Olen raskaana ja mies on alkanut käyttää termiä "tiineenä" tutuille
Otsikossa tuo tulikin: mies on alkanut käyttää tuota sanaa tyyliin "joo kyllä se meidän Maija on tiineenä ollut jo viitisen kuukautta". Minusta tuo kuulostaa älyttömän loukkaavalta ja rinnastaa minut eläimeen. Ylireagoinko?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala kutsua miestäsi sonniksi tai karjuksi ja ammu hänelle ja/tai röhki keskustelun sijaan. Sitten vain naurat iloisesti ja toteat kuinka hauskaa huumoria oletkin kehitellyt.
Taidat olla lapsi.
Selvennys yksinkertaiselle: Mies sanoo vaimonsa olevan "tiineenä". Esimerkiksi lehmät ja siat ovat tiineinä, ihmiset ovat raskaana.
Jos mies puhuu vaimostaan näin, täytynee hänen rinnastaa itsensä sonniin tai karjuun, eikö niin? Silloin häntä voi puhutella ko. eläinlajien mukaan. Varmasti on miehen mielestä tämäkin yhtä hauskaa kuin vaimon tilan tiineeksi määrittely.
Muuten hyvä, mutta mies ei olisi vertauksestasi moksiskaan. Kohauttelisi olkiaan nasevalle vastaiskullesi.
Ap on varmaan porsinut jo, joten ei ukko enää tiineyttä mainosta. Problem solved.
No hyi helvetti mikä sana käyttää raskaana olevasta vaimosta! Sinuna sanoisin että lopettaa. Itse olen viimeisilläni raskaana ja onneksi oma mies ei puhu noin
Vierailija kirjoitti:
No hyi helvetti mikä sana käyttää raskaana olevasta vaimosta! Sinuna sanoisin että lopettaa. Itse olen viimeisilläni raskaana ja onneksi oma mies ei puhu noin
Onko arvioitu, milloin joudut telakalle?
Vierailija kirjoitti:
Puhuu se. Ei vain sinun kuultesi.
Jokohan ap tiinehtii uudemman kerran?
Ollaanpas sitä nyt. Muista, että lehmä on hieno eläin samaa ei voi sanoa ihmisestä. Että ota se tiineenä vähän niin kuin kunnian osoituksena.
Mua sanotaan lehmäksi joka päivä eikä mun mieli siitä pahoitu nääs lehmällä on lehmän hermot.
Vierailija kirjoitti:
Joko olet poikinut?
Itse käytin töissä termiä: paksuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet poikinut?
Jos tulee useampi lapsi, niin voi todeta, että meidän muija se poiki kokonaisen poikueen.
Yök. Heti stoppi tollaisille puheille!
Abprtti jos vielä kerkee. Kivaan ukkoon olet jäämässä kiinni ainakin seuraavaksi 18 vuodeksi :D niin makaa kuin petaa. Sian tiineä emakko.
Muijalla on sammakko syylärissä tai paino etuakselilla hehe 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala puhumaan miestäsi sikana
Tai karjuna tai sonnina.
Kun mies sanoo jollekin, että vaimo on tiineenä niin voit lisätä, että sonni astui ja nyt ollaan tässä tilassa :D
Tuskin mies moittii, päinvastoin tyykkää. Meikä on kylän sonni ja astuin muijan tiineeksi! 💪
Selvennys yksinkertaiselle: Mies sanoo vaimonsa olevan "tiineenä". Esimerkiksi lehmät ja siat ovat tiineinä, ihmiset ovat raskaana.
Jos mies puhuu vaimostaan näin, täytynee hänen rinnastaa itsensä sonniin tai karjuun, eikö niin? Silloin häntä voi puhutella ko. eläinlajien mukaan. Varmasti on miehen mielestä tämäkin yhtä hauskaa kuin vaimon tilan tiineeksi määrittely.