Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät hoitaa mielenterveyden kuntoon

Vierailija
20.03.2023 |

Vuoden ihanin aika menossa. Nyt ei ahista mikään

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla alkaa keväällä mt ongelmat uudelleen

Vierailija
2/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sairastin vakavaa masennusta. Oli kohtalaisen sama asia millainen oli sää ja vuodenaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsemurhat lisääntyy

keväällä ne tehdään

Löysät pois.

Vierailija
4/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo monena aamuna herännyt nokka vuotaen ja aivastellen, joko joku alkaa kukkimaan? Tuntuu kuin ois karvapallo ja kurkussa ja pää kipeä. Kohta alkaa astmaoireet ja pitää nukkua pystyasennossa, ettei tukehdu.

Luojan kiitos pimeämpi päivä, se auringonpaiste ahdistaa.

Ja ulkonakin niin ihana liikkua, kun saa vuorotellen varoa paskaisia lätäköitä ja vuorotellen jäätä. Metsien pururadat täynnä koiranpaskojaa, eikä siellä vellissä kyllä pysty muutamaan kuukauteen lenkkeilemään.

On se vaan ihanaaaaa!

Vierailija
5/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikoilla mennään täälläkin. Keväällä vasta tää masennus alkaakin.

Vierailija
6/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tosissaan tykkää tosta harmaasta loskakelistä?

Koiranpaskojen lisäksi lumen alta sulaa nykyään hitosti maskijätettä.

Hyvä ihmiset!

Vierailija
7/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kevät nimenomaan pahenna mt-ongelmia kun valo lisääntyy? Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
8/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan hoida.

Miehellä on epävakaa ja keväisin on pahimmat kaudet, olisitpa kokemassa. Itsellä myös olo vaan pahenee, mt-ongelmiini lisäksi olen pahasti allerginen kutakuinkin kaikelle. Talvella sentään vaan iho kuivuu. Oispa ainainen syksy.

Ei tainnut tää sun yritys mennä putkeen :D

Vierailija
9/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paha olla. Kyllä tää varmasti vielä tästä. Hengitysharjoituksia olen kotona tehnyt, kun tuntuu, että mieli ja keho ovat jatkuvassa hälytystilassa.

Vierailija
10/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt sit mielenterveyttä hoitaa?

Oon ollut vakavasti masentunut ja ahdistunut teinistä asti, varsinkin paniikkikohtaukset on suoraan verrannollisia valon määrän lisääntymiseen.

Kesää varten on onneksi jo viilennyslaite ja pimennysverhot, kirmatkoon muut tuolla auringossa.

Vierailija
11/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan googlata tämä väite "kevät ja mielenterveys" ja ensimmäinen linkki oli tämä: https://www.terve.fi/artikkelit/kevat-saa-monet-tappamaan-itsensa

Oisko sulla parempaa väitteesi tueksi?

Vierailija
12/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no kivat sulle! Hyvä että joku edes tykkää :)

Vierailija
13/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä 35 vuotta odotellut, eikä tuo ainakaan mun kohdalla ole mitään hoitanut 😂

Vierailija
14/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään keinoja tuohon ahdistuksen taltuttamiseksi? Hengitysharjoitukset auttavat tilapäisesti, mutta muitakin keinoja olisin valmis kokeilemaan.

Vierailija
15/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkonen soppa tämä. Uni ei tuu, sit ku tuleekin, niin sitä ollaan jo viiden jälkeen hereillä. Hirveä väsymys ja sydämentykytys päällä. Ei voimia mihinkään.

Vierailija
16/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa. Pahin vuodenaika on tietysti loka-marraskuu. Pimeä, märkä ja ankea 

Vierailija
17/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkonen soppa tämä. Uni ei tuu, sit ku tuleekin, niin sitä ollaan jo viiden jälkeen hereillä. Hirveä väsymys ja sydämentykytys päällä. Ei voimia mihinkään.

Kyllä keväällä kautta aikain nuoria ruumiita tulee. Monet lääkkeetkin ovat olleet loppu jo puoli vuotta. Mistähän tässä oikein on kysymys. Ja hyvinvointivaltiota hoetaan silmänlumeeksi.

Vierailija
18/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, kevät.

Vierailija
19/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kevät nimenomaan pahenna mt-ongelmia kun valo lisääntyy? Näin olen ymmärtänyt.

Mulla ei ole koskaan ollut masennusjaksoa keväällä/kesällä, ainoastaan syksyllä ja talvella kun kylmää ja pimeää.

Vierailija
20/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä mt-ongelmia paljonkin?