Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra puhuu asiaa. Kulttuuri on luksusta, jonka saa lakkauttaa

Vierailija
22.03.2023 |

Kaikki kulttuuri ja ympäristöön liiittyvä pois vaan .
Ei tällaista sorkemista suomi tarvutse.
Hyvä riikka purra me kannatemme sinua ja sinun ajatuksiasi ja me äänesterään nyt perussuomalaisetb suurimmaksi puolueeksi.

Kommentit (1263)

Vierailija
441/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatterissa ja oopperassa ei käy työväenluokka. Vois tehdä tutkimuksen mikä koulutustaso ja vuositulot keskimääräisellä oopperakävijällä on?

Mutta voisivat käydä. Ja teatterissa kyllä käyvätkin ahkerasti. Oopperassa ehkä vähemmän mutta johtuu lähinnä ihmisten mielikuvista. Esim. kaikki tuntemani jotka näkivät Kaija Saariahon ja Sofi Oksasen tekemän kouluampumisia käsittelevän Innocence-oopperan pitivät sitä todella todella liikuttavana ja upeana kulttuurina.

Vierailija
442/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teatterissa ja oopperassa ei käy työväenluokka. Vois tehdä tutkimuksen mikä koulutustaso ja vuositulot keskimääräisellä oopperakävijällä on?

Itse olen pitkäaikaistyötön ja käyn oopperassa, teatterissa ja konserteissa. En kylläkään maksa lippua itse koska mieheni on huomattavan varakas.

Mutta täyttä rahan haaskausta. Omasta puolestani voidaan perustaa yritys mikä tuottaa teatteria ym. Hinnoitelkoot liput niin että kannattaa. Työttömäksi jääneet taiteilijat voi alkaa esim. Siivooja, lähäri, wolt kuski.

Pitkäaikaistyötön? Miksi kuppaat tulonsiirtoa jos mies on huomattavasti varakas? Eikö sinulla ole järkevämpää tekemistä kuin ylläpitää työnhakuasi työkkärillä jos kerran väittämäsi mukaan olette taloudellisesti riippumattomia? Mies on varmaan ylpeä avecistaan, not. Opiskelisit vaikka taide-ja musiikkihistoriaa, niin avautuisi ooppera sinullekin. Ettei olisi sokerideittaus kun murehdit lipun hintaa. Tai mt-ongelmaisen tavanomaisia fantasioita palstalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voisivat käydä. Ja teatterissa kyllä käyvätkin ahkerasti. Oopperassa ehkä vähemmän mutta johtuu lähinnä ihmisten mielikuvista. Esim. kaikki tuntemani jotka näkivät Kaija Saariahon ja Sofi Oksasen tekemän kouluampumisia käsittelevän Innocence-oopperan pitivät sitä todella todella liikuttavana ja upeana kulttuurina.

Moni teatteri- ja oopperakävijä ei menisi ollenkaan, jos tilaisuudessa ei saisi juoda alkoholia. Tästä voi päätellä jotakin.

Vierailija
444/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskyt vail neljä taas jauhovauhdissa.purra huumetestiin siinä teille kulttuuria

Vierailija
445/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jööö lakkautetaan vaan kaikki mikä tekee elämisestä mukavaa ja syöksytään kohti ankeaa, harmaata, ilotonta ja vihaista persulandiaa. Vakuutun koko ajan enemmän siitä että persut vihaavat ulkomaalaisten lisäksi myös ihan Suomea ja suomalaisia, niin uskomattomia ulostuloja heiltä tulee.

Vierailija
446/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, kiivetkäämme puuhun takaisin.

Vierailija
447/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakskyt vail neljä taas jauhovauhdissa.purra huumetestiin siinä teille kulttuuria

Onko 340 joku jauhoversio 420:sta?

Vierailija
448/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuria osaa järjestää jokainen itse, kulttuuri joutaa lakkauttaa. Ympäristöministeri on turha.

Kulttuuria ei pääse harrastamaan kuitenkaan kuin isotuloiset.

Äitini kahdeksan lapsen äitinä, hänen kulttuurinsa oli kun lähti navettaan hoitamaan karjaansa, siitä kulttuuristaan hän iloitsi. Ihmisille ei riitä mikään, vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
449/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minulla on taloudellisesti tiukkaa, en käy konserteissa, leffoissa, näyttelyissä tai teatterissa. Siksi kun ei ole rahaa.

Suomen valtiolla ei myöskään ole nyt lihavat ajat, joten kulttuuri nyt vaan kivuudestaan huolimatta on sellainen meno, josta voi tinkiä. Eikö ole loogista? Vai velaksi pitää sirkushuveja kansalle järjestää?

Radion sinfoniaorkesterin konsertti, halvin lippu 10,50 e. Menet konkurssiin?

Vaikka sieltä sais 50e lippuluukulta en sitä menisi kuuntelemaan. Ei tarvitse tuokaan tukea.ottaa vaan lipusta todelliset kustannukseta. RIIKKA on oikeassa

Vierailija
450/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni teatteri- ja oopperakävijä ei menisi ollenkaan, jos tilaisuudessa ei saisi juoda alkoholia. Tästä voi päätellä jotakin.

Siis eihän siellä saakaan muuta kuin väliajalla? Sen sijaan tämä luultavasti pätee mihin tahansa kaupalliseen musafestariin, kaikkihan sen tietää että se kate tehdään kaljateltalla, ei suomalaiset halua/pysty maksamaan tarpeeksi edes suosikkiartistien keikoista.

Vierailija
451/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kulttuuriväki hermostuu tästä. Itse en ole koskaan mitään kulttuuria harrastanut. Esim Teatterissa kävin viimeksi ehkä 1997, ihan hyvin olen pärjännyt ilman.

Vierailija
452/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-ajan alussa tutut kulttuuriaktiivit itkivät, että kun teatterit ym. laitettiin kiinni, että ilman livetaidettaihmiset masentuvat ja kuolevat. Ajan kuluessa kävi ilmi, että ne olivat lähinnä nämä taiteentekijät itse, jotka masentuivat ja "kuolivat", kun yleisö sopeutui aivan tyytyväisenä tilanteeseen.

Hyvä jos sinä sopeuduit. Mielenterveysongelmat kyllä räjähti käsiin koronan aikana. Johtui varmasti muustakin, mutta myös tästä. Kulttuurihan on vaan yksi sosiaalisuuden muoto, siinä taiteilija kommunikoi yleisölle, ihmiset kokoontuvat yhteen ja keskustelevat kokemastaan. Laumaeläiminä tällaiset asiat kohentavat hyvinvointiamme.

Vierailija
453/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri on tärkeää, mutta jos rahat on loppu, niin tuo pitäisi olla ensimmäisiä säästökohteita. Esimerkiksi perusopetus on tärkeämpää kuin vaikka ooppera. Jos ei lipputulot riitä, niin pitää keksiä jotain muuta.

Purra ei myöskään sulkenut koulutusta pois leikkauslistalta.

Hyvä.

Vierailija
454/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitkäaikaistyötön ja käyn oopperassa, teatterissa ja konserteissa. En kylläkään maksa lippua itse koska mieheni on huomattavan varakas.

Mutta täyttä rahan haaskausta. Omasta puolestani voidaan perustaa yritys mikä tuottaa teatteria ym. Hinnoitelkoot liput niin että kannattaa. Työttömäksi jääneet taiteilijat voi alkaa esim. Siivooja, lähäri, wolt kuski.

Pitkäaikaistyötön? Miksi kuppaat tulonsiirtoa jos mies on huomattavasti varakas? Eikö sinulla ole järkevämpää tekemistä kuin ylläpitää työnhakuasi työkkärillä jos kerran väittämäsi mukaan olette taloudellisesti riippumattomia? Mies on varmaan ylpeä avecistaan, not. Opiskelisit vaikka taide-ja musiikkihistoriaa, niin avautuisi ooppera sinullekin. Ettei olisi sokerideittaus kun murehdit lipun hintaa. Tai mt-ongelmaisen tavanomaisia fantasioita palstalla

Sijoitan työttömyyskorvaukset. Ei niin harmita jos menee päin honkia. Miestä ei taida kiinnostaa kuin sek.. välillä muka vie minua viinille ja näihin ihaniin teatteri rientoihin. Ajattelee että saa illalla kovemmat kyydit kun olen pienessä huppelissa.

Opiskelen kyllä avoimessa kursseja mutta en mene ikinä tentteihin ettei jää työkkärille mustaa valkoiselle. Miestä ei kiinnosta opiskelujeni sisältö, joskus saattaa auttaa englanninkielisissä teksteissä viisi minuuttia ja lähtee sen jälkeen omiin hommiin.

Vierailija
455/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliselta vaikuttaa minusta, että itseään isänmaallisina pitävät ihmiset olisivat ensimmäisenä valmiita uhraamaan suomalaisen korkeakulttuurin.

