Miten elämäsi olisi erilainen jos olisit ikisinkku/pitkässä parisuhteessa?
Mitä olet kokenut jääneesi paitsi kun olet ollut pitkään parisuhteessa, joita olisit voinut sinkkuna toteuttaa ja päinvastoin mistä sinkkuna olet jäänyt paitsi mitä olisit halunnut tehdä parisuhteessa?
Kommentit (47)
En ole kokenut parisuhteen tuomaa turvaa (onnea? läheisyyttä?) koskaan. Parisuhteita on kyllä ollut mutta loppujen lopuksi aika huonoja. Mulla oli lapsuuskin aika rakkaudeton. Mun asiat on kyllä kaiken kaikkiaan ihan hyvin monella tapaa, ystäviä, lapsia, töitä piisannut, mutta kai tietty rakkaus jää sitten kokematta.
No rakkaus varmaan sitten. Mutta kun katson ikäisiäni naisia passaamassa yrmeitä miehiään yksipuolisesti, niin sekö sitä rakkautta sitten on? Ei ainakaan mun suvussani ole yksikään mies huolehtinut vaimoistaan, aina naiset lopulta tekee kaiken.
Ikisinkkuna olisin ilman parasta ystävääni (mieheni) eikä olisi 4 lasta, lastenlapsia ja tätä hyvää elämää.
En osaa edes kuvitela sinkunelämää, en pysty kertapanoihin mutta olen seksuaalinen ja aistillinen joten jo tuo olisi ongelma. Rakastan läheisyyttä.
Olen seurallinen mutta en voisi kuvitellakan että pitäisi aina vongata jotain kavereita mukaan. Sivusta seurannut tällaisen sinkkutädin jokaviikkoista soittorumpaa ystäville ja sukulaisille: mitä tehtäis viikonloppuna!! Voi raukkoja!
Varmaan olisin lähtenyt ulkomaille asumaan aiemmin, tosin silloin kun olin nuori se oli kovin harvinaista vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jäänyt ilman parisuhdetta vaille kaikesta kauniista ja arvokkaasta mitä elämällä olisi tarjota.
Sitten on aika korjata asia ja alkaa nähdä ja tehdä niitä arvokkaita ja hyviä asioita myös sinkkuelämässä.
Paitsi olen jäänyt isoa perheasuntoa, jossa iso keittiö ja kodinhoitohuone. Paitsi olen jäänyt seksielämää. Paitsi olen jäänyt arjen jakamista. Paitsi olen jäänyt yhteisiä ruokailuja.
Paitsi olen jäänyt oman elämäni mukauttamista toiseen. Paitsi olen jäänyt kompromisseja. Paitsi olen jäänyt päivittäin läsnäolevaa kainaloa. Paitsi olen jäänyt sitä, että olisin äiti.
Ikisinkkuna olen jäänyt paitsi seksistä, läheisyydestä, toisen koskettamisesta. Elämä tuntuu merkityksettömältä.
Olen kyllä kiertänyt maapallon, julkaissut kirjan, saavuttanut urheilullisia tavoitteita, mutta ne kaikki ovat yhtä tyhjän kanssa ilman elämänkumppania.
Te suhteessa olijat voitte kyllä toteuttaa kaiken, ikisinkut eivät. Suhteessa olo on oma valinta, tahtumaton sinkkuus ei.
Vierailija kirjoitti:
Ikisinkkuna olen jäänyt paitsi seksistä, läheisyydestä, toisen koskettamisesta. Elämä tuntuu merkityksettömältä.
Olen kyllä kiertänyt maapallon, julkaissut kirjan, saavuttanut urheilullisia tavoitteita, mutta ne kaikki ovat yhtä tyhjän kanssa ilman elämänkumppania.Te suhteessa olijat voitte kyllä toteuttaa kaiken, ikisinkut eivät. Suhteessa olo on oma valinta, tahtumaton sinkkuus ei.
Nyt on kyllä surullista. Mene terapiaan, että opit arvostamaan tuota hienoa elämääsi. Moni parisuhde on ihan sinnittelyä ja sietämistä. Mikään mahtava ilotulitusta ja ruusuja täynnä oleva parisuhde ei ole jokaisen pari suhteellisen arkipäivää. Yhtä hyvin voisit pilata elämäsi suremalla sitä, ettet ole voittanut lotossa.
Lottovoitto on huono vertaus. Suurinosa kuitenkin on parisuhteessa, harvassa ne ikisinkut on. Se on enemmin käänteinen "Lottovoitto" jäädä ikisinkuksi.
Jos olisin parisuhteessa, en kokisi jääneeni mistään paitsi, nyt ikisinkkuna koen että ne tärkeimmät ihmisyyteen kuuluvat asiat ovat jääneet kokematta.
Kertokaa pitkässä parisuhteessa olivat mistä olette jääneet paitsi ja ennen kaikkea miksi? Miksi kumppani rajoittaa? Jos on rakastava kumppani miksi hän ei haluaisi sinun toteuttavan itseäsi?
Ikisinkkuna olossa on se huono puoli, että kun lapsuudenperhe kuolee, niin olet sitten perheetön.
Eli suurin ero on kai se perheen puuttuminen.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa 34 vuotta saman henkilön kanssa.
Ikisinkkuna olisin alkoholisoitunut henkilöiden naurattaja, eli parteri vaihtuisi koko ajan.
Minä aloin ryypätä parisuhteessa, kun meni niin huonosti. Onneksi erosin ja juominenkin loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitto on huono vertaus. Suurinosa kuitenkin on parisuhteessa, harvassa ne ikisinkut on. Se on enemmin käänteinen "Lottovoitto" jäädä ikisinkuksi.
Jos olisin parisuhteessa, en kokisi jääneeni mistään paitsi, nyt ikisinkkuna koen että ne tärkeimmät ihmisyyteen kuuluvat asiat ovat jääneet kokematta.
Ei ole ollenkaan huono vertaus, koska olet asettanut parisuhteeseen ihan epärealistisen korkeat odotusarvot. Noilla spekseillä et edes pysty saavuttamaan niin täydellistä parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa pitkässä parisuhteessa olivat mistä olette jääneet paitsi ja ennen kaikkea miksi? Miksi kumppani rajoittaa? Jos on rakastava kumppani miksi hän ei haluaisi sinun toteuttavan itseäsi?
En ole pitkässä parisuhteessa, mutta miten koet teoriassa mahdolliseksi limittää kaksi elämää niin, että kumpikin voi vapaasti toteuttaa itseään?
Vierailija kirjoitti:
Ikisinkkuna olossa on se huono puoli, että kun lapsuudenperhe kuolee, niin olet sitten perheetön.
Eli suurin ero on kai se perheen puuttuminen.
Minä olin todella vähän tekemisissä vanhempieni kanssa ja nyt kun he ovat kuolleet ennenaikojaan, niin on jopa helpotus, ettei ole vaihetta että heistä pitäisi huolehtia. Mulle on ok olla perheetön, kun ystäviä ja kavereita kuitenkin on.
Miltä tuntuu herätä toisen vierestä? Miltä tuntuu seksuaalinen kosketus? Miltä tuntuu kun toinen katsoo suoraan silmiin juuri sinua juuri siten?
Minä en tiedä.....olen ikisinkku.
Olisin ehkä päihdeongelmaisuuteen taipuva, kommuunissa elävä ikihippi. Eläisin pätkätöillä, sosiaalituilla tai työttömyyseläkkeellä masennuksen takia.
Tekisin enemmän taidetta, mutta olisin tuuliajolla.
Olisi varmaan lapsia, kumppani jonka kanssa jakaa arki ja elämä.
Nyt teen lähes kaiken yksin, ystävät toki välillä mukana mutta heillä omat perheet.
Parisuhteessa en koe jääneeni mistään paitsi, jos olisin ikisinkku, olisin varmaan mielenterveys ongelmainen erakko.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa en koe jääneeni mistään paitsi, jos olisin ikisinkku, olisin varmaan mielenterveys ongelmainen erakko.
Aika heikolla pohjalla elämäsi on rakennettu jos et kestäisi yksinoloa. Mitä teet jos parisuhteesi loppuu?
Olen jäänyt ilman parisuhdetta vaille kaikesta kauniista ja arvokkaasta mitä elämällä olisi tarjota.