiä sekä Suomessa että Los Angelesissa. Hän on pannut merkille, että miehissä kahdella eri mantereella on suuria eroja.
Los Angelesin deittikulttuuri on hyvin pinnallinen, joten siellä ihmiset pitävät itsestään huolta. Naiset menevät treffeille vain sokeroinnin kautta, ja vaatetuksesta ja etenkin kengistä ollaan tarkkoja. Hampaiden on oltava valkoiset ja hiusten huolitellut. Myös keski-ikäiset miehet ovat hyvässä kunnossa, energisiä ja aktiivisia.
Samaa ei Angelikan mukaan voi sanoa suomalaisista. Kun hän avasi Suomessa ensi kertaa Tinderin, oli vastassa kulttuurishokki.
Laitoin ensin ikähaarukan oman ikäisekseni. Olin ihan, että herranjumala. Ihania miehiä, mutta eihän meidän vireystasomme kohdanneet yhtään. He olivat väsähtäneitä ja periksi antaneita.
Uuden elämän drive in. Olitko niin etuikeutettu..
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut hänet joskus menneisyydessä. On erikoinen persoona. Vähän pelottava, mutta ehkä se johtui siitä suoruudesta, mitä artikkelissa sanotaan.
Jos ihminen on on -off, kaikki tai ei mitään -tyyppiä, niin ei hän pysty elämään liitossa, jossa pitää tehdä kompromisseja.
Jollain lailla tuosta paidattomasta kuvasta tulee just mieleen sellainen hankala erikoisuudentavoittelija...
Mikä vika on tasaisessa liitossa, vaikkei siinä ole räiskyntää enää? Se kuuluu pitkään liittoon suurimmalla osalla, eikä kyse ole mistään virheestä puolison suhteen.
Jotenkin Ismon pisteet nousivat tuon artikkelin myötä, tuo nainen on jotenkin epävakaan oloinen.
Kovin näyttävät olevan eri paria, Angelika ja uusi mies. Mies komea kuin mikä naiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tulee nyt julkisuuteen omana itsenä, jep. Kuitenkin Ismo mainitaan aika monta kertaa.
Niinpä. Ismon kautta julkisuutta. Ei muuten.
Tulee nyt julkisuuteen omana itsenä, jep. Kuitenkin Ismo mainitaan aika monta kertaa.