Mitä ajattelet ihmisestä joka on saanut useita isohkoja perintöjä, ollut töissä koko ikänsä
Ja kun kuolee tilillä on tyyliin 50000 e ja okt?
Kommentit (44)
Aika pienet säästöt, jos kuollessa on tilillä vain tuon verran.
Itse olen ollut töissä koko työikäni ja jäänyt eläkkeelle 65-vuotiaana. Isohkoja perintöjä en ole saanut. Silti minulla on kokonaan maksettu omakotitalo ja tileillä ja sijoituksissa reilusti enemmän kuin 50 000 euroa.
Tekee mieli kysyä, mihin henkilö on rahansa ja perintönsä hassannut.
Sillä on ollu hyvä elämä. Mitä minäkään omaisuudella teen haudassa? Tuhlattavaksi ne on. Sukulaiset saa itkeä loppuelämänsä katkerina, kun ei tullu isompaa perintöä. Sitähän tällä ajat takaa?
Ajattelen, että siinä on ollut hyväsydäminen ja antelias ihminen, lahjoittanut rahaa sitä tarvitseville.
Ja oikein omakotitalo. Häh? Jos se omakotitalo on jonkun muuttotappiokunnan syrjäkylällä, niin ennemmin se on perijöille riesa, kuin iloinen perintö.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut töissä koko työikäni ja jäänyt eläkkeelle 65-vuotiaana. Isohkoja perintöjä en ole saanut. Silti minulla on kokonaan maksettu omakotitalo ja tileillä ja sijoituksissa reilusti enemmän kuin 50 000 euroa.
Kauan ajattelit vielä pitää rahat sijoituksissa? Vanhana et enää jaksa mennä. Ellet kustanna hyvää vanhustenkotipaikkaa niillä. Oma hoitaja vai?
Mielensairautena ahneus ja piheys. Kaksi asiaa mitä inhoan.
Ap voisi täsmentää, mitä tarkoittaa isohko perintö.
Suurin osa suomalaisista kuolinpesistä asettuu arvoltaan 150.000 ja 200.000 euron välille, ja jos perillisiä on vaikka neljä henkilöä, ei siinä kukaan perillisistä mitenkään erityisesti vaurastu.
Ei perintö ole yhtä kuin tilin saldo. Olen 30v. ja ollut työelämässä alle 10 vuotta ja tilillä on tällä hetkellä 745 euroa. Perinnöksi olen saanut järvenrantatontin missä on 70-luvulla rakennettu puskitraktorivalmis mökki sekä omistan myös kolmasosan muutaman tonnin traktorista. Omistan myös viidesosan vanhasta melko suuresta talosta, missä on ollut joku nurkkaan rempassa vuodesta 1988. Ei tuollaista omaisuutta noin vaan muuteta pankkitilinsaldoksi. Kunpa voisikin.
Miettisin, että on elänyt elämänsä täysillä ja nauttinut siitä, että voi asua haluamallaan tavalla. Tuossa vaiheessa on hyvä lähteä, kun ei vielä ole köyhä eikä kipeä. Perinnöt on kulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei perintö ole yhtä kuin tilin saldo. Olen 30v. ja ollut työelämässä alle 10 vuotta ja tilillä on tällä hetkellä 745 euroa. Perinnöksi olen saanut järvenrantatontin missä on 70-luvulla rakennettu puskitraktorivalmis mökki sekä omistan myös kolmasosan muutaman tonnin traktorista. Omistan myös viidesosan vanhasta melko suuresta talosta, missä on ollut joku nurkkaan rempassa vuodesta 1988. Ei tuollaista omaisuutta noin vaan muuteta pankkitilinsaldoksi. Kunpa voisikin.
Niin ja tuon jälkimmäisenä mainitun asunnon arvo on kyllä jotain useamman miljoonan, mutta tosiaan se jaettuna viidellä ja se fakta, että se itsessään ei tuota tällä hetkellä yhtään mitään. Vaatii vaan ylläpitoa ja on kuluerä.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja määrittelee arvonsa. Henkilökohtaisesti ymmärrän kyllä, että elämästä halutaan nauttia eikä pihistellä. Silti jos on lapsia, pidän itsekkäänä, jos saadut perinnöt hassataan kokonaan vain omiin tarkoituksiin. Itse en menettele näin lapsiani kohtaan. Silti ajattelen, että myös kunkin oma asia.
Tuossahan on n. 50k liikaa elämän loppuessa.
Tein noin 40 vuoden työuran, ja nettovarallisuuteni on noin 350.000 euroa. En pidä sitä mitenkään suurena varallisuutena, koska suurin osa siitä muodostuu asunto-osakkeesta pääkaupunkiseudulla. Kun perillisiä on neljä, ei yksikään heistä tule saamaan mitään merkittävää perintöä. Ehkä sellaisen, joka auttaa heitä asunnon vaihdossa.
Sain 30v nä perinnöksi 120 000. Ostin asunnon.
Olin 42v kun sain perinnöksi 70 000. Laitoin sijoituksiin.
Nyt 49v nä asun noin 350 000euron asunnossa josta ei ole velkaa ollut enää moneen vuoteen. Käyn töissä tienaan 4500e/kk ja siitä jää säästöön noin 1000e per kuukausi. En tiedä mitä rahoillani tekisin. Elän ihan tavis-elämää. Ajattelin kyllä lyhentää kohta työaikaa. Ja suunnittelen jääväni eläkkeelle 10 vuoden kuluttua.
Varakkaammallakin rahan arvo alkaa iän myötä hävitä, joko pihiyden tai muun syyn takia. Pari sukulaista oli huolissaan yli 80v rahavaroistaan. Hyvät perinnöt sai lapset, ja verottaja.
Rikkaimmillahan ei ole aikaa käyttää rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan ajattelit vielä pitää rahat sijoituksissa? Vanhana et enää jaksa mennä. Ellet kustanna hyvää vanhustenkotipaikkaa niillä. Oma hoitaja vai?
Ai miten vanhana ei jaksa enää mennä mihin huvittaa ja tehdä matkoja nauttien säästöistään? 65 vuotiaana eläkkeelle jäänyt kuulepas ilman vakavaa sairastumista jaksaa mennä vaikka 20 vuotta, jos haluaa. Mikäli jossain vaiheessa pystyy maksamaan hoidon kotiin, kuten minun vanhemmat yksityiseltä hoito ja koko huushollin pito kaupassakäynteineen,ruoanlaittoineen, pyykin huolto ja siivous, hänellä on siihenkin täysi oikeus käyttää omia rahojaan. Hoivakoteihin ei haluta, eikä niihin niin vaan mennä. Kotona on hyvä olla mahdollisimman pitkään, vaikka elämänsä loppuun asti.
Tavis suomalainen.