Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka teitte lapsia ettei tarvitse olla vanhana yksin

Vierailija
21.03.2023 |

Koska viimeksi kävitte katsomassa omia vanhempianne tai isovanhempianne?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko käyn.

Jos vanhemmat sairastuu, muuttavat meille.

Olet siis tehnyt lapsesi vain jotta sinun ei tarvitsisi olla vanhana yksin? Säälin lapsiasi.

Jos et tehnyt lapsiasi tuosta syystä, niin sinulta ei kysytty tuota kysymystä, joten siinä tapauksessa opettele lukemaan. Sama pätee muihin jotka tuli vastailemaan "joka viikko nähdään ".

Vierailija
22/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuon takia lapsia tehnyt. Nyt kun olen jo vanha, on ihan että on 4 omatekoista naisystävää perheineen. Nämä naiset kunnioittavat minua eivätkä ilkeile.

Kuka näistä huolehtii raha-asioistasi vanhana? Toivottavasti olet miettinyt tämän asian, jos se on juuri se syy, miksi et tehnyt lapsia.

Mistä käsitys että lapset ilkeilisivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpito hoi! Poistaisitteko trollien viestit, kiitos!

Sinne meni, kiitos!

Vierailija
24/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan syytinkisopimukset esiin. Vaikkapa 100-vuotta sitten se oli yleisempää mutta kyllä nykyäänkin vielä voi tehdä syytingit.

Vierailija
25/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus lapseen on kolmas rakkauden muoto jota lapsettomat eivät ikinä koe

.

Vahvin rakkauden muoto - erilainen

.

Kuin värisokeille yrittäisi kertoa värien kauneuden

.

Se surettaa

LÄhdin tukahduttavaa vanhempaani karkuun. 

Vierailija
26/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

.

.

Se surettaa

Ei kyllä ole. Kun kasvavat aikuisiksi eikä ole jatkuvasti näkemässä niin se tuttuuskin häviää ja muuttuvat keneksi tahansa ihmiseksi. Se rakas lapsi jää sinne muistoihin ja tilalle tulee vieras aikuinen olento. Ja vieläpä sen ikäinen minkä kanssa ei ole mitään yhteistä keskusteltavaa eikä kokemuspohjaa elämästä.

Vierailija
27/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

.

Se surettaa

Ei kyllä ole. Kun kasvavat aikuisiksi eikä ole jatkuvasti näkemässä niin se tuttuuskin häviää ja muuttuvat keneksi tahansa ihmiseksi. Se rakas lapsi jää sinne muistoihin ja tilalle tulee vieras aikuinen olento. Ja vieläpä sen ikäinen minkä kanssa ei ole mitään yhteistä keskusteltavaa eikä kokemuspohjaa elämästä.

Ehkäpä niin ei käy jos oikeasti tutustuu siihen lapseensa hänen kasvaessaan eikä hylkää häntä emotionaalisesti joskus 12-vuotiaana, eikä ikinä kysy mitä hän ajattelee tai mitä hän tahtoisi, tai miten koulussa meni, tai ei koskaan kannusta missään eikä koskaan kuuntele kun tarvitisisi.. Ei ole reilua vierittää syytä lapsen niskoille kasvatuksen tuloksista, sillä yksin on aika vaikea rakentaa siltoja.

Vierailija
28/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

.

Se surettaa

Ehkäpä niin ei käy jos oikeasti tutustuu siihen lapseensa hänen kasvaessaan eikä hylkää häntä emotionaalisesti joskus 12-vuotiaana, eikä ikinä kysy mitä hän ajattelee tai mitä hän tahtoisi, tai miten koulussa meni, tai ei koskaan kannusta missään eikä koskaan kuuntele kun tarvitisisi.. Ei ole reilua vierittää syytä lapsen niskoille kasvatuksen tuloksista, sillä yksin on aika vaikea rakentaa siltoja.

Kun ne kasvaa vieraiksi vaikka teet kaiken tuon. Joten tyhjään meni kritiikkisi. Kerro se jollekin ketä se koskettaa, vaikkapa itsellesi.

Vierailija
29/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiani tapaan muutaman kerran kuukaudessa ja soittelemme viikottain. Mummon luona käyn säännöllisesti kerran viikossa.

N28

Vierailija
30/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei ehkä lapsi-ihmiset tajua mutta en mä tule vanhana yhtäkkiä kaipaamaan jotain täysin fiktiivistä asiaa jota mulle ei ole koskaan ollut.