Eikä päde ainoastaan persuihin. Olen ihmetellyt tuota näkökulmaa jo ennen kuin persuja oli edes olemassa.

Vierailija
456/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen saama rahoitus on aivan valtava ja kasvaa vain joka vuosi.

Meidän verorahoilla Yle näyttä Samu Haberia paljettipuvussa, hameessa ja lappuhaalareissa laulamassa sienistä parhaaseen katseluaikaan, on Sinkut paljaana ja P*llupäiväkirjat. Ei Ylen pidä näyttää tällaista soopaa. Ylen tarjonta pitäisi keskittyä uutisiin ja ajankohtaisohjelmiin sekä tiettyihin urheiluohjelmiin, kuten hiihdon, jalkapallon ja yleisurheilun arvokisoihin. Hömppä minimiin, niin johan säästyy rahaa. Viihteen esittäminen on mainoskanavien hommaa.

Tämä on sitä kulttuurista leikkaamista, mitä Purra varmasti tarkoittaa.

On teillä viattoman usko Purraan. Selittelette mustaa valkoiseksi.

Tarkoitat tietenkin, että viihde on väärää. Purra pitää se ensin tarkistaa, että edustaa oikeaa aatetta. Kuten edeltäjä teki Saksassa 30-luvulla.

Tulee Handmaids Tale mieleen. Kohta ei naiset saa lukea.

Onko viattoman usko huonompi asia kuin tahallinen vääristely ja valheellinen sanojen laittaminen toisten suuhun? Koko ketju perustuu demarityypilliseen valehteluun, ilmeisesti eilisen Marinin aggressiivisen öykkäröinnin kannustamana.

Ihan itse se Purra sanoi eilen, että kulttuuri on luksusta, sitä ei tarvitse tukea.

Itse katson Purran puheenvuorot aina ilman ääntä, pantomiimi esityksenä. Se on luksusta.

Marinin puheenvuorot ilman ääntä ois suurempaa huvia. Kun ei sitä huutamista jaksa kukaan kuunnella, niin voisi vain katsella, kun silmät leimuaa, posket punehtuu, kädet alkaa huitoa ja suu käy.

Tulipunainen sosialismi välittyy poskien värissä,

Vierailija
457/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jööö lakkautetaan vaan kaikki mikä tekee elämisestä mukavaa ja syöksytään kohti ankeaa, harmaata, ilotonta ja vihaista persulandiaa. Vakuutun koko ajan enemmän siitä että persut vihaavat ulkomaalaisten lisäksi myös ihan Suomea ja suomalaisia, niin uskomattomia ulostuloja heiltä tulee.

Aika ankeaa on elämäsi jos et pysty harrastamaan kulttuuria ilman valtion tukea ja löytämään mitään iloa elämääsi ilman valtion ohjausta. Kommarim täytty uhriutua.

Osaan esim käydä keikoilla, teatterissa, lukea kirjoja, ostaa taidetta joita ei ole tuotettu verovaroin.

Vierailija
458/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuria osaa järjestää jokainen itse, kulttuuri joutaa lakkauttaa. Ympäristöministeri on turha.

Kulttuuria ei pääse harrastamaan kuitenkaan kuin isotuloiset.

Äitini kahdeksan lapsen äitinä, hänen kulttuurinsa oli kun lähti navettaan hoitamaan karjaansa, siitä kulttuuristaan hän iloitsi. Ihmisille ei riitä mikään, vähemmälläkin pärjää.

Perussuomalaisten ehdotus on siis purkaa Musiikkitalo ja rakentaa tilalle navetta. 

Vierailija
459/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kulttuuri ja ympäristö päästetään huonolle tolalle niin mitä sisältöä elämässä enää on? Työssä käynti ja syöminen?

Aito luovuus ja lahjakkuus tuottavat kulttuuria ilman valtion tukia.

Eivät tuota.

Vierailija
460/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ankeaa on elämäsi jos et pysty harrastamaan kulttuuria ilman valtion tukea ja löytämään mitään iloa elämääsi ilman valtion ohjausta. Kommarim täytty uhriutua.

Osaan esim käydä keikoilla, teatterissa, lukea kirjoja, ostaa taidetta joita ei ole tuotettu verovaroin.

Teatterit saavat valtion tukea, jos haluaa katsoa muutakin kuin omien seinien tauluja, menee museoon, joiden kokoelmat valtio usein omistaa ja joiden toimintaa valtio rahoittaa. Viedään museoilta tuki pois ja laitetaan 100€ lisää pääsymaksuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän