Kuinka paljon olette laihduttaneet/laihtuneet ja millä tavalla?
Kuinka paljon olette laihduttaneet ja kuinka? Itse tein niin, että laitoin tavoitteen palasiksi ja laihdutin ensin viisi kiloa ja annoin painon pysyä uudessa lukemassa puolen vuoden ajan. Sitten laihdutin taas viisi kiloa ja sen jälkeen puolen vuoden tauko.
Paino on pysynyt aloillaan ottamatta huomioon neste- ja hormonipöhötyksiä aika hyvin, vaikka en ole joka päivä syönytkään kuin arkisin syön suunnitelmieni mukaan. Finelin ruokapäiväkirja on minulle tärkeä työkalu ja olen pysynyt terveenä, koska en ole ollut niin paljoa syömättä että olisin saanut puutostaudin.
Aloitin tänään viimeisen viiden kilon pudottamisen. Tuntuu mielettömältä, että aikoinaan epärealistisen oloinen tavoite on nyt niin lähellä. Tietenkin laihtumiseni tulee olemaan hidasta, koska en voi enää vähentää päivittäisistä kaloreista 500 kilokaloria sairastumatta puutostauteihin. Jos saavutan tavoitteeni, olen samanpainoinen kuin vuonna 2004.
Kommentit (111)
Laihdutin pätkäpaastolla noin 10 kg normaalipainon sisällä noin 6 kk:ssa. Tai en tiedä voiko sanoa laihduttamiseksi, kun aion syödä näin loppuelämän, mutta paino siis laski tuon kymmenisen kiloa. Samalla jätin kaikki herkut pois. En laske kaloreita.
Laihdutin 50kg 10 kuukaudessa laskemalla kalorit ja syömällä vähemmän kuin kulutan.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin 50kg 10 kuukaudessa laskemalla kalorit ja syömällä vähemmän kuin kulutan.
Ettei olisi tullut desimaalipilkun virhe?
Raskauden aikana ei tullut yhtään kiloa ja imetys vei 15kg. Sama juttu toisen lapsen kohdalla, mutta kiloja lähti 10.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin pätkäpaastolla noin 10 kg normaalipainon sisällä noin 6 kk:ssa. Tai en tiedä voiko sanoa laihduttamiseksi, kun aion syödä näin loppuelämän, mutta paino siis laski tuon kymmenisen kiloa. Samalla jätin kaikki herkut pois. En laske kaloreita.
Mitä sinä lasket herkuiksi?
Ketolla puolessa vuodessa 17kg. Nyt on paino pysynyt samana noin kolme kuukautta. Vielä pitäisi ainakin 10kg pudottaa mutta en ole jaksanut nyt oikein keskittyä siihen. Ketolla siis edelleen olen mutta kaloreita syön saman verran kun kuluu koska paino pysyy samassa.
9 kk ja -23 kg.
Jätin voileivät pois ja vähensin muutenkin hiilihydraattien nauttimista. Nyt lisään liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden aikana ei tullut yhtään kiloa ja imetys vei 15kg. Sama juttu toisen lapsen kohdalla, mutta kiloja lähti 10.
Eikö neuvolassa huolestuttu painosi vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit paljonko kulutit / kulutat? Mä punnitsen ruoan ja lasken kalorit, ja lasken sekä käsin että kellon avulla aktiivisuutta, mutta paino ei hievahdakaan. Paljon alle 1500 kcal ei voi tiputtaa koska sitä ei kestä kroppa eikä järki. Tarkoitus olisi kuitenkin onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Ketolla puolessa vuodessa 17kg. Nyt on paino pysynyt samana noin kolme kuukautta. Vielä pitäisi ainakin 10kg pudottaa mutta en ole jaksanut nyt oikein keskittyä siihen. Ketolla siis edelleen olen mutta kaloreita syön saman verran kun kuluu koska paino pysyy samassa.
Minä pyrin noiden puolen vuoden taukojen aikana tarkoituksella siihen, ettei paino muutu suuntaan eikä toiseen. Minusta tuntuu, että laihdutuksen tauottaminen edisti tuloksen pysyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit paljonko kulutit / kulutat? Mä punnitsen ruoan ja lasken kalorit, ja lasken sekä käsin että kellon avulla aktiivisuutta, mutta paino ei hievahdakaan. Paljon alle 1500 kcal ei voi tiputtaa koska sitä ei kestä kroppa eikä järki. Tarkoitus olisi kuitenkin onnistua.
Ja siis laskujen mukaan mun koomakulutus olis n. 1400 kcal ja arkiliikunta plus varsinainen liikunta tuo lisää noin 500 kcal. Näin sanoo sekä kello että laskurit. Silti en laihdu vaikka syön 1500 kcal ja tosiaan punnitsen jokaikisen suupalan, en napostele, en huijaa, ja liikun lähes 10 km joka päivä. Turhauttavaa 😅.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin 6 kuukaudessa 34 kg.
Jäikö paljon roikkuvaa ihoa?
Mulla tuo tavoitteen palasiksi jakaminen ei toiminut, sillä en koskaan laihtunut viittä kiloa, kymmenestä puhumattakaan. Laihduin noin 3,5 kg ja sen jälkeen paino palasi itsekseen takaisin, vaikka noudatin samaa ruokavaliota. Lopetan syömisen aina, kun nälkä on juuri kadonnut, joten painon pitäminen saavutetussa olisi vaatinut jatkuvaa nälkää eikä sitä jaksanut loputtomiin.
Hienoa, jos joku on oikeasti onnistunut saamaan liikakiloja pois.
Vierailija kirjoitti:
9 kk ja -23 kg.
Jätin voileivät pois ja vähensin muutenkin hiilihydraattien nauttimista. Nyt lisään liikuntaa.
En tajua tällaisia tuloksia, paitsi jos vetelit 10 voileipää päivässä. Itse treenaa ja laskee eikä mitään tulosta tule. Joku toinen jättää vähän hiilareita pois ja pam 🤷🏼🙈.
Kirjoittiko tämän mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin 6 kuukaudessa 34 kg.
Jäikö paljon roikkuvaa ihoa?
Ei oikeastaan.
Projekti alkoi vuonna 2011 kun halusin eroon viimeisen raskauden jälkeisistä kiloista. Siitä on siis nyt melko tarkkaan 14 vuotta kun aloitin vhh:n. Olin silloin liki 100kg. Vhh:n eri versioita olen tässä taipaleen varrella kokeillut, mutta vähähiilarisella runsasrasvaisella olen pysynyt koko ajan. Vaakaa en enää omista, mutta vaatekoko on vakiintunut kokoon M.
Vierailija kirjoitti:
Kova saavutus! Söitkö ihan tavallista kotiruokaa?
Puolessa vuodessa 24 kg molempien lasten syntymän jälkeen. Aktiivista elämää. Päivittäin pitkä vaunulenkki. Oli niin paljon kaikenlaista mukavaa touhua, ettei ollut syöminen päällimmäisenä mielessä.
Eikö kukaan muu ole laihduttanut?