En mä joskus vanhana yhtäkkiä herää yhtenä aamuna ja ala taivastella olispa nyt joku keski-ikäinen puoliksi geeneistäni koostettu Maija-Elmeri tuomassa pullalonkaa ja kuuntelemassa jorinoitani ja ala ikävöidä jotain mitä ole ikinä ollut olemassa, niin kuin ne ikävöivät joilla niitä lapsia on käyvät sitten kylässä tai eivät.

Yhtä absurdia kuin olettaa että joku ei-hevosihminen yhtenä päivänä yhtäkkiä alkaa voivotella että kun ei oo sitä hevosta. Ja en vertaa tässä teidän pyhiä lapsianne eläimiin niin ei tarvi alkaa hyperventiloida siitä, vaan vertaan ei olemassa olevia asioita toisiinsa.

Olen elänyt ja rakentanut koko elämäni niin ettei niitä lapsia ole, ei se mihinkään muutu vaikka ikää tulee.

Vierailija
31/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt lapsia tuosta syystä. Jos olen samanlainen kuin äitini vanhana, niin toivonkin, etteivät käy luonani. Ihan oikein, jos joudun olemaan yksin ja miettimään mikä on mennyt pieleen. Ei ole kivaa joutua koko ajan varomaan sanomisiaan ja kuunnella joka asiaan arvostelua. Kaikki mitä teemme on väärin, jopa lapsen koulupaikka on väärä, emme saa muuttaa kauemmas mitä hän haluaa. Lapsen harrastuskin on huono. Valittaa ja puhuu pahaa jatkuvasti muista, en jaksa. Jos olen tuollainen vanhana, niin saan ihan oikeutetusti ollakin yksin.

Vierailija
32/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia nyt ei yksinkertaisesti noin vain tehdä tai hankita.

Toisekseen, kuka lapsistaan ajattelee, että he ovat olemassa vanhuuden yksinäisyyden varalta? Olen ajatellut iäkkäänä jatkaa niitä harrastuksia, joita kykenen harrastamaan ja ellen kykene, keksin jotain muuta. Jos sairastun, sitten hankitaan hoitoa.

Omia vanhempiani tapaan säännöllisesti ja hoidan heidän asioitaan. Tapaan pari kertaa kuukaudessa myös ystäviäni. Ei ole ollut ajatuksena, että poikani pitäisi olla jonkinlainen ystävien korvike tulevaisuudessakaan.

Minä kyllä hommasin lapsen siksi, että äitinsä ei tarvitse olla vanhana yksin, kun minä kuukahdan. En minä lapsia mihinkään tarvitse. t. Mies.

Vierailija
33/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt siksi lapsia mutta tapaan vanhempiani ja/tai appivanhempia joka viikko ja mökkeilemme molempien kanssa yhdessä. En yllättyisi vaikka lapsetkin pitäisivät meihin yhteyttä myös aikuistuttuaan, mutta en aio velvoittaa, he elävät omaa elämäänsä.

Vierailija
34/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankutijankutijankutijankutijankuti

Vierailija
35/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tuolla syyllä lapsia tee!

Vierailija
36/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää isovanhempia eikä vanhempia. Muita hyviä ideoita?

Vierailija
37/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monestikin olen kuullut kysyttävän että kuka sun vaipat sitten vanhana vaihtaa, tai onko kivaa  yksin kökkiä vanhainkodissa. Eikö siinä silloin just oleteta että ne omat lapset nuo hoitaa?

Vierailija
38/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monestikin olen kuullut kysyttävän että kuka sun vaipat sitten vanhana vaihtaa, tai onko kivaa  yksin kökkiä vanhainkodissa. Eikö siinä silloin just oleteta että ne omat lapset nuo hoitaa?

Oletetaanpa hyvinkin. Ja syyllistäminen on päällimmäisenä ajatuksena.

Vierailija
39/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten jokaiseen vela-keskusteluun tulee joku lapsia hankkinut selittämään, että kyllä lapsia pitää tehdä, ettei ole vanhana yksinäinen?

Vierailija
40/60 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuon takia lapsia tehnyt. Nyt kun olen jo vanha, on ihan että on 4 omatekoista naisystävää perheineen. Nämä naiset kunnioittavat minua eivätkä ilkeile.

No sittenhän sinulta ei kysytty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan