Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä asuu naapurustossa ihana perhe, joilla ei mene hyvin

Vierailija
25.11.2006 |

Tunnetaan aika hyvin.. ollaan asuttu vierekkäin jo neljä vuotta.

Perhe teki kolme vuotta sitten päätöksen ryhtyä yksityisyrittäjiksi. Jokin meni pieleen; ja lopettivat yhden vuoden jälkeen. Siitä lähtien ovat olleet paljon, paljon vaisumpia.

Juttelin kerran perheen äidin kanssa ja sanoi että ovat kovasti veloissa ja joutuvat elämään hyvin niukasti. Lapset ovat murros- tai teini-ikäisiä.



Viime viikolla näin naapurin kaupassa ja juteltiin joulusuunnitelmista. Naapurille tuli vedet silmiin ja tekosyyn varjolla lähti pois.



Minulle tuli niin äärettömän kurja mieli. Arvelen että heillä ei yksinkertaisesti ole " varaa" viettää joulua.

Mitä voisin tehdä? En missään nimessä halua tarjota heille rahaa tai ruokaa (tiedän että eivät ottaisi vastaan ja olisivat kiusaantuneita) mutta mitenhän voisin antaa fiksusti " lahjan" josta eivät tietäisi mistä se on peräisin?

Herkkukori? Mitä siinä voisi olla?



Voisinko saada teiltä idea-apua??

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on tullut kiittämään vaiko onko nolona?

Vierailija
2/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ideoita kaipailen jos joku keksisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuo herkkukori on hyvä idea, ja siihenhän voi laittaa vaikka mitä hyvää!! myös esim. joulukukka on aina mieltä piristävä!

Vierailija
4/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa siihen ruokakauppaan, jossa perhe käy.

Vierailija
5/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ennen joulua ja ilta-aikaan, niin varmasti joku on kotona..

Vierailija
6/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos laittaisit rahakirjekuoren postilaatikkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella kuinka ahdistuisin jos itse saisin sellaisen ...kun ei tietäis ketä kiittää. Ja sitten vielä pitäis miettiä että kenenköhän kaikkien mielestä ollaan niin köyhiä että tarvitaan ruokalahjaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi olisi parempi, toivottavasti se ei kuitenkaan ahdista niinkuin joku epäili.

Lähettäjä voi tosiaan olla vaikka " Joulupukki"

Vierailija
10/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelemaan heitä että ovat voittaneet xxxx-kaupan arvonnassa, ja että saava lahjakortin kolmen päivän kuluessa, ja sinä lähetät sen;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa pyytää soittajaa kysymyään, mihin " s-ketjun" tmv. kauppaan tahtovat lahjakotin... Jos ko. kauppaketjulla ei ole yleisätevää lahjakorttia. Muuten on noloa jos alkaa juttelemaan kauppiaalle arvonta voitosta tmv.



18



ja POSTITA siis sekirje, aina parempi jos jostakin vähän kauempaa, ei omalta paikkakunnalta...

Vierailija
12/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppojen arvontoihin, ja joskus kun olen voittanut, NIIN ilmoitus voitosta on tullu usein todella myöhään... Kerran voitin leffaliut Estrellan arvonnasta, en edes muistanu osallistuneeni siihen KUUSI KUUKAUTTA aiemmin!!! Muistin vasta " hyvin hämärästi" jutun, kun kertoivat, että olin täyttänyt kupongin paikassa xxxx.



18



Ja kyse ei ole siitä uskooko naapuri asian vai ei... " Arvonta voitto" on helpompi vastaan ottaa ja voivat vaikka puhua ap:lle miten iloisia voitosta olivat ymv. eli molemmat tietävät, mutta esittävät etteivät tiedä -ei tarvitse nolostella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sanoisit itse voittaneesi herkkukorin, mutta olisit jo kerennyt hankkia itsellesi niin paljon jouluruokaa, että antaisit osan tälle naapurille?

Toisin sanoen laittaisit hyvän kiertämään. Tällöin se ei olisi " säälilahja" , vaan ainoastaan järkevää, jottei hyvä ruoka pilaantuisi.

Vierailija
14/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teinejä ovatkin jo niin varmaan tykkäisivät, vaikka jostain lahjakorteista.



Aika vaikeaksi menee jos pitää alkaa valehtelemaan arvontavoitoista sun muusta... Eikö todellakaan voi mennä reilusti viemään lahjoja?



Vierailija
16/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSI JÄRKEVÄÄ!!!!???



tee ap niinkuin aioit.

Vierailija
17/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se raha ole tässä se pääasia, haluaisin vain jotenkin helpottaa heidän jouluaan.

Vierailija
18/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku / kalkkunarulla 20¿

Porkkana- ja lanttulaatikkoa 15¿

Rosollia 6¿

Pullaa (ehkä itseleivottua)

Viinipullo 7¿

Suklaakonvehteja 10¿

Joulukukka 10¿

Kahvia 3¿

Pähkinöitä 3¿

Marmeladirasia 5¿

Piparirasia 3¿

Joululimppu 2 ¿

Silliä

Graavilohta



Mitäs muille tulisi mieleen?



T. 23



Vierailija
19/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP- Yrittänyttä ei laiteta. Perhe pärjää kyllä- onko omistus- vai vuokra-asunto? Onko heillä varaa asuntoon? Jos se on omistusasunto- he voivat myydä sen tarvittaessa. Yrittäjille on myös palkkaturva saatavissa.



Voithan antaa herkkukorin, mutta voivat loukkaantuakin- ? Voithan yrittää ainakin sitä ideaa.

Vierailija
20/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukoriin tulee yleensä paljon turhaa; viiniä, kahvia, teetä, juustoja, viinirypäleitä, säilykkeitä, keksejä --->



Lahjakortilla taas voi ostaa kunnon ruokaa; eli pienen kinkun, laatikoita, joulutorttuja ---> mistä perhe oikeasti pitää. Vai kuinka moni mielummin ottaisi herkkukorin alkuperäisen kirjoittajan naapurin asemassa, vai rahaa jolla ostaa juuri sitä mitä itse haluaa?



On kaunista että tahdot auttaa naapuriasi:) Harmi ettei suostuisi ottamaan rahaa. Entä jos pyytäisit heitä joulun viettoon teille? tai tarjoaisit heille osaa ruuistasi, jotka; -Jäävät minulta yli, koska siskoni soitti heidän poikansa sairastuneen vesirokkoon, vietämme siis joulun perheen kesken. -Minä kun ehdin jos ostaa ruuat kymmenelle, ja nyt meitä onkin syömässä enää vaan neljä.



Miltäs kuulostaa?:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi