Kuinka paljon merkitystä on sillä ovatko muut naiset kauniimpia kuin sinä?
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toreilla ja marketeilla, kun seuraa pariskuntia huomaa kun kaunotar ilmestyy näköpiiriin. Pariskunnan nainen vilkaisee välittömästi mieheensä, että huomasiko mies kauniin naisen. Mielenkiintoinen reaktio, kiva seurata näitä. -sivulta 21
Harvoin olen moista nähnyt vaikka tykkäänkin toisinaan tarkkailla kanssaihmisiä ja erityisesti käytöstään. En kuitenkaan koskaan kieriskele ap:n pinnallisissa ulineurooseissa enkä valitse seuraani ap:n luulojen perusteella.
Se on vaistomainen nopea sadasosavilkaisu, et ole vaan ehtinyt huomaamaan.
T. Täti
Huomaan kyllä helposti ap:n epävarmuudet ja neuroosit, mutta omassa elämässäni ne eivät onneksi päde.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena vaikutti. Ei enää kun ikää on 50+.
Nyt on sitten hyvinsäilyneet vs ei niin hyvin säilyneet.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tutkimustietoa: naiset lopettavat tai vähentävät toisten naisten pureskelua jo tai vasta kun ikää 50v.
Ei. Miksi sillä pitäisi olla merkitystä? Epävarmuus/neuroottisuus laskee elämänlaatua eikä silti muuta mitään.
Tämän toksisen haitta-ajatusharhamaailman takia inkkeleitä on niin paljon ja raukat kompuroivat elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tutkimustietoa: naiset lopettavat tai vähentävät toisten naisten pureskelua jo tai vasta kun ikää 50v.
Pureskelua? En ihan ymmärtänyt, mutta omalla kohdalla kyllä jollain lailla on totta että nuorena eniten vertaili itseään toisiin ja oli kaikkein mustasukkaisimmillaan. Silloin varmaan tuntui jos mies jutteli jonkun superkaunottaren kanssa, koska oli muutenkin niin epävarma. Mutta tuo kyllä loppui jo kauan aikaa sitten vaikka en edes ole lähelläkään viittäkymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kavereiden ulkonäöllä ole juuri merkitystä. Luonne on se joka ratkaisee. Ja ehkä vähän myös suhtautuminen siihen kauneuteen: en usko että pitemmän päälle synkkaisi sellaisen kanssa jolle kauneudenhoito ja laittautuminen on tosi tärkeitä asioita ja käyttäisi paljon aikaa niitten parissa. Mutta ei toisaalta myöskään sellaisen jolle ulkonäkö on täysin hälläväliä. Vaikka mistä sitä tietää, jos tyyppi on muuten mukava niin ehkä se ei haittaisi.
Rumempi käyttää yleensä enemmän aikaa kaunistautumiseen, koska oikeasti kaunis on elegantti rotunainen vaikka jätesäkissä, nyt en puhu mistään sometyrkyistä.
Useimmin ne kauniina pidetyt naiset ovat hyvin laittautuneita, harvemmin taas vaatimattomia naturelleja. Yhteiskunnan mielestä se onkin iso osa naisen kauneutta, että näkyy paljasta pintaa, hiukset hyvin, meikattu jne.
Ei kerrassaan mitään. Miksi muiden ihmisten ulkonäkö mua kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole ollut ulkonäköpaineita, mikä johtuu varmasti siitä, että olen ollut aina aika tavallinen. Näin ollen olen tottunut myös siihen, että on itseäni kauniimpia naisia.
Olen kokenut ja huomannut vierestä, että eläni on helpompaa ja minut otetaan erityisesti nyt aikuisena vakavammin kuin itseäni kauniimmat naiset, joten itse otsikossa ilmoitettuun kysymykseen vastaten: ulkonäöllä on merkitystä, mutta kauneus voi olla myös este siihen, mihin pyrkii.
Siten itselleni on oikeastaan ihan hyvä, että olen aika tavallinen. Ovia on enemmän auki kuin suljettuna.Tämä. Monen tuntuu olevan vaikea varsinkin tällä palstalla hahmottaa, että kauneudesta voi olla myös haittaa. On niin syvään iskostunut ajatus että kauniit saavat kaiken haluamansa.
Olen ollut kaunis, ja koen että se on vaikeuttanut elämääni monella tavalla. Kyse ei ole ollut kateudesta minua kohtaan vaan nimenomaan siitä että minua on pidetty tyhmänä ja osaamistani on aliarvioitu. Tämä on koskenut ensisijaisesti miehiä, naisista en ole huomannut samaa. Naispuolisen esihenkilön alaisuudessa pääsin etenemään pisimmälle työssäni, miesten alaisena sain tehdä kaksin verroin töitä jopa siihen että sain suorittaa normaaleita tehtäviä ilman osaamiseni epäilemistä.
Ihan nuorena pääsin opiskelemaan älyä vaativaa alaa erittäin hyvillä pisteillä, ja jopa oma poikaystäväni tokaisi että minulla on niin helppoa päästä opiskelemaan kun olen niin kaunis :/
Joo, no kieltämättä rumuudesta on se hyöty, että kukaan ei epäile, että olisi saavuttanut asemansa työelämässä ns reittä pitkin tai ulkonäkönsä vuoksi. Työkaveri kerran tokaisi mulle, esiteltyäni hienosti onnistuneen projektin: No ei sinua tänne ole ainakaan ulkonäön perusteella palkattu. Oliskahan tuosta voinut toisaalta vähän loukkaantua, mutta hyvä fiilis jäi, olen hemmetin taitava, vaikka ulkonäkö ei hurraa huutoja aiheutakaan.
