Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijoiden kiittämättömyys suojateillä.

Vierailija
23.03.2023 |

Kertoo siitä ettei omisteta käytöstapoja. Kun olette kylässä ja tarjoilun jälkeen varmaan nousette pöydästä sanomatta sanoakaan...

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidastamalla ajonopeutta tilanteeseen sopivaksi. Niin kuin sinulle on jo monta kertaa sanottu.

-Eri

OK, luovutan. Ette te tollot tajua. Vai mitä ihmettä te kuvittelette tuon tileiikennelain kohdan

" joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille," tarkoittavan. Siis valmisteutumisen, varmaan liian vaikeaa, mutta yrittäistte edes.

Vierailija
82/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siitäkin kiittää, että autoilija ajaa selvinpäin, noudattaa nopeusrajoituksia eikä aja punaista päin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä jotka heittää vaimon lumihankeen siitä hyvästä ettei vaimo muistanut kehua ja kiitellä kun kerran kahdessa vuidessa vei roskat mennessään tai korjasi omat jälkensä.

Vierailija
84/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Virossa on fiksummat autoilijat kuin Suomessa. Tallinnassa autot pysähtyy ihan automaattisesti suojatien eteen, jos näkevät ihmisiä siinä suojatien edessä olevan. Siellä ovat ihmisiä, eikä täkäläisiä kuspäisiä Audi-kuskeja, jotka ovat jotain Teuvoja, maanteiden kuninkaita olevinaan 🤨

Vierailija
85/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, jos oon odottamassa suojatien yli menoa ja auto pysähtyy siihen. Menen mieluummin sitten yli kun kukaan ei ole autossa vahtaamassa kun kävelen siitä. Jotenkin kiusallista, kun joutuu kävelemään siitä odottavan auton ohi. T. sos.tilanteiden pelkoinen

Auttaisiko jos ymmärtäisit että suojatien ylitys ei millään tapaa ole sosiaalinen tilanne?

Vierailija
86/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitäthän myös kohtaamaasi naapuria jos hän ei tänään vedäkään sua turpiin?

Vierailija
87/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäisikö mun niiata kiitokseksi siinä suojatiellä, että et ajanut ylitseni?

Vierailija
88/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella autoilijalla on niin huono käyttäytyminen jalankulkijoita kohtaa, että otan rekisterinumeron ylös. Auto löytyy kyllä. Jotain kivaa saadaan varmasti aikaiseksi, ties vaikka oppisi jotain.

1. Itse teen tilaa jalankulkijoille, en siis ole kohderyhmääsi.

2. Olen salannut kaikki tietoni ja autollani on talli -onnea siis vaan löytämiseeni! :D

Vierailija
89/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kiittänyt autoilijaa. Enkä kiitä.

Vierailija
90/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa odottaa, että jalankulkijat heittäytyvä kiitollisina suojatielle makaamaan hänen eteensä suutelemaan maata. Vois noin tietysti tehdäkin ihan siitä ilosta, että ap joutuu sitten pidemmän aikaa seisomaan autoineen siinä suojatien edessä...

Mä oon aika hidas könyämään siitä ylös. Voi mennä minuutteja, kun pyyhiskelen kiitollisuuden kyyneleitä silmistäni.

Vierailija
91/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos olisi sellainen sääntö, että kun ylittää suojatien tulisi laittaa aina korkokengät jalkaan.

Vierailija
92/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, jos oon odottamassa suojatien yli menoa ja auto pysähtyy siihen. Menen mieluummin sitten yli kun kukaan ei ole autossa vahtaamassa kun kävelen siitä. Jotenkin kiusallista, kun joutuu kävelemään siitä odottavan auton ohi. T. sos.tilanteiden pelkoinen

Auttaisiko jos ymmärtäisit että suojatien ylitys ei millään tapaa ole sosiaalinen tilanne?

No ehkä tässä tapauksessa parempi sana olisi ollut ihmispelkoinen. Ymmärrätkö sitten pointtini?

Vierailija
93/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, sinä autoilijoiden autoilija, rukoilemme sinulta armoa, kun kehtasimme kävellä suojatielle juuri kun sinä tulet erinomaisella ja nopealla automobiilillasi ja odotat täysin esteetöntä kulkureittiä.

Levitämme eteesi punaisen maton ja ripottelemme siihen ruusun terälehtiä, sinä isä palsternakka, anusten anus ja perämies.

Vierailija
94/95 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan autoilijan on oltava valmiina antamaan suojatielle aikovalle tai sillä olevalle jalankulkijalle esteetön kulku.

Poliisi varoittaa, koska suomikuskit luulevat olevansa etuoikeutettuja.

Sitten varmaan kerrot, mistä tiedän jalankulkijan aikovan siihen suojatielle? Esim. siinä tilanteessa, että suojatie on keskellä korttelia ja siinä kävelee jalkakäytävälla joku, joka voi joko jatkaa suoraan, tai kääntyä siihen suojatielle? Silloin on tietysti selvä asia, jos vaikka kiertoliittymässä jalankulkijalla ei ole muuta reittiä kuin ylitys, mutta entä jos siinä on siis useampia mahdollisuuksia?

No jos et tiedä, niin sitten hidastat sen verran, että pystyt pysäyttämään ennen suojatietä, jos joku sen päättää ylittää. Sinun ei kyllä pitäisi ajaa ollenkaan. Olet vaaraksi itsellesi ja muille.

Eli sinulla ei siis ollut sitä järkevää vastausta, ihan kuten arvelinkin. Voit toki osoittaa minun olleen väärässä kertomalla sen tavan, jolla sinä tiedät etukäteen mitä joku jalankulkija tekee, mutta en pidätä hengitystä sitä odottaessani.

Et siis ymmärrä ennakoivan ajon käsitettä. Monessa kolarissa olet jo ollut😂

En yhdessäkään. Kortti 80-luvulta asti. Mutta kerro nyt vihdoin, miten siis sinä ennakoit jalankulkijan tekemiset tilanteessa, jossa hän voi joko kävellä suoraan tai kääntyä suojatielle. Kerro, äläkä yritä esittä fiksua kun et osaa.

Ihan normaalilla järjen käytöllä pärjää tuolla liikenteessäkin. Ennakointiin käytän silmiäni (päätä saa myös käännellä) jolla tarkkailen ympäristöä, muita tiellä liikkujia ja tiellä liikkumattomia, jolla myös suhteutan ajonopeuden ja samalla teen myös päätöksiä mitä seuraavaksi teen. Ennakoin tapahtumia.

Itsellä kortti ollut 90 luvun alusta alkaen ja osaan ennakoida ja varoa tilanteita ja vaara tilanteita valmistuen niihin etukäteen tilanteen mukaan soveltaen.

Pidän itseäni erinomaisena kuskina ja ajan yleensä nopeusrajotuksien ja liikenteen mukaan. Huomioin kaikki tien käyttäjät.

Eli luultavasti pysähtelet syyttä suotta kesken ajoa ja kääntyessä sekä jokaisessa jalankulku tiellä. Toivottavasti osaat liikenne säännöt. Jos et niin takaisin kertaamaan. Tuurilla tai liika varovaisuudella olet pärjännyt tähän asti. Sekä ajamalla alinopeutta aiheuttaen ruuhkaa ajotiellä meidän muiden kiusaksi.

Jotain vikaa sinussa täytyy olla jos et osaa lukea merkkejä milloin päästää jalankulkijan tien yli. Ei voi olla noin vaikeata. Miten osaat varoa muita autoja vai laitatko auton parkkiin risteykseen kunnes tiedät mitä tehdä?

Vierailija
95/95 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan autoilijan on oltava valmiina antamaan suojatielle aikovalle tai sillä olevalle jalankulkijalle esteetön kulku.

Poliisi varoittaa, koska suomikuskit luulevat olevansa etuoikeutettuja.

Sitten varmaan kerrot, mistä tiedän jalankulkijan aikovan siihen suojatielle? Esim. siinä tilanteessa, että suojatie on keskellä korttelia ja siinä kävelee jalkakäytävälla joku, joka voi joko jatkaa suoraan, tai kääntyä siihen suojatielle? Silloin on tietysti selvä asia, jos vaikka kiertoliittymässä jalankulkijalla ei ole muuta reittiä kuin ylitys, mutta entä jos siinä on siis useampia mahdollisuuksia?

No jos et tiedä, niin sitten hidastat sen verran, että pystyt pysäyttämään ennen suojatietä, jos joku sen päättää ylittää. Sinun ei kyllä pitäisi ajaa ollenkaan. Olet vaaraksi itsellesi ja muille.

No niin, miten sun mielestä toimitaan täällä vilkkaammassai maailmassa, eri asia kuin teidän pitäjässä, kun tien molemmin puolin on jalkakäytävät ja tien poikki on suojateitä vähään väliä? Niinkö, että kaikki autoilijat kumpaankin suuntaan himmailevat ja jarruttelevat arpoessaan kuka mahtaa milläkin puolella ehkä kohta singota suojatielle ja tätä arpomista suoritetaan jokaisen massakävelijän kohdalla vaikka Mannerheimintiellä, millä on liikennevalottomia risteyksiä ja mikä on kumpaankin suuntaan kolmikaistainen, joten sujuvaa olisi liikenne sun säännöillä.

Jos joku undulaatti lähtee tien yli varoittamatta ja millään tavalla tämä ei ole ennakoitavissa, niin sitten mä ajan tyypin yli, minkäs teet. Joka tapauksessa mun elämä jatkuu sellaisenaan, tuomio joo ja vähän sakkoja ja nämäkin paperilla, mutta kuinka mahtaa undulaatin elo jatkua, niin hyvin, että on kohta uudestaan ylittämässä tietä, koska mulla on oikeus-tyylillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän