Olen raskaana ja mies on alkanut käyttää termiä "tiineenä" tutuille
Otsikossa tuo tulikin: mies on alkanut käyttää tuota sanaa tyyliin "joo kyllä se meidän Maija on tiineenä ollut jo viitisen kuukautta". Minusta tuo kuulostaa älyttömän loukkaavalta ja rinnastaa minut eläimeen. Ylireagoinko?
Kommentit (310)
Et, puhuu sinusta kuin jostain lehmästä
Vitsiähän se vaan yrittää vääntää. Mutta olisiko mahdollista jutella asiasta puolison kanssa suoraan sen sijaan että kirjoitat tänne? Jos et tykkää tuosta sanasta niin sama kai se vaikka meitä ketään muuta se ei häiritsisikään.
Mun mies käytti termiä kantavana, mutta mahani olikin poikkeuksellisen iso läpi koko raskausajan. Neuvolan mahanympärysmittakäyrä loppui kesken.
Se on vaan ylpeä kun on saanut sut ap siitettyä.
Itse joskus vitsailin vaimolle, että hän on "tiineenä" - siis kiusottelin kahden kesken. En käyttänyt sitä muuten tai muualla.
Hyvä suomalainen sana. Miehesi on oikeassa.
tuon sanan käyttäminen on puhdasta naisvihaa
Se on katsonut napapiirin sankareita ja käyttää sanontaa tiineenä nykyajan sanontana.
Tiinehtimisesi aiheuttaa nyt ylireagointia. Ne hormonit näes.
Jätä hänet. Ei tuollaiset muuten opi. Ansaitset parempaa. 3
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan ylpeä kun on saanut sut ap siitettyä.
Taas on biologia hakusessa. Ei se mies ap:ta ole siittänyt, vaan sen ap:n odottaman lapsen. Oikea verbi tässä olisi hedelmöittää.
Onko miehesi se kokkaava Niklas?
Ihan naurettavaa on lähtökohtaisesti ollut ihmislajin tapa keksiä omalle kohdalleen eri sanoja perusasioille, jotka kaikki nisäkkäät jakaa.
Ihan oikea sana. Ja porsit kohta. N39
Mulla tuollainen ei vetelisi. En ole lehmä vaikka nyt raskaana näytänkin välillä siltä