Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä, että luulevat kaksosuuden periytyvän
isän puolelta?!
Meillä on ei-identtiset kaksospojat, ja olen käynyt useammankin tällaisen keskustelun:
Kysyjä: Onko sinun suvussasi kaksosia?
Minä: Ei ole.
Kysyjä: Onko miehesi suvussa?
Minä: Anopillani on kaksoset.
Kysyjä: No, sieltähän ne sitten periytyykin.
Siis minulla on taipumusta kahden munasolun irtoamiseen, koska anopillanikin on niin käynyt??
Kommentit (33)
Veljesi siittiöt taas eivät voi mitenkään vaikuttaa siihen kuinka monta munasolua kumppanilta irtoaa.
On siis suurta sattumaa että isälläni (erimunainen) on kaksoisveli jonka poika sai erimunaiset kaksoset. Veljeni sai kaksoset (erimunaiset) 5v sitten. Itselläni oli toisessa raskaudessa rv 10 keskenmeno epäily. Kohdusta kuitenkin löytyi vielä elävä sikiö. Aikamoista sattumaa. Äitini puolella ei kaksosia ole ollut miesmuistiin.
eivätkä tiettävästi ketkään olleet sukua keskenään millään tavalla.
Kyllä ihmiset vasta onkin kummissaan... ;))
että miten tyttö ja poika voivat olla identtiset? Ovatko molemmat silloin jotain hemafrodiitteja, vai?
yhden munasolun jakautumisesta kaksosiksi? Jos siten tyttö ja poika voi olla identtiset? Vai tarkoittaako identtinen täysin samaa näköä, enpä ole varma kun en ole asiaan perehtynyt.
Miten identtiset voi olla eri sukupuolta?
hän on muslimi ja heidän riitteihin kuuluu istukan yli astuminen ja siinä hän näki toisen sikion joka oli aikaisin menehtynyt.
mieheni sisko sai eri sukupuolta olevat kaksoset, ja ne olivat samassa pussissa, siis luultavasti munasolu jakautui kahtia ennen kuin se hedelmoittyi. .
ja nykyään suuressa osassa kaksosraskauksia on hedelmöityshoidot takana. esim clomit.
Ei ihme jos samoissa suvuissa on paljon "nyky" kaksosia, koska hedelmällisyys usein periytyy
Olen kuullut että tyttö- ja poikakaksonen voisi olla "puoli-identtiset" eli siis munasolu on jakautunut kahtia ennen hedelmöittymistään. Näin perintötekijät ovat identtiset äidin puolelta, mutta ei isän, koska hedelmöittymiseen on tietysti tarvittu kaksi eri siittiötä.
Nain kerran dokumentin kaksosista, toinen tytto ja toinen poika, jotka sitten jossain vaiheessa paljastuivat identtisiksi ja etta silla pojalla oli jotain vikaa... etta tytto oli normaali XX ja poika olikin jotenkin XXY. En muista nyt enaa miten se meni nain. Olikohan etta munasolun oli hedelmoittanyt joku poikkeava siittio.
Identtiset kaksoset ovat aina samaa sukupuolta. Mitää puoli-identtisyyttä ei ole olemassakaan.
mutta voihan myös olla että identtisten kaksosten synnyssä vaikuttaa isän eli siittiön geenit.
On siis suurta sattumaa että isälläni (erimunainen) on kaksoisveli jonka poika sai erimunaiset kaksoset. Veljeni sai kaksoset (erimunaiset) 5v sitten. Itselläni oli toisessa raskaudessa rv 10 keskenmeno epäily. Kohdusta kuitenkin löytyi vielä elävä sikiö. Aikamoista sattumaa. Äitini puolella ei kaksosia ole ollut miesmuistiin.