Mitä puoluetta äänestää, jos on köyhä ja kannattaa perinteisiä arvoja?
Onko yhtään vaihtoehtoa? Eikö kukaan aja köyhien ja kipeiden asiaa sekä perinteisiä arvoja? Onko mitään vaihtoehtoa, joka ei olisi edes juuri päinvastoin vähintäänkin toisessa asiassa? Vinkkejä perusteluineen olisi kiva saada. Ja se valtiontalous ilman velkaa ei kauheasti "köyhien ja sairaiden kustannuksella" sitten lohduta.
Kommentit (206)
Tähän olisi hyvä saada vastauksia puolueilta ja ehdokkailta itseltään. Köyhimpien ja kaikkien saatavilla olevan terveydenhuollon puolella vai ei?
Keskusta? SDP ei kannata mitään perinteisiä arvoja. PS ei arvosta köyhää. Kokoomus pitää kyllä köyhät elossa.
Perinteisimmät arvot on Ps ja kd.Sosiaaliturvaa ei leikata heikommilta.
PS on ainoa järkevä vaihtoehto. Se ei myöskään ole talouspolitiikassa erityisen oikealla.
Mun ääni menee kristillisille, koska arvot kohtaa. Ja heillä maltillinen linja ilmastonmuutosasiassa. Talouspolitiikkaa mietin, mutta lopulta raha ei voi määrittää kaikkea. Ja rahan laittaminen turhiin (kaikki Suomessa tehtävät toimet on maapallon tilanteeseen nähden turhia) ilmastotoimiin on väkisinkin köyhiltä pois, vaikka asian kääntäisi miten päin.
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä...koska köyhällä ei muutenkaan ole autoa eikä omaa asuntoa
Joopajoo, tällä köyhällä on pakko olla auto, että pääsee kulkemaan matalapalkkatöissä ja puolet palkasta menee auton ylläpitoon. Että näin vihreät tulee työllisyyttä. Mutta kun kaikilla pitäisi heidän mukaan olla korkeakoulututkinto, että saisi isompaa palkkaa. Missä realismi?
Köyhän perinteisiä arvojan kannattaa äänestää perussuomalaisia tai kd:ta.
Näin on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut leikkaisivat ilmeisesti kulttuurista, joka on henkireikä monelle köyhälle. Kirjastot, Ylen laadukkaammat ohjelmat ja tuettu kulttuurin harrastaminen esimerkiksi musiikissa tuovat mahdollisuuksia monille vähävaraisille parantaen elämänlaatua merkittävästi.
En usko että kirjasto lukeutuu lakkautettaviin asioihin koskaan. Se sijaan esimerkiksi keski- ja hyvätuloisten suosimat konsertit ja teatteri saavat suurimman osan kuluistaan katettua avustuksina. Lipputuloilla ei saisi edes johtajan palkkaa maksettua. Köyhä ei teatteriin mene, sillä liput maksavat parhaimmillaan täällä päin lähelle 50 e. Ei todella tulisi mieleen 500 e toimeentulotuesta laittaa tuota summaa moiseen touhuun. Kannatan sitä että tietty osa kulttuuriavustuksista, esimerkiksi apurahat ym avustukset jotka mahdollistavat ns. taiteilijoiden makaamisen kotosalla suttaamassa tauluja, lakkautettaisiin kokonaan. Jokainen voi olla luova ihan itsekseen ja maksaa oman maalailunsa itse. Tauluja voi sitten myydä jos huvittaa ja ovat hyviä. Yhteiskunnassa on oikeitakin töitä jotka huutavat tekijäänsä. Näyttelijöiden palkkaa ja teatterin kuluja ei saisi maksaa kaupungin tai valtion rahoista. Tällaista kulttuuria pidän eliitin ja varakkaiden etuoikeutena. Köyhä katselee ilmaiseksi merta rannassa ja kuuntelee lintujen laulua metsässä. Maksaa selkänsä kipeäksi veroja jotta tällaista soopaa saadaan pidettyä rikkaille yllä. Näinä aikoina tulisi panostaa rahaa oikeisiin asioihin. Hyvinvointia on se että on kuivat vaipat vanhuksilla, lasten ja nuorten asiat kunnossa, mielenterveyspalvelut toimivat. Urheilun ja kulttuurin kuluja alas.
Hauska että tt-tuen saaja puhuu muiden kotona makoilusta ja että olisi töitäkin tarjolla.
Minä teen töitä mm siksi että voin käydä siellä teatterissa välillä, nettoni on alle 2000€/kk.
"En usko" on sanat joita äänestäessä tosissaan kannattaa käyttää. Ennen ääntämistä kannattaa kysyä mistä se äänestämäsi puolue olisi leikkaamassa. Persut kulttuurista ja kirjastot on sitä. Usko tai älä.
Vierailija kirjoitti:
Persuja!
Kävin äänestämässä tännään jo.
Luitko otsikon? Tai sitten vo tulla ensi hallituskaudella yllätyksenä, kenen asiaa persulit ajavatkaan..
