Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun nykyään uupuminen ja masentuminen on niin valtavan yleisiä vaivoja, miten niitä voi ehkäistä? Millaiset asiat vapaa-ajalla, töissä tai elintavoissa auttavat tuomaan voimia ja hyvää mieltä?

Vierailija
22.03.2023 |

Minkälaiset asiat on sellaisia, mihin voi itse vaikuttaa?

Esimerkiksi siinä miten tekee työt, mitä tekee vapaa-ajalla, elintavat.

Kuinka paljon esimerkiksi uni, ruutuaika, ulkoilu, liikunta, työn tauot, ihmisten tapaaminen kasvokkain vaikuttavat?

Millaiset asiat tuovat voimia ja jakamista?

Kommentit (26)

1/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti ihan yksilöstä. Esim introvertti, joka työssään kohtaa paljon ihmisiä, tuskin kaipaa kovinkaan paljon ihmisten tapaamista vapaa-ajallaan. Mutta riittävä yöuni, ulkoilu, liikunta ja terveellinen ruokavalio auttaa todennäköisesti kaikkia. 

Vierailija
2/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se siitä ole kiinni vaan kuormituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi työn vähentäminen, liikunnan lisääminen, alkon vähentäminen sekä se etten ihan koko ajan syö roskaa. 

Vierailija
4/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö alkoholia? Jos käytät, lopeta. Jos et, hyvä! Olet oikealla tiellä.

Vierailija
5/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suorittaminen töissä. Sitä te akat ette vaan osaa. Kärsikää sitten.

Vierailija
6/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometuksesta irti.

Vierailija
7/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuttu joka toimii opettajana, ja täysin oman suorittamisensä takia uupuu koko ajan. Sitten kun pakon edessä jää sairaslomalle, hän tekee kaikki päivät sijaisille materiaalia eli ei tällainen ihminen opi ikinä.

Vierailija
8/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tätä voidaan alapeukuttaa?

Alkoholi on niin monien somaattisten ja psyykkisten sairauksien ja kaikenlaisten burn-outien takana, että on yksiselitteistä että alkoholi on pääpiru.

Itse tiedän sataprosenttisesti kokemuksesta, että voin paremmin kun en juo alkoholia ja että alkoholi sairastuttaa.

Vai oletteko te krapulassa virkeitä ja voimaantuneita ja jaksavaisia? Jos olette niin olette luonnonoikkuja.

Vierailija
9/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli normaalia että työntekemisestä väsyi, sitä oikein odotti viikonloppua ja iltaa että pääsi vapaalle.  

Vierailija
10/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on niin monien somaattisten ja psyykkisten sairauksien ja kaikenlaisten burn-outien takana, että on yksiselitteistä että alkoholi on pääpiru.

Itse tiedän sataprosenttisesti kokemuksesta, että voin paremmin kun en juo alkoholia ja että alkoholi sairastuttaa.

Vai oletteko te krapulassa virkeitä ja voimaantuneita ja jaksavaisia? Jos olette niin olette luonnonoikkuja.

Juopot alapeukuttaa.

Vierailija
11/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winston Churchill otti huikkaa ja oli valtavan paineen alla. Eipä silti ruikuttanut uupumuksesta.

Vierailija
12/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusepidemia johtuu yhteiskunnan rakenteesta ja yhteisöllisyyden puutteesta. Tehokkuusajattelu kaikessa on suuri ongelma. Median aiheuttama pahoinvointi myös merkittävä syy. Media syyllistää meitä kaikesta aamusta iltaan.

Vierailija
13/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli normaalia että työntekemisestä väsyi, sitä oikein odotti viikonloppua ja iltaa että pääsi vapaalle.  

Tämä. Nykyään pitää olla 100 % energinen että voi suorittaa tAvOitTeElListA urheilua ym paskaa.

Vierailija
14/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen uupunut näiden poikkeusaikojen takia. Hyvin vähän tässä on voinut mihinkään vaikuttanut.

Vierailija
15/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei opi ikinä. On oltava se kiltti ja tunnollinen ja laiha tyttö ja pelastettava koko maailma itse tekemällä ja lisäksi hyvesignaloitava siitä kaikesta somessa.

Vierailija
16/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusepidemia johtuu yhteiskunnan rakenteesta ja yhteisöllisyyden puutteesta. Tehokkuusajattelu kaikessa on suuri ongelma. Median aiheuttama pahoinvointi myös merkittävä syy. Media syyllistää meitä kaikesta aamusta iltaan.

Ei sinua pakota tehokkaaksi muut kuin sinä itse ja työpaikan naiset

Vierailija
17/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nykyään pitää olla 100 % energinen että voi suorittaa tAvOitTeElListA urheilua ym paskaa.

Ei vaan pitää urheilla niin pirusti, että jaksaa työelämää.

Vierailija
18/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Kelan maksamaan terapiaan itkemään kaikista maailman pienistä asioista, se voimaannuttaa!

Vierailija
19/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi yhteisöllisyyden puutteen. Mitä tarkoitat sillä? Millaista yhteisöllisyyttä pitäisi olla?

Että tavattaisiin ystäviä työpäivän jälkeen? Tai että sukulaisten kanssa tavattaisiin säännöllisemmin?

Vierailija
20/26 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä ja laadukas uni auttaa jaksamaan.

Liian vähän nukkuneena ainakaan ei jaksa samalla tavalla. Älylaitteet pois makuuhuoneesta tai sängystä on monelle hyvä tapa.