Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elämäsi olisi erilainen jos olisit ikisinkku/pitkässä parisuhteessa?

Vierailija
22.03.2023 |

Mitä olet kokenut jääneesi paitsi kun olet ollut pitkään parisuhteessa, joita olisit voinut sinkkuna toteuttaa ja päinvastoin mistä sinkkuna olet jäänyt paitsi mitä olisit halunnut tehdä parisuhteessa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan saanut lapsia.

Vierailija
42/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt ilman parisuhdetta vaille kaikesta kauniista ja arvokkaasta mitä elämällä olisi tarjota.

Olen vasta 45 vuotias mies, enkä eleässäni ole ollut parisuhteessa, josta edelleen tosinaan huomaan haaveielevani ja unelmoivani,. - Toisinaan koen, ehkä jonkun milestä paradoksaalisesti, että saattaisin olla jollekulle hyvä kumppani siksi, että en nimenomaisesti tarvitse kumppania mihinkään. Parisuhteeseen etenemine tosien kanssa olisi enempi bonus kuin välttämättömyys. Parisuhteeseen eteneminen näyttäytyykin minulle enempi mahdollisuutena kuin velvollisuutena.

Koen. että sinkkuna voin elää hyvää ja arvoakasta elämää. Totta kai vuosien saatossa on ollut tilanteita, jolloin myös itse syytökset tai jolloin olen kokenut kateuden piston sisälläni.

Monta kertaa olen ajatellut, että olisi hienoa jos olsi joku erityinen, jonka kanssa saattaisi ilon ja onnen hetket tuplata ja murtaa ja särkesä ne ikävimmät ja tylsemmät asiat

Mutta kovin paljon tulisi painita löytää ja kohdata kumppani, jos vasta kumppanin kautta saattaisin löytää elämääni kauneutta tai arvokkuutta. - Totta kai hänen tulisi jotain "lisäarvoa" mukanaan tuoda; koks ellei toisi, niin miksi yrittäsimme olla parisuhteessa jos saman saada saada yksinkin?  

Varmasti ajatukseni parisuhteesta olisivat enemmän ja vähemmän erilaiset, jos elämässäni ei oli lainkaan muita läheisiä ihmssuhteita niin naisten kuin miesten kanssa.

Vaikka ne kaikki ovat arvokkaita silti on tuntunut joitain kertoja myös hyvin pahalta kun on huomannut, että ihastumiseni ja mahd. jo orastava rakastumsieni on taas ollut vain yksipuolsita ja toinen on halunnut edetä aina jonkun toisen kanssa parisuhteeseen kuin minun kanssani.  Parishde näyttäytyy, joltain erityisemmältä;  olen kai vähän konservatiivi, kun mielestäni jotkin asiat kuuluvat lähinnä parisuhteeseen.

Miksi minun kohtaloni on ja on ollut päästä tai joutua sille ns. friendzonelle?  Totta kai sitä yrittää harjoittaa enemmän ja vähemmän onnistuneesti itsereflektiota, mutta en ole keksinyt tai löytänyt yhtään sellaista piirrettä tai seikkaa, jota vosiin näyttää, että tuossa tai tässä on selitys ikisinkkuuteeni. 

Ellei sitten syynä pidä vain sitä, että en itse ole koskaan erityisesti metsästää tai hakea kumppania vaan olen jaksanut luottaa ja uskoa, että kohtaan ja löydän hänet kyllä, jos niin on tarkoitettu, Ellei niin käy, niin jatkan sinkkuna; eikä sinkkunakaan olo ainakaan enimmäkseen ole mitenkään erityisen kurjaa  tai kamalaa.

En minä ole enää vuosiin ollut kiinnostunut pyrkimään parisuhteeseen vain, jotta voisin sanoa olevani parisuhteessa. Saati yrittänyt teeskennellä ja esittää kiinnostunutta toisesta ja näytellä parisuhdekumppania. Ei tällainen näytteleminen ja esittäminen olisi meistä kumpaakaan kohtaan oikein.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä olisi varmaan ollut täysin erilaista parisuhteessa, voi vain kuvitella. Ikisinkku elämälläni ei ole tarkoitusta. Kaikenlaista olen tehnyt, mutta nämä asiat olisin voinut tehdä myös parisuhteessa. Sellaisia asioita taas on lukematon määrä mitä en pysty itse tekemään ilman kumppania.

Vierailija
45/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi ollut parisuhteessa, niin minulla ei olisi perhettä, kahta aikuiseksi kasvanutta lasta. Ja ei tietenkään sitä kaikkea, mitä heidän kanssaan ja vaimon kanssa on tullut koettua.

Maallista hyvää olisi varmaan enemmän, kun olen koko tämän ajan ollut perheen ainoana tulonsaajana.

Vierailija
46/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä olisi varmaan ollut täysin erilaista parisuhteessa, voi vain kuvitella. Ikisinkku elämälläni ei ole tarkoitusta. Kaikenlaista olen tehnyt, mutta nämä asiat olisin voinut tehdä myös parisuhteessa. Sellaisia asioita taas on lukematon määrä mitä en pysty itse tekemään ilman kumppania.

Lukematon määrä? - Hämmentävää. Kyllä minä toistaiseksi vailla kokemusta parisuhteeta omaavana miehenä toki keksin joitain asioita, joita en ole voinut tehdä, koska en ole ollut parisuhteessa mutta, että niitä olisin lukematon määrä, niin saa mietteliääksi.

Mutta samalla huomaan taas olevani myös onnekas, koska itselläni on ja on ollut muita läheisiä ihmissuhteita niin naisten kuin miesten kanssa ja joiden kanssa olen voinut tehdä ja kokea yhtä ja toista. Tuntuu hieman pelottavaltakin, jos elämällään ei kokisi olevan mitään tarkoitusta, ellei ole, eikä ole ollut parisuhteessa. - Parisuhde on mahdollisuus ei velvollisuus!

Vierailija
47/47 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ja kokemukset on tehty jaettavaksi. Ikisinkkuna koen suurimman osan asioista yksin. En tiedä minkälaista elämä olisi suhteessa, oman näköistä se ainakin on yksin, ei valittamista. Toki mielenkiintoista olisi nähdä tuo toinenkin maailma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi