Nälkä pari tuntia aamiaisen jälkeen vaikka mitä söisin
Kommentit (17)
Mulla oli sama, mutta sitten lopetin aamupalan syönnin ja juon vain kaksi kuppia kauvia. Joskus syön appelsiinin.
Jaksaa hyvin klo 12 lounaalle. Puuron kanssa ensimmäinen nälän nykäisy tulee jo klo 10.
Sama. Siksipä juon aamulla vain kahvin ja syön sitten lounaalla vasta. Paljon vähemmän on nälkä silloin kuin että olisi syönyt aamulla, pl ns hotelliaamiainen, (eli aivan liian paljon kaikkea) jonka jälkeen tosin ei tarvitse haaveillakaan muusta kuin kyljellään köllöttelystä pariin tuntiin.
Mulla on toi ongelma jos syön illalla. Mitään järkeähän siinä ei ole mutta ei iltasyömistä -> ei aamunälkää.
Oletko varma, että kyseessä on nälkä eikä vain mieliteko tai pitkästyminen? Minulla on "nälkä", jos on hiljaista töissä eli aika meinaa käydä pitkäksi ja/tai en itse saa tartuttua johonkin sellaiseen tehtävään, joka veisi mukanaan niin, että aika menee siivillä.
Sisältääkö aamiaisesti proteiinia ja kuituja?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Siksipä juon aamulla vain kahvin ja syön sitten lounaalla vasta. Paljon vähemmän on nälkä silloin kuin että olisi syönyt aamulla, pl ns hotelliaamiainen, (eli aivan liian paljon kaikkea) jonka jälkeen tosin ei tarvitse haaveillakaan muusta kuin kyljellään köllöttelystä pariin tuntiin.
Sama täällä. Juon pari kuppia kahvia täysmaidolla ennen klo 7, seuraavaksi syön lounaan tuossa 11-12 aikaan. Jaksan hyvin vaikka työni on fyysistä, varalla minulla on myslipatukka taskussa mutta yleensä töissä on niin kiire ettei siinä ehdi syömistä ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että kyseessä on nälkä eikä vain mieliteko tai pitkästyminen? Minulla on "nälkä", jos on hiljaista töissä eli aika meinaa käydä pitkäksi ja/tai en itse saa tartuttua johonkin sellaiseen tehtävään, joka veisi mukanaan niin, että aika menee siivillä.
Sisältääkö aamiaisesti proteiinia ja kuituja?
Itse olen päätellyt että nälkä on monesti tuota pitkästymistä. Kiireisenä päivänä jaksaa hyvin puoleen päivään asti, hiljaisena päivänä alkaa jo kymmenen jälkeen miettiä tulevaa lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä ei ole vaarallista.
Voi se ollakin, jos se vie huomiokyvyn tai verensokeri on tiesmissä.
Lukiovuoteni menivät aika sumussa, ekat tunnit torkuin olin syönyt tai en, sitten oli niin nälkä ettei pystynyt keskittymään, seuraavaksi oli massu täynnä ja uni voitti, ja loppupäivän sitten muuten vain väsynyt.
Nykyisin syön aamulla joko hyvin vähän tai en lainkaan, tai jos syön puuroa, niin marjoja ja reilusti jugurttia tai rahkaa sen kanssa, ja suuntaan välittömästi liikkumaan. Näin välttyy nälkäkaaokselta.
Mulla sama, jos syön aamupalaa niin hirveä nälkä sen jälkeen, mutta en uskalla lähteä kokeilemaan fyysiseen työhön ilman syömistä kun en juo kahviakaan. Tuntuu myös että ilta syömisen jälkeen on aamulla karmea nälkä. Olisin niin mielelläni syömättä tai söisin ihan vähimmäis määrän kun ruuasta tulee yleensä joko huono olo tai enemmän nälkä mutta väsyn ja heikottaa ja pahimmassa tapauksessa pyörryn jos en syö.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, jos syön aamupalaa niin hirveä nälkä sen jälkeen, mutta en uskalla lähteä kokeilemaan fyysiseen työhön ilman syömistä kun en juo kahviakaan. Tuntuu myös että ilta syömisen jälkeen on aamulla karmea nälkä. Olisin niin mielelläni syömättä tai söisin ihan vähimmäis määrän kun ruuasta tulee yleensä joko huono olo tai enemmän nälkä mutta väsyn ja heikottaa ja pahimmassa tapauksessa pyörryn jos en syö.
Oletko kokeillut vähentää hiilihydraattia? On meinaan ihan eri olo, kun on lapioinut kasviksia ja proteiinia ja minimoinut pastan, perunan tai riisin lautasella.
Syö illallinen aamulla.