Kuinka paljon merkitystä on sillä ovatko muut naiset kauniimpia kuin sinä?
Hakeudutko mieluiten pois kauniimmasta seurasta?
Kommentit (231)
Oikeasti kauniitahan Suomessa ovat vain ne joista puhutaan AV:llä , se on eräänlainen takuu kadehdittavasta kauneudesta, jostain erityisestä aina.
Ulkonäöllä ei ole naisille merkitystä. Siksi ulkonäön ympärillä pyörii biljoonabisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiseni on todella komea, ja hän on ainoa joka ei ole koskaan esittänyt minulle minkäänlaisia ulkonäkövaatimuksia tai kommentoinut minun ulkonäköäni millään negatiivisella tavalla. Hän ei myöskään koskaan tuijota tai kuolaa toisia naisia ainakaan läsnäollessani, vaikea kuvitella että muulloinkaan.
Musta tuntuu että hyvännäköiset ihmiset harvemmin muutenkaan käyttää energiaansa toisten ihmisten arvosteluun. Yleensä tuppaavat olemaan vähän vaatimattomamman näköisiä ketä kiinnostaa sellainen.
Olen myös kokenut näin. Minullakin erittäin komea mies, joka ei ole ulkonäkökeskeinen. Luulen että hänelle on elämässään tullut selväksi että ulkonäkö on loppujen lopuksi aika merkityksetön asia.
Voisitko siis seurustella todella ruman miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole ollut ulkonäköpaineita, mikä johtuu varmasti siitä, että olen ollut aina aika tavallinen. Näin ollen olen tottunut myös siihen, että on itseäni kauniimpia naisia.
Olen kokenut ja huomannut vierestä, että eläni on helpompaa ja minut otetaan erityisesti nyt aikuisena vakavammin kuin itseäni kauniimmat naiset, joten itse otsikossa ilmoitettuun kysymykseen vastaten: ulkonäöllä on merkitystä, mutta kauneus voi olla myös este siihen, mihin pyrkii.
Siten itselleni on oikeastaan ihan hyvä, että olen aika tavallinen. Ovia on enemmän auki kuin suljettuna.
Miksi täällä yläpeukutetaan kommentteja joissa sanotaan että kaunis ulkonäkö helpottaa asioita elämässä ja että tavallisen näköisenä on helpompaa kuin kauniina?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kauniitahan Suomessa ovat vain ne joista puhutaan AV:llä , se on eräänlainen takuu kadehdittavasta kauneudesta, jostain erityisestä aina.
Siksi lahjakkaat Jenni, Kiira, Sara S , Sara C, ja muuta saavat täällä tuhansien kommenttien ketjut. Pitää olla erityistä ei mikään tyhjäpää kaunotar, se repii AV mamman järjen.
Tarkkaan ajatellen ne kauniimmat eivät saisi kommentoida itseään rumempien ulkomuotoa ilman että se tulkitaan heti tölväisyksi, mutta toisinpäin se ei ole yhtä helposti.
Nuorena oli kurjaa seinäruusun asema mutta keski-ikään tullessa ulkonäkö on jo kokonaan menettänyt merkityksensä ja ulkonäkö erot kauneimpiin hälvenneet. Kaikki entiset, ei seinäruusutkin ovat rupsahtaneet.
Osa täällä pyrkii kumoamaan ilmiön sanomalla ettei tunne niin enää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan ajatellen ne kauniimmat eivät saisi kommentoida itseään rumempien ulkomuotoa ilman että se tulkitaan heti tölväisyksi, mutta toisinpäin se ei ole yhtä helposti.
Onko ulkonäön kommentoiminen, jos ei ole positiivista sanottavaa kenenkään oikeus? Tietenkin loukkaaminen on tölvimistä tulipa kenen tahansa suusta. Henkilökohtaisesti olkoon kukakin mitä mieltä tahansa, mutta suora kommentointi päin kasvoja on törppöä ja tyylitöntä. Se nyt on fakta että jokaisella on makunsa ulkonäön suhteen ja siitä on turha kiistellä.
Se taas, että täällä ollaan niin yleviä, ettei ulkonäöllä olisi muka mitään merkitystä, on mielenkiintoista. Voitteko väittää, ettette olisi viehättyneet puolisostanne myös fyysisesti tai näkisi häntä viehättävänä?
Mitä taas siihen tulee, että häiritseekö minua muiden naisten kauneus? Ei suoranaisesti elleivät he aseta itseään yläpuolelleni kokiessaan olevansa kauniimpia, kuin minä. Eli asenne ratkaisee.
Ikä on tuonut mulle itsevarmuutta ja käsityksen siitä, että viehättävyyteen vaikuttavat muutkin asiat kuin ns. valokuvamainen kauneus. Lisäksi ulkonäkö ei ole tärkein arvo mulle, vaikka panostan ulkonäkööni ja itsestä huolehtimiseen urheilulla, meikillä, kampaajalla, vaatteilla, kauneushoidoilla...
Harmittaa, että nuorena murehdin turhaan ulkonäköäni, se oli hukkaanheitettyä aikaa.
On valitettavasti kokemusta myös nuorempia naisia piikittelevistä vanhemmista naisista, halusit sitä tai et.