TV1 klo 21.00 Saarikko, Ohisalo ja Andersson
Puoluejohtajat pitävät puheet, ovat tentattavina ja väittelevät. Toimittajina Jyrki Hara ja Sanna Savikko. ohjelmatekstitys (suomi) 1 h 45 min
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut kutosen peruskoulukeskiarvolla esiintyy koulutuksen pelastajana.
Siis Purralla kutonen? Olis kiva pitää keskustelut asiallisina. Mutta nimettömän on helppo huudella.
Li valtiotieteiden >kandidaatti ja Purra valtiotieteiden maisteri
Li oli upea, terävä ja sanavalmis.
Antti lupasi ennenmuinoin vappusatasen eläkeläisille, ei tullut satasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohisalo lentää ulos eduskunnasta ja syyttää Marinia siitä.
Ei lennä ja niillä on diili: Ohisalo kertoo medioissa miten Vihreät eivät mene nykykannatuksellaan hallitukseen. Tällä peliliikkeellä houkutellaan Vihreiden kannattajia äänestämään SDP:tä. Sitten jos SDP voittaa, niin Marin ottaa Vihreät hallitukseen. T. Tietäjä
On ennusteltu, jotta yksi kansanedustaja Helsingissä tippuu, Vihreiltä.
Onko se Pekka Haavisto? Atte Harjanne? Ohisalo?
Vai kuka?Soon Iris Suomela, joka lentää ulos.
Iris Suomela on ehdokkaana Pirkanmaalla ja nyt siellä on myös Oras Tynkkynen
ehdolla. Saattaa tosiaan Iris jäädä rannalle.
Ei mulla ole varsinaisesti intohimoja vaalin suhteen. Toivon että taloutta saadaan laitettua kuntoon ja hyvinvointijärjestelmä ei samalla romahda, vaikka onhan se jo vähän niin tehnyt, hoitajapula, leikkausjonot, vanhusten ja vammaisten asema jne. Helppoja ratkaisuja ei ole edessä. Varmaan niukkuutta joudutaan jakamaan joillekin jos jostain pitää leikata. Toivottavasti se tehdään kuitenkin oikeudenmukaisesti. Yhtälailla pitää myös ajatella tulevia sukupolvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Purralla kutonen? Olis kiva pitää keskustelut asiallisina. Mutta nimettömän on helppo huudella.
Koulutus. valtiotieteiden maisteri,
helpompi hallintotieteitä on päästä lukemaan mitä valtiotieteitä tai yhteiskuntatieteitä. Eikö takavuosina johdettu maata kuutosen matikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li valtiotieteiden >kandidaatti ja Purra valtiotieteiden maisteri
Änderssonnilla on vielä koulut kesken ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohisalo ja Andersson puhuvat pienituloisten tukemisesta, mutta eivät esitä mitään ratkaisuja, miten ihminen pääsisi nousemaan edes alemman keskiluokan palkkoihin.
Mulla on sulle ratkakaisu: opiskele ammatti, jossa tienaat keskiluokan palkkojen verran. Ei meistä keskiluokan palkkaisista muutkaan ole mitenkään automaationa tulotasoaan saavuttaneet.
Kerro tuo ratkaisu Ohisalolle ja Anderssonille.
Miksi? Hehän ovat jo kouluttautuneet ja päässeet ylikin keskiluokan palkkatason. Siitä vaan mallia sinullekin!
Miksi he eivät osaa suositella sitä äänestäjilleen?
Koska he eivät ole opinto-ohjaajia. Sinulla on sellainen siellä koulussasi. Poliitikon työtä ei ole sinun ohjaamisesi.
Mutta osaavat suositella tulonsiirtoja.
Niin? Eihän se liity mitenkään siihen, mille alalle sinä kouluttaudut tienaamaan sitä keskiluokkaista palkkaasi.
Mikseivät Ohisalo ja Andersson osaa suositella äänestäjilleen kouluttautumista ja työelämään hakeutumista?
Miksi et osaa käyttää omia aivojasi?
Mikseivät Ohisalo ja Andersson osaa käyttää aivojaan? Hehän ovat hallituksessa, en minä.
Oletko kehitysvammainen vai miksi luulet, että hallitus osallistuu sinun koulutukseesi?
Olet tainnut ymmärtää jotain väärin, nimittäin tässä ei ole kyse minun koulutuksestani. Lisäksi vammaisiin tuolla tavalla suhtautuva rasisti ei sovi tähän keskusteluun. Hyvästi.
No sinähän se kyselit paremman palkan perään :D Kouluttautuminen on siihen erittäin hyvä tie, kuten näet kolmikon tohtori, maisteri, kandidaatti osalta.
Miten he eivät sitten osaa kertoa äänestäjilleen, miten pääsee tulonsiirtoriippuvuudesta eroon?
Osaavat kyllä. Kuuntele hyvä lapsi äläkä jankuta paskaa koko aikaa.
Eivät osaa, koska rahaa ovat valmiita jakamaan koko ajan lisää.
Arvaa mitä? Rahalla se pienituloinenkin muuttuu keskituloiseksi. Vai luonnossako sinulle palkka maksetaan?
Miksi he eivät sitten halua kertoa pienituloisille, miten he pääsisivät keskituloisiksi?
On kerrottu moneen kertaan. Jos et selkosuomea ymmärrä, pyydä vaikka edunvalvojaasi auttamaan tässä asiassa.
Eivät ole kertaakaan kertoneet, vaan haluavat ylläpitää tukiriippuvutta. Miksiköhän?
Todellakin ovat. Noin 9892828942892294298 kertaa painotettu KOULUTUKSEN merkitystä. Ihan jokaisen puheenjohtajan suulla. Miksiköhän sinä et sitä ole kertaakaan kuullut?
Mikseivät he sano suoraan, että tukiriippuvaisen pitäisi kouluttautua ja mennä töihin?
Ovat sanoneet vaikka kuinka monta kertaa. Menepä huomenna korvahuuhteluun niin kuulet seuraavassa tentissä vähän paremmin.
Kertaakaan ei ollut samassa lauseessa tukiriippuvainen ja koulutus.
Ei niiden tarvitse olla samassa lauseessa, jotta ne voivat yhdistyä toisiinsa. Huomaatko, että kaikki muut paitsi sinä ovat jo ymmärtäneet tämän päivänselvän yhteyden koulutus=parempi tulotaso?
Miksi meillä sitten on tukiriippuvaisia, jos kaikki muut paitsi minä, ovat ymmärtäneet asian? Jos tukiriippuvaiset ymmärtävät tämän asian, niin mikseivät Ohisalo ja Andersson sano suoraan, että pitää kouluttautua ja mennä töihin?
Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi?Miksi? NO SIKSI SAATANA!
Eikö hermo kestä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohisalo lentää ulos eduskunnasta ja syyttää Marinia siitä.
Ei lennä ja niillä on diili: Ohisalo kertoo medioissa miten Vihreät eivät mene nykykannatuksellaan hallitukseen. Tällä peliliikkeellä houkutellaan Vihreiden kannattajia äänestämään SDP:tä. Sitten jos SDP voittaa, niin Marin ottaa Vihreät hallitukseen. T. Tietäjä
Tuolla taktiikalla vihreiden äänisaalis jää laihaksi ja eduskuntapaikat melkein puolittuu nykyisestä. Tuskin virheissä oltaisiin tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan neliapila.
Joo, Kepu pettää aina joten ei ääntä täältä.
Taitaa kepulla vaihtua mielipide kuten paidan vaihdot. Taas sössöttämässä erityistalousalueita, jotka veronmaksajat maksavat tukina ja jotka vääristävät kilpailua. Pitääkö koko Suomi pitää asuttuna ja kannattaako näin pohjoisessa pitää maataloutta näin laajana. Tukia tukien perään.
Hohhoijaa. Muualla maailmassa erityistalousalueet ihan arkipäivää ja silti jotkut täälläkin palstalla itse 70-luvulle jämähtäneet lässyttäjät jankkaavat kuinka "keskustan politiikka on 70-luvulta". Todellisuudessa ollut aina se puolue, joka uskaltaa ehdottaa jotain uutta Suomen oloihin, jonka sitten nämä junttipuolueet kuten esim. vihreät taikka kokoomus heti tyrmäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion äänestää sen perusteella, kelle laukeen helpoiten
1. Ohisalo
2. Anderson
3. Saarikko
Haluan syödä ruohoa samalla kun Ohisalo vetää mua takaapäi straptonilla
Saarikko olisi kyllä erittäin kuuma, jos olisi pidemmät hiukset ja ei pitäisi niin tätimäisiä vaatteita. Onhan sen kasvot noista kolmesta ylivoimaisesti kauneimmat.
Saarikolla on hyvä iho.
Ihra toimii hyvänä botoksina. Ja meikillä nyt saa kenen tahansa ihon näyttämään hyvältä.
Miksi nuo eivät kuitenkaan toimi sinun naamaan?
Onko näistä tullut arviointeja "leijonat ja lampaat" niin kuin muista puheenjohtajisto?
Vierailija kirjoitti:
Olen keskustalainen, mutta kävin jättämässä äänen perussuomalaisille, ettei demarit voita.
Minä olen persu ja kokkare, mutta kävin äänestämässä keskustaa, ettei vihreät hypi silmille.
Vierailija kirjoitti:
Marialla ei ollu takintaskussa nenäliinaa että olis voinu niistää. Koko tentin hän niiskuti ja sieraimesta killisteli kirkasta nestettä. Varmaan epämiellyttävä tunne, et milloin se vierähtää naamalle. Lopulta pyyhki sormella. Miksei kukaan vieny hänelle nenäliinaa?
Onko tämä ihminen niin ajattelematon, että ei edes sairaana ollessa osaa ihan itse ottaa nenäliinaa mukaansa vaalitenttiin? Eikö sellainen ole jo aika yksinkertainen tyyppi?
Tuollaistako pitäisi vielä äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marialla ei ollu takintaskussa nenäliinaa että olis voinu niistää. Koko tentin hän niiskuti ja sieraimesta killisteli kirkasta nestettä. Varmaan epämiellyttävä tunne, et milloin se vierähtää naamalle. Lopulta pyyhki sormella. Miksei kukaan vieny hänelle nenäliinaa?
Onko tämä ihminen niin ajattelematon, että ei edes sairaana ollessa osaa ihan itse ottaa nenäliinaa mukaansa vaalitenttiin? Eikö sellainen ole jo aika yksinkertainen tyyppi?
Tuollaistako pitäisi vielä äänestää?
Ja muuten on Ohisalo aina suu vaahdossa jotakin selittämässä, mutta ei osaa pyytää nenäliinaa. Avutonta.
Valtiotieteiden maisteri, sinne ei niin vaan pääse opiskelemaan