Jalankulkijoiden kiittämättömyys suojateillä.
Kertoo siitä ettei omisteta käytöstapoja. Kun olette kylässä ja tarjoilun jälkeen varmaan nousette pöydästä sanomatta sanoakaan...
Kommentit (95)
Saan kävellä suojatien yli, eikä minun tarvitse siitä mitenkään kiittää. On aina autoilijan vika, jos ajaa päälle!
Joten nyt tarkkana siellä ratin takana. 😊
Kuskin pitää pystyä pysäyttämään auto tarvittaessa ennen suojatietä.
Ai niin, huono provo. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minkä ihmeen takia pitäisi moikata siitä hyvästä että käyttää oikeuttaan kävellä suojatien yli?!! autoilijan kuuluu väistää suojatien ylittävää eikä siitä tarvitse kiittää
Miksi pitää hypätä suojatielle katsomatta mitä tapahtuu liikenteessä? Anna yksikin hyvä syy.
Onko joku sanottu, että pitäisi? Ei siis todellakaan pidä. tässä poliisin ohje:
"Jalankulkija
Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.
Poliisi muistuttaa: Tarkkaile liikennettä ja ole valppaana. Ota katsekontakti lähestyvän ajoneuvon kuljettajaan, jotta molempien aikeet olisivat tiedossa. Älä astu suojatielle, ellei kuljettaja hidasta nopeutta ja havaitse sinua. Vanhemmat: Ohjeistakaa lapsia ottamaan katsekontakti lähestyvän ajoneuvon kuljettajaan ja tarkkailemaan liikennettä. "
Eli jalankulkijan on selkeästi näytettävä ajoneuvon kuljettajalle olevansa menossa suojatielle.
BINGO!! Eli jalankulkijan on selkeästi NÄYTETTÄVÄ ajoneuvon kuljettajalle olevansa menossa suojatielle. Huom, näytettävä.
Naurahdin, koska tää on varmaan provo, mutta samaistun kuitenkin aloittajaan. Mun mielestäni on mukavaa, kun ihmiset hymyilevät ja heilauttavat kättä.
Voi kiitos ihana ap kun noudatit liikennnesääntöjä, miten ikinä me selvittäiskään ilman sua, mä haluan kantaa sun lasta OTA MUT AP, NYT, VÄKISIN, LÄÄH PUUUUUH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minkä ihmeen takia pitäisi moikata siitä hyvästä että käyttää oikeuttaan kävellä suojatien yli?!! autoilijan kuuluu väistää suojatien ylittävää eikä siitä tarvitse kiittää
Miksi pitää hypätä suojatielle katsomatta mitä tapahtuu liikenteessä? Anna yksikin hyvä syy.
"Jalankulkija
Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.
Poliisi muistuttaa: Tarkkaile liikennettä ja ole valppaana. Ota katsekontakti lähestyvän ajoneuvon kuljettajaan, jotta molempien aikeet olisivat tiedossa. Älä astu suojatielle, ellei kuljettaja hidasta nopeutta ja havaitse sinua. Vanhemmat: Ohjeistakaa lapsia ottamaan katsekontakti lähestyvän ajoneuvon kuljettajaan ja tarkkailemaan liikennettä. "
Eli jalankulkijan on selkeästi näytettävä ajoneuvon kuljettajalle olevansa menossa suojatielle.
Mutta ei tarvitse heilautella kättä tai kiitellä, vai onko sulla silmät siinä kädessä?
Miksi Jalankulkija ei voi näyttää kun astuu suojatielle??? Miksi pitää pomppia sokkona??
Jäänkö ensikerralla oikein kumartelemaan eteesi hyväksi toviksi ?
Jalankulkijalla on oikeus kävellä suojatielle, mutta viisas silti katsoo ja seuraa muuta liikennettä. Vuosia sitten Kuopion Puistokadulla meinasin astahtaa suojatielle, mutta onneksi pysähdyin, sillä alamäkeen tuli auto varmaan 80km/h, jos olisin pitänyt oikeuksistani kiinni, olisin nyt vainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jalankulkija
Ei, vaan autoilijan on oltava valmiina antamaan suojatielle aikovalle tai sillä olevalle jalankulkijalle esteetön kulku.
Poliisi varoittaa, koska suomikuskit luulevat olevansa etuoikeutettuja.
Ei sen kädenliikkeen edes ole tarkoitus olla mikään kiitos-heilautus! Romanit tekevät sen oikein ja näyttävät autoilijalle kädellä "stop!".
Kerro autosi rekkari niin seuraavalla kerralla polvistun suojatielle eteesi ja kiitän maahan kumartaen ettet aja päälleni suojatiellä.
Mielestäni autoilijoita tarvitsee kiittää vain jos itse kiirehtii suojatielle vähän yllättäen ja samalla ikään kuin kiittäessä pahoittelee sitä, että autoilija joutui tekemään äkkijarrutuksen.
Itse en edes näe sairauden takia sisälle pimeisiin autoihin, joten tuntuisi hölmöltä vilkutella autoilijoille joita en edes näe kunnolla.
Hittoako pysähdyt kun jalankulkija ole edes lähelläkään suojatietä. Jaksa hitto juosta sen tien yli ettei sun tarvii 2-3min odottaa kun olen vielä niin kaukana.
Itse jään kauas suoja tiestä odottamaan että autot menee ensin menojaan ja jos joku pysähtyy niin katselen aivan muualle enkä huomioi auto ollenkaan ennen kun voi taas jatkaa vapaasti matkaa.
Sellasia sähliä jotkut liikenteessä päivittäin näkee kun ratin takana olen esim puskurissa roikkuvat idiootit. Silloin hyvä hidastaa kunnolla ja ruiskutella tuulilasin pesunestettä takana olevan päälle.
Itse huomioin jalankulkijat suhteuttaen ajan ja ovatko edes lähellä suojatietä.
Mummelit ym vanhukset ajavat muuten pyörillä suojatien yli joka on kiellettyä, tulevat aivan liian nopeasti suojatielle ettei pakosti kerkeä näkemään heidän yllättävää kääntymistä ym mistä piilosta tulevatkin.
Minua ärsyttää kun kävelen kyynärsauvoilla (vielä ennen rollaattoria.)
Autoilijat pysähtyvät vaikka olen neljän-viiden metrin päässä kadun reunasta. Viittovat siellä.
No minöhän sitten menen ja yritän kohottaa toista kyynärsauvaa kiitokseksi.
Paikka on semmonen että siitä jokainen kulkija ylittää tien ja joku aina vanhus jäi alle ja kuoli. Tuli täristeviivat ja varoitusmerkit.
Mutta joutasin odottamaan kun ei mikään vilkas paikka ole.
Miksei ihmisillä ole heijastimia. On pimeää, sataa vettä ja vastaantulevan auton valot heijastavat silmiin ja yleensä kaikilla tummat vaatteet.
Niijoo ja valottomat autot..teitä ei näe kunnolla oli sitten ajajana tai kävelijänä. Olette melkein näkymättömiä! Hittoako säästätte niitä valojanne. Sakot tollasile.
Yleensä mersu kuskeja tms ajovammasia.
Miksi sinä et kiitä JALANKULKIJAA? Hän käyttää oikeaoppisesti suojatietä ja katsoo molempiin suuntiin, koska autoilijoilla ei ole käytöstapoja vaan yrittävät tunkea ensin, vaikka suojatietä menevä jalankulkija on ykkönen! Olet varmasti niitä ihmisiä, jotka eivät kyläpaikassa kiitä noustessaan pöydästä...
Moikkaan jalankulkijalle jos se on uskaltanut näyttää aikeensa että on tosiaan ylittämässä katua eikä jää metrin päähän pyörittelemään päätään ja katselemaan johonkin ihan muualle.
Katsekontakti auton kuljettajaan on hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua pitäisi kiittää siitä, että noudatat liikennesääntöjä?
Ei tässä ole kyse liikennesäännöistä vaan käytöstavoista.
Kiitätkö aina oikealta tullessasi sitä vasemmalta tulevaa, kun hän antaa sinun mennä ensin?
Sitten on sellaisia jalankulkijoita jotka eivät edes katso tuleeko autoja mistään kun lähtevät ylittämään suojatietä. Ei ihme että jäävät alle😆
Kannattaisi opetella lasten liikenne laulu näiden ihmisten..
Siis pitäisikö kumartaa ja tehdä aaltoja, että noudatit liikennesääntöjä ja päästit jalankulkijan tien yli etkä ajanut yli, vaikka olisit voinut?
Olet ansainnut mitalin. KIITOS. Voi miten onnellinen olenkaan kun olen vielä elossa.