Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olemme tuoksuton työpaikka"

Vierailija
23.03.2023 |

Onko kellään kokemusta mitä tämä tarkoittaa? Uskallanko hakea tuollaista työpaikkaa?

Ymmärrän kyllä että työpaikalla ei saa suihkautella voimakastuoksuista hajuvettä eikä hiuslakkaa mutta onko myös mieto perus deodorantti kielletty? Entä jos laittaa kotona aamulla hiukset ja käyttää hiuslakkaa silloin mutta ei töissä? Poikaystäväni vapesta tarttuu minunkin vaatteisiini makeaa hajua, onkohan tämä ongelma?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä tuollaiset tuoksuttomat paikat. Eihän sitä voi toista määrätä olemaan ilman tuoksuja.

Vierailija
42/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkei kaikista tuotteista saa tuoksuttomia versioita ja ovat vielä halpojakin.

Parfyymia voi sitten käyttä rimpsalle lähtiessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyiain käytetään hajusteita paljon järkevämmin kuin joskus 80-90 luvulla. Muistan kun oltiin reissussa ja mentiin näläisinä jossain Kuopiossa syömään pizzat baariin illalla. Sinne pelmahti sitten lauma natalioita ja voi taivas millainen myskinen itämaisten tuoksujen tai hajujen pilvi siitä seurasi. Vähin äänin otettiin pizzat mukaan ja mentiin niitä majapaikkaan syömään. Mutta niissä oli vieläkin se hajuveden aromi eli mentiin sitten nälkäisinä nukkumaan.

Vierailija
44/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla tuoksuttomuus tarkoittaa tosiaan sitä, että yksi kuuluttaa olevansa milloin kenenkin käsivoiteesta migreenin takia pois töistä, mutta itse tuoksuu omilta suosikkituoksuiltaan.

Yritän olla huomaavainen, mutta normi dödöt ja suihkusaippuat kotona käytössä. Haluan tuoksua puhtaalta ja hyvältä.

Meillä on toimistolla myös aika vanhoja työtuoleja ja minusta ne haisevat peppuhieltä. Onneksi on sähköpöydät.

Vierailija
45/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikallani on esitetty toive hajusteiden välttämisestä. Samassa rakennuksessa työskentelee useiden eri yksiköiden työntekijöitä, enkä tiedä, minkä yksikön aloitteesta toive on esitetty, ja onko taustalla joku pahasti allerginen työntekijä, vai onko toive esitetty muuten vain yleisen huomaavaisuuden nimissä. Olen huomannut, että hajuveden käyttöä paheksutaan, joten en kehtaa enää käyttää sitä. Lisäksi luovuin hajusteista hiusten muotoilutuotteissa ja pyykinpesuaineissa. Nyt, kun olen välttänyt hajusteita useamman vuoden, huomaan alkaneena itse vähitellen herkistyä niille. Tämä ärsyttää minua jonkin verran. En haluaisi aiheuttaa itselleni hajusteyliherkkyyttä vain siksi, että yritän huomioida muut.

Noi yliherkkyysreaktiot on yleensä seurausta liiallisesta lotraamisesta, et sinä ole niille herkistynyt, sinä vaan haistat ne paremmin vähennettyäsi.

Vierailija
46/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuoksuttomilla työpaikoilla tykätään muutenkin kontrollista. Jos sellaisen työilmapiirin kanssa pärjää, niin miksi ei voisikin mennä.

Vierailija
47/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti työpaikalla on joskus ollut ongelmana joku, joka on oikein lotrannut hajuvesien ja voimakkaasti hajustettujen pyykinpesuaineiden kanssa. Eli tuskin mikään tavallisen deodorantin tuoksu on vaarallinen, mutta tuoksuvan kuivashampoon tai hajuveden suihkiminen työpaikalla ei ole suositeltavaa. Eivät myöskään tuoksuvat kukat pöydällä.

Vierailija
48/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku raukka asuu home/kosteusvauriotalossa eikä edes tajua haisevansa? Saako hän potkut?

Vierailija
49/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halitoosi

Diabetes

Laktoosi-intoleranssi

Crohnintauti

Ihmiset voivat haista ihan tahattomasti perussairauden takia, häpeävät hajua ja käyttävät siksi parfyymejä ja partavesiä.

Vierailija
50/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaikissa ihmisissä on henkilökohtainen ominaishaju, joka perusteella esim. rakastutaan. Ei kukaan voi olla "tuoksuton", se on mahdotonta.

Tuon tason tyhmyys sen sijaan ei selvästikään ole mahdotonta. Pointsit siitä.

Vierailija
51/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos joku raukka asuu home/kosteusvauriotalossa eikä edes tajua haisevansa? Saako hän potkut?

Nyt oli tuoksuista eikä hajuista kyse.

Vierailija
52/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla tuoksuttomilla työpaikoilla tykätään muutenkin kontrollista. Jos sellaisen työilmapiirin kanssa pärjää, niin miksi ei voisikin mennä.

Tai sitten voisi mennä koska tykkää työpaikasta jossa otetaan muut ihmiset huomioon.

Vierailija
53/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki ajanhermoilla olevat työpaikat alkavat olemaan tuoksuttomia ja savuttomia. Hajusteeton dödö, ei hajuvettä. Hiuslakkaa miedosti. Hae vaan paikkaa!

Vierailija
54/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsen koulu on "tuoksuton koulu." Eli kaikki hygieniatuotteet pitäisi olla tuoksuttomia niin oppilailla kuin hlökunnalla. En tiedä kuinka tätä noudatetaan. Teinihiki siellä varmasti haisee. 🤭 Kyseessä yläkoulu siis.

Vierailija
55/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin päättää, kieltäisin hajuvedet. Harvoin ihmiset osaavat laittaa sitä niin, ettei se haise 5 metrin päähän.

Vierailija
56/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähtökohtaisesti saa käyttää vahvasti tuoksuvia hajuvesiä töissä. Shampoot, saippuat ja dödöt on ihan ok. Jos joku saa hajusteistasi allergisia reaktioita niin he varmasti sitten osaavat kertoa sinule tarkemmin mikä tuoksu aiheuttaa mitäkin oirita.

Vierailija
57/75 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun lapsen koulu on "tuoksuton koulu." Eli kaikki hygieniatuotteet pitäisi olla tuoksuttomia niin oppilailla kuin hlökunnalla. En tiedä kuinka tätä noudatetaan. Teinihiki siellä varmasti haisee. 🤭 Kyseessä yläkoulu siis.

Hajusteettomat dödöt ja antiperspirantit toimii ihan hyvin, kokeile joskus.

Vierailija
58/75 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikallani on esitetty toive hajusteiden välttämisestä. Samassa rakennuksessa työskentelee useiden eri yksiköiden työntekijöitä, enkä tiedä, minkä yksikön aloitteesta toive on esitetty, ja onko taustalla joku pahasti allerginen työntekijä, vai onko toive esitetty muuten vain yleisen huomaavaisuuden nimissä. Olen huomannut, että hajuveden käyttöä paheksutaan, joten en kehtaa enää käyttää sitä. Lisäksi luovuin hajusteista hiusten muotoilutuotteissa ja pyykinpesuaineissa. Nyt, kun olen välttänyt hajusteita useamman vuoden, huomaan alkaneena itse vähitellen herkistyä niille. Tämä ärsyttää minua jonkin verran. En haluaisi aiheuttaa itselleni hajusteyliherkkyyttä vain siksi, että yritän huomioida muut.

Noi yliherkkyysreaktiot on yleensä seurausta liiallisesta lotraamisesta, et sinä ole niille herkistynyt, sinä vaan haistat ne paremmin vähennettyäsi.

Mekanismi herkistymisen takana on minulle yhdentekevä. Ilman muuta voi olla kyse siitä, että hajuaistini on herkistynyt työskenneltyäni vuosia tuoksuttomassa työpaikassa ja vähennettyäni omaa hajusteiden käyttöäni. Pointtini on, että kun kuitenkin aikaa tulee vietettyä muuallakin kuin siellä tuoksuttomalla työpaikalla, haluaisin pystyä jatkossakin oleskelemaan ongelmitta myös niissä tiloissa, joissa hajusteiden käyttöä ei ole rajoitettu.

Vierailija
59/75 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulia ei sitten saa ilmeisesti syödä vapaa-ajallakaan ?

Vierailija
60/75 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osannut työhaastattelussa kysyä vai etkö ole edes hakenut?

No siellä ei haista löyhkälle, minkäänlaiselle, eli ei kasteta hajuvesiämpäriin trasselia ja hölvätä sillä itseä.

Näin tänään työpaikkailmoituksen ja ajattelin lähettää hakemuksen mutta nyt aloinkin epäröimään kun ilmoituksen viimeinen lause oli: "olemme tuoksuton työpaikka". Olisi kauhean noloa jos pääsisin työhaastatteluun ja sitten ne sanoisivatkin siellä että et saa työtä koska haiset vapelta/hieltä/hiuslakalta.

Olen ollut tuoksuttomalla työpaikalla, dödöä sai tottakai olla, hiuslakkaa sai olla hajusteetonta. Mikä on vaikeinta asiassa tajuta ? Ei lotrata hajuvettä, ei haisevaa hiuslakkaa, ja kai sulla on vaatteita jotka ei vapelle haise, ne vapet ei mitään mietoja tuoksuja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi