Olen raskaana ja mies on alkanut käyttää termiä "tiineenä" tutuille
Otsikossa tuo tulikin: mies on alkanut käyttää tuota sanaa tyyliin "joo kyllä se meidän Maija on tiineenä ollut jo viitisen kuukautta". Minusta tuo kuulostaa älyttömän loukkaavalta ja rinnastaa minut eläimeen. Ylireagoinko?
Kommentit (310)
Loukkaavaa ja halventavaa, sano suoraan että lopettaa ja miettii käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Ala puhumaan miestäsi sikana
Tai karjuna tai sonnina.
Kun mies sanoo jollekin, että vaimo on tiineenä niin voit lisätä, että sonni astui ja nyt ollaan tässä tilassa :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on jopa nätimpi sana, kuin "raskaana". Harva kai haluaa olla raskas? Ja vaikka aloittaja ei tätä sanaa nostanutkaan esille, niin porsiminen kuulostaa sekin ihan hauskalta. Mutta aloittaja avatkoon suunsa puolisonsa suuntaan.
Jos joku porsii, niin kyllä se silloin synnytää porsaita. Harva ihminen, mies taikka nainen haluaa, että hänen lastaan/vastasyntynyttä vauvaansa sanotaan porsaaksi, vaikka sika pienenä onkin hurmaava näky.
Muutenkin nuo tiineenä tai porsia sanat liityy eläinkunnan lisääntymiseen, niin en oikein ymmärrä, miksi niitä pitäisi käyttää silloinkin, kun puhutaan ihmisen lisääntymisestä? Suomenkielessä kun on normaali käytössä siihen ihan oma sanasto.
Jos minulle joku sanoo, että Maija on tiineenä niin ilman muuta ajattelen, että Maija niminen lehmä saa vasikan tai Maija niminen koira saa pennut.
Ihan ensimmäisenä ei tulisi mieleen, että kyseessä on ihminen.
Mutta kyllä tämän aloituksen täytyy olla provo ja jos ei ole niin kyllä on aikamoisen typerä mies.
Hyi että. Kuulostaapa jotenkin junttimaiselta. Ällöttävä mies sinulla.
Ei pitäisi prinsessoja panna paksuksi. Poraavat ihan mitättömistä.
Oikeasti, minua saa sanoa eukoksi tai vaikka emännäksi, ja lapset voi olla pentuja. Mutta tuo tiineenä on jotenkin niin ällö että sanoisin että käytäpä sitä sanaa vielä kerran niin löydät mun sorkkani perseestäs niin syvältä että kurkkua kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, minua saa sanoa eukoksi tai vaikka emännäksi, ja lapset voi olla pentuja. Mutta tuo tiineenä on jotenkin niin ällö että sanoisin että käytäpä sitä sanaa vielä kerran niin löydät mun sorkkani perseestäs niin syvältä että kurkkua kutittaa.
Eikös tiineellä emakolla ole sorkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala puhumaan miestäsi sikana
Tai karjuna tai sonnina.
Kun mies sanoo jollekin, että vaimo on tiineenä niin voit lisätä, että sonni astui ja nyt ollaan tässä tilassa :D
Kuulostaa ihan hyvältä. Paremmalta kuin palstalla poraaminen.
No siis mieshän on todennäköisesti ylpeä, jos sonniksi kutsutaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tiineellä emakolla ole sorkat?
Nii-iin?
Olen kuullut naisen käyttävän omasta synnytyksestään sanaa "porsiminen". Varmaankin hänen huumoriaan, mutta antoi minulle kuvan ettei arvosta itseään tai lastaan kovin paljon.
Ap joko miehelläsi on ajattelematon ja huono huumorintaju ja lopettaa tuon kun selität että on loukkaavaa. Tai sitten on idiootti.
Haluatko että lapsenne oppii juntit käytöstavat? Sinun pitää rohkeasti ja tiukasti sanoa jos toinen on moukka.
Se että edes mietit, ylireagoitko, kertoo minusta siitä ettet arvosta itseäsi. Sinun on tärkeää ihan lapsenkin kannalta näyttää esimerkkiä ja arvostaa itseäsi enemmän.
Surullista, miehesi ei kuulosta fiksulta ja sivistyneeltä. Toivottavasti joku fiksumpi puuttuu asiaan ja opettaa alkeellisempia käytöstapoja.
Oletko kysynyt, miksi hän tekee niin?
Kylläpä on huumorintajutonta prinsessaväkeä täällä.
"Hei kuule, minusta tuo sanonta ei kuulosta kivalta. Eläimet on tiineenä. Ihmiset on raskaana. Voisitko sanoa jatkossa vaan, että olen raskaana? Kiitos."
Jos haluat enemmäm vääntöä, kysy siltä onko joku syy miksi haluat käyttää tuollaista muka-hauskaa kuvausta tulevan lapsesi äidistä?"
kyllä sitä enne vanhaan on naisetkin olleet tiineinä eikä kukaan pahastunut
kannataa kuitenkin puhua sille miehelle, paitsi jos se lukee palstaa ja tunnistaa itsensä
Vierailija kirjoitti:
"Hei kuule, minusta tuo sanonta ei kuulosta kivalta. Eläimet on tiineenä. Ihmiset on raskaana. Voisitko sanoa jatkossa vaan, että olen raskaana? Kiitos."
Jos haluat enemmäm vääntöä, kysy siltä onko joku syy miksi haluat käyttää tuollaista muka-hauskaa kuvausta tulevan lapsesi äidistä?"
Hauskaahan se on eikä mukahauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ala kutsua miestäsi sonniksi tai karjuksi ja ammu hänelle ja/tai röhki keskustelun sijaan. Sitten vain naurat iloisesti ja toteat kuinka hauskaa huumoria oletkin kehitellyt.
Taidat olla lapsi.
Naisten ongelmat taso 1