Todella törkeä kommentti, kiusaamista selkeästi. Olisin itse tarttunut tuohon kommenttiin jonka syynä ei ole ulkonäkö vaan halu painaa sinua alas. Kateus hyvästä työsuorituksesta ehkä?
Jos joku sanoo jotakin kielteistä ulkonäöstäsi syynä ei ole ulkonäkö. Ihan muut asiat kyseessä. Tämä on totuus.[/
Emmä usko, että hän sitä millään pahalla tarkoitti. Ihan hyvissä väleissä ollaan kyseisen työkaverin kanssa.
Miehiltä enemmän kuulee ulkonäkökommentteja, jotka tuntuu ikäviltä ja on myös ikäviksi tarkoitettu. On kommentoitu tissejä, jalkojen pituutta, naamaa ym. En muista kuin kaksi kertaa , äitini lisäksi, jolloin joku nainen olisi päin naamaa haukkunut ulkonäköäni.
No riippuen mitä pidetään kauniina. Sellainen joka on meikittömänä ja rättiin pukeutuneenakin kaunis ei ole mikään este. Mutta niitten ulkonäkökeskeisten, meikattujen ja paljastavasti pukeutuvien muoti-intoilijoiden seurasta en nauti. Jotenkin turhamaisia ovat. Mielenkiinnot kuitenkin muoti ja kosmetiikka, jotka ei voisi minua vähempää kiinnostaa
Kuinka paljon ap:lle on merkitystä sillä että neuroosinsa eivät tartu eikä vastakkainasetteluagitointi toimi?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi.
Olen huomannut, että naiset, jotka käyttävät kyseistä fraasia ovat usein itse niitä susia, vaikka yrittävätkin näyttäytyä uhreina.
Muuten en allekirjoita väittämää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän toksisen haitta-ajatusharhamaailman takia inkkeleitä on niin paljon ja raukat kompuroivat elämässään.
Ja jos inkkeli-ap pääseekin joskus parisuhteeseen niin sössii itse sen aina lopulta omilla myrkyllisyyksillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos inkkeli-ap pääseekin joskus parisuhteeseen niin sössii itse sen aina lopulta omilla myrkyllisyyksillään.
Lopussa kaikki on kuitenkin joka tavalla ja tasolla naisen ja naisten vika kun eivät myönnä _olematonta_ keskinäistä (=harvojen harvoin kärsimää) kateutta. Inkkelien itsepetos nro1: kaikki naiset kilpailevat verisesti minäminäminästä.
Siitä puhe mistä puute. Ap lajittelee itse naiset kauneusjärjestykseen ja luulee siksi että kaikki niin tekevät.
Tyypillinen myrkyllinen jankjankwänkwänk tusinalapatossu.
Vierailija kirjoitti:
Siitä puhe mistä puute. Ap lajittelee itse naiset kauneusjärjestykseen ja luulee siksi että kaikki niin tekevät.
Tyypillinen myrkyllinen jankjankwänkwänk tusinalapatossu.
Asiaa. Suurin osa jankwänk-spämmistä on puhdasta projisointia. Konkurssin tehnyt luuseri istuu jankkaamassa naisten saavutuksista. Läski mies hokee kehopositiivista ja lylleröpylleröä. Umpipinnalliset miehet joille naisessa ei ole mitään muita ominaisuuksia kuin ikä ja bmi jankkaa naisten pinnallisuudesta. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Katson kaunista ihmistä mielelläni, mutta ei se mulle mikään valintakriteeri seuraan ole. Saati sitten, että olisin asiasta kateellinen. Ei ole koskaan kiinnostanut oma ulkonäkö tippaakaan, joten miksi olisin kiinnostunut tai jopa oikein kateellinen kenenkään toisenkaan ulkonäöstä.
Ainoa asia, josta olen jollekulle ollut joskus kateellinen, on matemaattinen lahjakkuus. En itsekään ole huono matikassa, mutta jotkut laskevat kuin supertietokone, ja silloin mietin, että saisinpa tuon aivot itselleni.
Mutta joku ulkonäkö on täysin yhdentekevää, en mä sellaisella asialla yhtään mitään tekisi.
Oho, 10 sivua. Vain ulkonäköön ja ihmissuhteisiin liittyvät aloitukset herättävät täällä naisvaltaisella palstalla näin paljon keskustelua ja kiinnostusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauniiden naisten kannattaa nimenomaan liikkua kauniissa seurassa jos haluaa vielä enemmänkin huomiota, tulee se supermalliefekti. Yksi malli = upea, mutta monta mallia sekoittaa ryhmänä liikkuessaan päät.
Sitten taas noin muuten, ei mitään merkitystä. Ainoa mikä voi hieman huojentaa mieltä, on jos miehen ystävät ei ole superkaunottaria, mutta ei sekään maailmaa kaada jos on.
Entä huojentaako mieltä jos eivät ole superfiksuja, vai onko ulkonäkö naisen ainoa meriitti?
Se on vaistomainen nopea sadasosavilkaisu, et ole vaan ehtinyt huomaamaan.
T. Täti