"sosiaalituet ovat luksusta"
Olen köyhä pitkäaikaistyötön ja vaimo myös, perussuomalaisille annetiin ääni, ovat huonoista paras Mahdollisuus paremmasta tulevaisuudesta.
Ei kukaan voi velaksi elää!
Köyhä tietää näin yksinkertaisen asian...
Kun talous on tiukilla ja etsitään säästökohteita jatkuvasti. Uusitaan liikennemerkit sukupuolineutraaleiksi. Pidän tällaista täysin järjettömänä. Kannattaa tosiaan miettiä ketä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän vähävaraisten opiskelijoiden asiaa ei aja kukaan myöskään. Opintolainalla pakotetaan elämään, vaikka valtionvelasta kannetaan huolta. Jos ei ole voimia käydä töissä tai on perhe, ei ole välttämättä edes minimituloja.
Vasemmistoliitto ja Vihreät kannattaa 100 euron korotusta opintorahaan. Niitä kannattaa äänestää myös siksi, että Kokoomus haluaa leikata opiskelijoiden asumistukea, eli äänestät tavallaan Kokoomusta vastaan.
Jos äänestät vihreitä, annat äänen vapaalle maahanmuutolle ja jengirikollisuudelle. En suosittele!
Unohtamatta kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Kun talous on tiukilla ja etsitään säästökohteita jatkuvasti. Uusitaan liikennemerkit sukupuolineutraaleiksi. Pidän tällaista täysin järjettömänä. Kannattaa tosiaan miettiä ketä äänestää.
Kenen idea liikennemerkkien muuttaminen oli?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeisto pyrkii valtaan, ei kai jää kuin vasemmisto. Kaikki puolueet leikkaavat tai konnan koukkuja. Eli ehkä ei kannata uskoa politiikkaan, tutkii asioita eu-tasolla ja maapallon. Kansalaiskeskustelu jos aikoo estää katastrofeja.
Suomessa ei ole oikeistoa! Kokoomuskin on nykyään vasemmistopuolue.
Ainoa järkisyin perusteltavissa oleva vaihtoehto on äänestää Perussuomalaisia, sillä ainoastaan he voivat toimia vastavoimana viherpunikkien riehunnalle.
Harmi vain, että hekin edustavat keskustaa tai ovat keskustasta lievästi vasemmalle...
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset arvot? Riittääkö että saat itse päättää omat arvot ja elää niiden mukaan, vai pitääkö muidenkin elää kuten sinä haluat?
Ei riitä vaan toivon että muutkin alkavat elää perinteisten arvojeni mukaan. Tai siis toivon että tämä olisi pakollista kaikille. Elämästä on tullut jotenkin ahdistavaa ja epäkunnioittavaa. Ap
Tällä hetkellä tuohon ei ole ihan suoraan vaihtoehtoa Suomen poliittisessa kentässä. On tyydyttävä jonkinlaiseen kompromissiin. Riippuen siitä, mitä painotat joko Kd tai SDP tai sitten Keskusta. Boksin ulkopuolelta ehkäpä Liike Nyt ajaa joitain tuollaisiakin juttuja ja Vasemmisto on tietysti köyhän asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset arvot? Riittääkö että saat itse päättää omat arvot ja elää niiden mukaan, vai pitääkö muidenkin elää kuten sinä haluat?
Ei riitä vaan toivon että muutkin alkavat elää perinteisten arvojeni mukaan. Tai siis toivon että tämä olisi pakollista kaikille. Elämästä on tullut jotenkin ahdistavaa ja epäkunnioittavaa. Ap
Tuo ei ollut oikea ap, mutta samapa tuo.
En ole pakottamisen kannalla, mutta asioiden ajaminen johonkin tiettyyn suuntaan on joka tapauksessa tapahtuva asia, jonka tietysti toivon menevän enemmän omien arvojeni mukaisesti kuin päinvastoin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Köyhän perinteisiä arvojan kannattaa äänestää perussuomalaisia tai kd:ta.
Kd on edes vähän enemmän köyhän puolella noista, Ps:n kantahan on se, että tuilla on aivan liian helppoa elää ja arvot ovat muutenkin kovia.
Minulle, entiselle köyhälle ja nyt ihan ok toimeentulevalle keskiluokkaiselle on ollut ja on sopiva vaihtoehto Kokoomus. Minä en ole ollut koskaan pyrkimässä hyötymään muista mutta minä olen halunut saada mahdollisuuden yrittäjyyteen omalla osaamisella ja ahkeruudella.
Niinpä SDP oli alun perin ainoa vasemmiston lisäksi, jonka karsiutui pois. Kumpikaan ei halua että kukaan tuottaa mitään vaan haluaa vaan elää toisten kustannuksella ja tuo kamala kateus niitä kohtaan jotka ovat ahkeria ja yritteliäitä, on aivan kamalaa seurattavaa.
Jos oikeisto pyrkii valtaan, ei kai jää kuin vasemmisto. Kaikki puolueet leikkaavat tai konnan koukkuja. Eli ehkä ei kannata uskoa politiikkaan, tutkii asioita eu-tasolla ja maapallon. Kansalaiskeskustelu jos aikoo estää katastrofeja.