Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorella koko seiskaluokka käymättä ja muuta apua ei tipu kuin lasut koulusta

Vierailija
20.03.2023 |

Nuori sai viime syksynä lähetteen koulupsykologilta autismi-/asperger -epäilyn takia ja nyt vasta pääsee kunnon tutkimuksiin. Olen ehdottanut koululle että nuori pääsisi haasteidensa takia erityisluokalle jossa paremmat mahdollisuudet huomioida nuoren haasteet. Koulukyyti pitäisi olla myös, koska toiminnanohjaus on tasoa nolla. Älyä on mutta ei toimintakykyä. Mutta kun ei!

Lasta koitetaan väen vängällä tunkea isoon kouluun ilman avustajaa, mikä ei onnistu. Kaikki tavanomaiset keinot on kokeiltu tämän nuoren kanssa, mutta kun ei tahdota ymmärtää sitä että lapsi ei huvikseen jumita tai ole esim. pakkooireinen ja omissa maailmoissa. Lasuja tehdään koulusta vaikka tietävät hyvin mikä mättää. Käyn selittämässä samat asiat lasussa uudestaan ja uudestaan. Ehdotan samoja asioita ja kysyn että eikö muka mitään voida tehdä. Ei vissiin kun mumistaan vaan jotain hyödytöntä paskaa siitä miten nyt vaan pitäisi yrittää mennä sinne kouluun! Joo!! Sitten asia jää, kunnes uusi lasu samasta asiasta tippuu postiluukusta ja sama ralli jatkuu.

Nämä nuoret jotka nyt jäävät ilman tukea, ovat tulevaisuuden valtava kuluerä ihan joka tavalla. Tai sitten sijoitetaan se autisti joidenkin nuorisorikollisten kanssa samaan laitokseen ja tehdään autistista kahta ongelmaisempi seinähullu. Mahtavaa! Ja töissäkin pitäisi tässä yhden huoltajan taloudessa käydä, mikä näyttää nyt pahasti siltä että joudun romuttamaan talouden ja syrjäytymään lapseni kanssa kotiin.

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://annatapio.fi/

Miten olisi tuo

Ei, ei, ei, ei, ei, ei. Jos ei selviydy normaalissa koulussa, tuolla varsinkaan ei selviydy.

Vierailija
22/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolatajallahan se velvollisuus on huolehtia, että lapsi käy koulussa asianmukaisesti. Mitä olet itse yrittänyt asian ratkaisemiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et raivoa opettajille tuohon tyyliin kuin aloituksessa. He kun eivät voi sille mitään, jos erityisluokka (onko niitä edes nykyisin??) paikkoja ei löydy. 

En tietenkään, siksi raivoan tässä. En ole mikään moukka.

Ap

Vierailija
24/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota kotikouluun jos ongelmana on kouluun meno fyysisesti, mutta on älykäs?

En ole opettaja, enkä osaa opettaa autistia. Tämäkin on kokeiltu. Sitä paitsi äitiin kohdistuu joka ikinen turhaumia. Mulla on myös työ jotta voidaan pitää katto pään päällä. Mutta sekin näyttää nyt huonolta tulevaisuuden suhteen.

Ap

Onko lapsellasi siis vahvistettu diagnoosi vai oletatko vain asioita?

Lue aloitus. Vahva autismi-/asperger -epäily.

Ap

Vierailija
25/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolatajallahan se velvollisuus on huolehtia, että lapsi käy koulussa asianmukaisesti. Mitä olet itse yrittänyt asian ratkaisemiseksi?

Dorka kysymys. Lue aloitus. Luoja mitä porukkaa.

Vierailija
26/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota kotikouluun jos ongelmana on kouluun meno fyysisesti, mutta on älykäs?

En ole opettaja, enkä osaa opettaa autistia. Tämäkin on kokeiltu. Sitä paitsi äitiin kohdistuu joka ikinen turhaumia. Mulla on myös työ jotta voidaan pitää katto pään päällä. Mutta sekin näyttää nyt huonolta tulevaisuuden suhteen.

Ap

Ap

Eli ei ole vahvistettua diagnoosia. No sittenhän raivoat ihan turhasta. Kun se on ihan normaali käytäntö, ettei mitään erityispalveluita saa ilman diagnoosia. Epäilystä on vielä pitkä matka diagnoosiin. 

Vierailija
27/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Epäily!!! Kas tässä vastaus. Miksi sun mielestä pitäisi epäilyn takia tehdä erityisjärjestelyjä? Hommatkaa diagnoosi.

Vierailija
28/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinullako? Vai mikä selittää sen, ettet erota sanoja epäily ja diagnoosi toisistaan? 

Vierailija
29/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli ei ole vahvistettua diagnoosia. No sittenhän raivoat ihan turhasta. Kun se on ihan normaali käytäntö, ettei mitään erityispalveluita saa ilman diagnoosia. Epäilystä on vielä pitkä matka diagnoosiin. 

Juuh! Kai nyt itsellänikin on silmät päässä ja huomaan että käytös on omituista ja epänormaalia. Mulla on kaksi tervettä lasta, ja koulutus ja pitkä kokemus terveydenhuoltoalalta. Älä viitsi.

Ap

Vierailija
30/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat liikaa, valitettavaa mutta koulu saattaa vaan antaa sen erityiskoulupaikan mutta sinun pitää hoitaa muu, kyydit yms.

Vierailija
31/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Juuh! Kai nyt itsellänikin on silmät päässä ja huomaan että käytös on omituista ja epänormaalia. Mulla on kaksi tervettä lasta, ja koulutus ja pitkä kokemus terveydenhuoltoalalta. Älä viitsi.

Ap

Juuh! Mutkun se sinun tulkintasi ei ole diagnoosi. Vaikka sinulla olisi sata tervettä lasta, ei käytännöt palvelujen suhteen muutu. Älä viisti olla typerämpi kuin oletkaan. 

Vierailija
32/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Hukkaan mennyt sekin koulutus ja kokemus, kun edes alkeiden tasolla et ole selvillä siitä, miten järjestelmä toimii. Voin kertoa, että vanhempien tekemät koti"diagnoosit" eivät ole mikään peruste yhtään millekään. Pitää olla se virallinen diagnoosi ennen kuin voi odottaa saavansa erityisjärjestelyjä. Älä viitsi provota. 

Vierailija
33/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että ei ole puhuttu sijoittamisesta jos melkein kokonainen lukuvuosi käymättä ollenkaan koulussa?

Vierailija
34/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wää wää en saa ilmaista fysioterapiaa, vaikka minulla on VAHVA EPÄILYS siitä, että minulla on siihen tarvetta. En myöskään saa henkilökohtaista avustajaa vaikka minulla on VAHVA EPÄILY etten osaa siivota omatoimisesti. Wäää!

Vierailija
35/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sinä äitinä viet lapsen joka aamu kouluun? Kai lapsella on isäkin? Tai maksat naapurin vanhemmalle teinille että hän hakee lapsesi aamuisin kouluun kanssaan. Vaikka tuntia aiemmin, eiköhän se siellä tontilla pysy kunnes koulu alkaa jos ei osaa itse liikkua.

Vierailija
36/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö vähän aikaa sitten kirjoitit samasta asiasta täällä? Lapsi vaan pelaa tietokoneella ja soittaa pianoa kotona, ei mene kouluun?

Vierailija
37/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et raivoa opettajille tuohon tyyliin kuin aloituksessa. He kun eivät voi sille mitään, jos erityisluokka (onko niitä edes nykyisin??) paikkoja ei löydy. 

En tietenkään, siksi raivoan tässä. En ole mikään moukka.

Ap

Todellakin olet. Moukka, joka vaatii asioita, joihin ei ole mitään perusteita. 

Vierailija
38/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää olla diagnoosi. Ja diagnoosi on tulossa. Silti se ei ole mikään syy jättää nuori ja perhe vaikeuksien kanssa yksin.

Ap

Vierailija
39/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Vaikka lapsesi olisikin selvästi autistinen, autisteille tarjottuja tukitoimia ei saa ilman virallista diagnoosia

Vierailija
40/161 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pitää olla diagnoosi. Ja diagnoosi on tulossa. Silti se ei ole mikään syy jättää nuori ja perhe vaikeuksien kanssa yksin.

Ap

Se on sinun tehtäväsi viedä se lapsi kouluun. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä