Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies reputti ajokokeen viidesti Helsingissä - Sitten hän varasi kokeen syrjäseudulta

Vierailija
20.03.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009459259.html

"Ajokokeeseen seitsemättä kertaa valmistautuva Dmitri Trubnikov..."

"Helsinkiläinen Dmitri Trubnikov, 18, on yrittänyt ja epäonnistunut ajokokeessa jo kuusi kertaa. Kerta kerran jälkeen hän on varannut itselleen lisää lisätunteja ja uuden ajokokeen."

Pitäisikö olla jokin jäähyaika, vaikka 3 reputetun inssin jälkeen, ennen kuin saa yrittää inssiä sen jälkeen uudelleen? Vaikka puoli vuotta tai vuosi.

No, niin tai näin, kyllä tuohon nykysäännöilläkin rahaa uppoaa. Jokainen ajokoe kun maksaa, ihan saman verran, oli kyseessä sitten eka tai kymmenes yritys. Plus ne lisätunnit maksavat nekin. Joten on tuo lompakolle ainakin käynyt jos ei muuten.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele. Pasila on yhtä tietyömaata jossa liikennemerkit puuttuvat ja raitiovaunukiskot menevät keskellä tietä.

Vierailija
2/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanani kun läpäisin ajokokeen n. 10 000 asukkaan kunnassa, niin en olisi edes tohtinut ajaa missään Suomen isoista kaupungeista. Meillä oli kaksi kaupunkiajotuntia 60 000 asukkaan kaupungissa ja niistäkin olin toisen kerran sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanani kun läpäisin ajokokeen n. 10 000 asukkaan kunnassa, niin en olisi edes tohtinut ajaa missään Suomen isoista kaupungeista. Meillä oli kaksi kaupunkiajotuntia 60 000 asukkaan kaupungissa ja niistäkin olin toisen kerran sairaana.

Aikanaan kun sain kortin, niin seuraavalla viikolla ajoin Barcelonassa. Ei siinä mitään kummallista ollut.

Vierailija
4/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisin itsekään läpäissyt inssiä Helsingissä raitiovaunukiskojen ja tietyömaiden keskellä. Riihimäki sen sijaan oli aika helppo nakki, yksisuuntaisia katujakin vissiin 2 kpl.

Vierailija
5/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin autokoulun ja ajokokeen vielä pienemmässä kunnassa eikä meillä ollut yhtään tuntia muualla. Riittääkö että kyläpahasessa on liikennevalot niin kaupunkiajo on sillä kuitattu? Mutta en mene edelleenkään isoihin kaupunkeihin ajamaan ellei ole ihan pakko ja silloinkin pitää olla opas hanttarin paikalla.

Vierailija
6/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota tapahtuu ihan suomalaisillekin. Kiitos bernerin ja hänen ajamansa ajokorttiuudistuksen. Berner kävi sotkemassa kaiken ja häipyi, ettei tarvi jälkiä siivota.

Vierailija
7/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kun sain kortin, niin seuraavalla viikolla ajoin Barcelonassa. Ei siinä mitään kummallista ollut.

Tämä. Olen ajanut autoa monessa suurkaupungissa ympäri maailmaa, Miamissa, Los Angelesissa, Pariisissa, Roomassa ja ylipäänsä ympäri Eurooppaa.

Inhottavin liikennekulttuuri löytyy kuitenkin Hämeenlinnasta. Siellä on ikävintä ajaa.

Vierailija
8/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika joutui kanssa tekemään niin. 6 kertaa reputti pk-seudulla. Ajokoe meni virheettä läpi pikkukaupungissa!

Vierailija
9/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuota tapahtuu ihan suomalaisillekin. Kiitos bernerin ja hänen ajamansa ajokorttiuudistuksen. Berner kävi sotkemassa kaiken ja häipyi, ettei tarvi jälkiä siivota.

Ei autoa ajaessa tarvitse kuin noudattaa tieliikennesääntöjä. Ei se ole vaikeaa.

Vierailija
10/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei autoa ajaessa tarvitse kuin noudattaa tieliikennesääntöjä. Ei se ole vaikeaa.

Sä et selviäisi edes minuuttia Pasilassa ettet rikkoisi liikennesääntöjä.

Vierailija
11/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Työpaikkani sijaitsee Pasilassa jonne autoilen eteläisestä kantakaupungista viikoittain.

Vierailija
12/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sittemmin rohkaistunut ja Lusakan sekamelskassakin autoilin pari vuotta. En silti koe, että olisin saanuy autokoulussa mitään valmiuksia kaupunkiajoon.

Vierailija
13/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajovarma tekee businestä ajokokeilla eli heidän kannattaa hylätä inssejä. Uusintakerta tuottaa aina noin 100€ lisää liikevaihtoa. Nykyisin tosi monet käy inssissä monia kertoja.

Vierailija
14/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin ajokorttini Järvenpäässä ja kakkosvaiheen Vantaalla. Sen jälkeen pari vuotta väliä, mutta olen ehtinyt ajaa Helsingin ruuhkissa, Tukholmassa, Oslossa, Norjan serpentiineillä yms. Ja ekalla läpi N39

Vierailija
15/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truban koulu sijaitsee Messukeskuksen vieressä (HBC). Ihan normaalit liikennejärjestelyt, tuosta tulee ajettua ohi usein.

Vierailija
16/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajo-opettanut kaksi tytärtäni Helsingissä, molemmat läpäisivät inssin ensimmäisellä kerralla. Inssiajo ei ole mitään rakettitiedettä

Vierailija
17/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajo-opettanut kaksi tytärtäni Helsingissä, molemmat läpäisivät inssin ensimmäisellä kerralla. Inssiajo ei ole mitään rakettitiedettä

Eikä autoilu Helsingissä ole vaikeaa, mutta ei kerrota muille. Tulevat vielä tänne

Vierailija
18/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas alkaa jankjank. Aja hitaammin, että ehdit huomata liikennemerkit.

Vierailija
19/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas alkaa jankjank. Aja hitaammin, että ehdit huomata liikennemerkit.

Kerrotteko vielä miten Pasilan liikennejärjestelyt ja siellä kohdattavat liikennetilanteet eroavat Tieliikennelaissa ja -asetuksessa määrätyistä liikennejärjestelyistä - ja joita ei siis voi noudattaa?

Vierailija
20/75 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeäksi miessukupuolelle tuollainen tumpelo.

Tämä poistui vahingossa.

Häpeäksi Valta Kuulu Kansalle, Kokoomukselle, SD:lle ja Suomen Kansa Ensin -puolueille jne jossa on ollut jäsenenä.