20 tippaa laxoberonia yöksi, miten käy?
Oon nyt ollu kolme päivää sairaalassa kinttu paketissa ja solisluu poikki. Särkylääkkeet kai saanu vatsan kovaks, ei auttanu päivällä luumukiisselit. Menee suht. kova lääkitys yöks, melatoniinia, mirtazapinia ja diapamia panacodien päälle. Yökkö tuli äsken ja sano että oon saanu iltalääkkeissä maksimiannoksen laksatiivia että nyt on sit ihan pakko laittaa vaippa varuiks. Ei kuulema oo mitään hätää jos vatsa toimii, "hyvä vaan"... Mitenkähän tässä nyt käy? Ja onks tää ny ihan normitouhua? Pelottaa huominen aamuherätys :(
Kommentit (45)
Nykyään kotiutetaan kyllä vaikkei pärjäiskään. Totta. Se kuinka kauan joutuu odottamaan leikkausta voi kyllä vaihdella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuommosen takia pidetä sairaalassa montaa yötä.
Se on raudat kinttuun(jos tarvis) ja kotiin ku pissa tulee .
Joo, jos kotona pärjää. Mut jos ei ite vessaan pääse, ni kotikuntousuus voi olla pikkasen heikoissa kantimissa. Ei yks jalka tai käsi ehkä vielä "missään" tunnu, mut jos kaks raajaa on veks pelistä, ni se on eri juttu. Ja se leikkaukseen pääseminen päivystyksestä ottaa kyllä äkkiä reilusti aikaa näillä uutisiin asti menneillä jonoilla jos on yhtään huonompi ajoitus.
Vai meinaatko että käytännössä liikuntakyvyttömiä työikäisiä kotiutetaan heitteille kotisänkyyn?!?
No kyllähän se välillä tuntuu että "heräämö" on se taksimatka kotiin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh?!? Aloituksessa lukee: "Särkylääkkeet kai saanu vatsan kovaks, ei auttanu päivällä luumukiisselit." Ei sitä siis salaa tuotu, vaan potilas valittanut ummetusta ja saanut lääkkeen.
Ei se silti mee nii että yökkö kertoo jälkikäteen eikä normijärkinen ota automaattisesti mitä eteen lykätään. Ei myöskään ruokaan laiteta kertomatta . Olen itsekin saanut potilaana laksatiiveja sekä lääkkeitä, kaiken kerrottuna mitä ja miksi eikä niin että en tiennyt.
Olin syksylla kaksi viikkoa sairaalassa, kertaakaan ei kertoneet itä eteen mukissa kannettiin, aina sai kysellä ja tilasin jälkikäteen sairaalan kirjaukset niin kävi selville ettei oltu kerrottu kaikkia lääkkeitä. Ja kyse ei mistään psyykelääkkeistä vaan mm verenpainelääke joka ei sovi minulle, kahdesti aikaisemmin kokeiltu ja taas oli salaa lisätty annostukseen.
Ei tuommosen takia pidetä sairaalassa montaa yötä.
Se on raudat kinttuun(jos tarvis) ja kotiin ku pissa tulee .