Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja mies on alkanut käyttää termiä "tiineenä" tutuille

Vierailija
20.03.2023 |

Otsikossa tuo tulikin: mies on alkanut käyttää tuota sanaa tyyliin "joo kyllä se meidän Maija on tiineenä ollut jo viitisen kuukautta". Minusta tuo kuulostaa älyttömän loukkaavalta ja rinnastaa minut eläimeen. Ylireagoinko?

Kommentit (310)

Vierailija
261/310 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala kutsua miestäsi sonniksi tai karjuksi ja ammu hänelle ja/tai röhki keskustelun sijaan. Sitten vain naurat iloisesti ja toteat kuinka hauskaa huumoria oletkin kehitellyt.

Taidat olla lapsi.

Selvennys yksinkertaiselle: Mies sanoo vaimonsa olevan "tiineenä". Esimerkiksi lehmät ja siat ovat tiineinä, ihmiset ovat raskaana.

Jos mies puhuu vaimostaan näin, täytynee hänen rinnastaa itsensä sonniin tai karjuun, eikö niin? Silloin häntä voi puhutella ko. eläinlajien mukaan. Varmasti on miehen mielestä tämäkin yhtä hauskaa kuin vaimon tilan tiineeksi määrittely.

Vierailija
262/310 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole siis vielä maho !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/310 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala kutsua miestäsi sonniksi tai karjuksi ja ammu hänelle ja/tai röhki keskustelun sijaan. Sitten vain naurat iloisesti ja toteat kuinka hauskaa huumoria oletkin kehitellyt.

Taidat olla lapsi.

Selvennys yksinkertaiselle: Mies sanoo vaimonsa olevan "tiineenä". Esimerkiksi lehmät ja siat ovat tiineinä, ihmiset ovat raskaana.

Jos mies puhuu vaimostaan näin, täytynee hänen rinnastaa itsensä sonniin tai karjuun, eikö niin? Silloin häntä voi puhutella ko. eläinlajien mukaan. Varmasti on miehen mielestä tämäkin yhtä hauskaa kuin vaimon tilan tiineeksi määrittely.

Muuten hyvä, mutta mies ei olisi vertauksestasi moksiskaan. Kohauttelisi olkiaan nasevalle vastaiskullesi.

Vierailija
264/310 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan porsinut jo, joten ei ukko enää tiineyttä mainosta. Problem solved.

Vierailija
265/310 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti mikä sana käyttää raskaana olevasta vaimosta! Sinuna sanoisin että lopettaa. Itse olen viimeisilläni raskaana ja onneksi oma mies ei puhu noin 

Vierailija
266/310 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi helvetti mikä sana käyttää raskaana olevasta vaimosta! Sinuna sanoisin että lopettaa. Itse olen viimeisilläni raskaana ja onneksi oma mies ei puhu noin 

Onko arvioitu, milloin joudut telakalle?

Vierailija
267/310 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko siis tiineenä?

Vierailija
268/310 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuu se. Ei vain sinun kuultesi.

Vierailija
269/310 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ap tiinehtii uudemman kerran?

Vierailija
270/310 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas sitä nyt. Muista, että lehmä on hieno eläin samaa ei voi sanoa ihmisestä. Että ota se tiineenä vähän niin kuin kunnian osoituksena.

Vierailija
271/310 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sanotaan lehmäksi joka päivä eikä mun mieli siitä pahoitu nääs lehmällä on lehmän hermot.

Vierailija
272/310 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olet poikinut?

Vierailija
273/310 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit. Hormonit...

Vierailija
274/310 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin töissä termiä: paksuna.

Vierailija
275/310 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet poikinut?

Jos tulee useampi lapsi, niin voi todeta, että meidän muija se poiki kokonaisen poikueen.

Vierailija
276/310 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kantavana.

Vierailija
277/310 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Heti stoppi tollaisille puheille!  

Vierailija
278/310 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abprtti jos vielä kerkee. Kivaan ukkoon olet jäämässä kiinni ainakin seuraavaksi 18 vuodeksi :D niin makaa kuin petaa. Sian tiineä emakko. 

Vierailija
279/310 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijalla on sammakko syylärissä tai paino etuakselilla hehe 😂

Vierailija
280/310 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala puhumaan miestäsi sikana

Tai karjuna tai sonnina. 

Kun mies sanoo jollekin, että vaimo on tiineenä niin voit lisätä, että sonni astui ja nyt ollaan tässä tilassa :D

Tuskin mies moittii, päinvastoin tyykkää. Meikä on kylän sonni ja astuin muijan tiineeksi! 💪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä