Hei kaverit, onko joku saanut muokattua kroppaansa kotitreeneillä?
Eli oletteko saanet tuloksia esim kehonpainotreenillä tai jos teillä on kotona kuminauhaa tms mitä voi käyttää lisätäkseen vastusta? En jaksaisi salilla ravata ja mietin onko esim. kehonpainotreeni han huuhaata, haluaisin siis vähän kiinteytyä ja esim ojentajiin muotoa. Ja tiedän, ruokavalio ja aerobinen lisäksi myös! Olen normaalinoinen.
Kommentit (46)
Ei taida olla kuminauhalle mitäön tolppaa tms mutta mulla in 4 kg käsipainot kotona, kai niilläkin jotais saa aikaiseksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla kuminauhalle mitäön tolppaa tms mutta mulla in 4 kg käsipainot kotona, kai niilläkin jotais saa aikaiseksi? Ap
Saa kyllä, mutta ennen pitkää tarvitsee variaatiota painoihin. Samoilla ei voi tehdä kovin pitkää jos tuloksia haluaa. Siksi kotitreenaaminen oikeesti tuloksellisesti on aika haastavaa kun harvalla on siihen sopivat tilat tai välineet.
On. En ole ikinä käynyt salilla ja ihan normaalipainoinen ja hoikka olen. Kesäisin tulee vähän fläsää kun en pysty kuumalla ulkona lenkkeilemään.
Eniten siinä on auttanut se, kun lakkaa vaan miettimästä asiaa ja alkaa sinäkin aikana vaan tekemään.
Tässä palstaillessakin voi esim lankuttaa. Lisäpainoja voi tehdä itsekin / löytää ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No siis oletko käyttänyt niitä ollenkaan vai mietiskeletkö vain?
Olen käyttänyt aivan epäsäännllisesti, nyt aattelin että alkais säännöllisesti esim. 3 krt viikossa tekeen jotai treenejä. Oon siis joskus 100 vuotta sitten käynyt ahkeraanki salilla että osaan kyllä sinänsä liikkeitä ym ja netti pullollaan löytyy kaikkea. Mietin siis lähinnä että saakohan tosiaan mitään tuloksia näin pienillä painoilla tai juuri sitä kroppaa käytämällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt aivan epäsäännllisesti, nyt aattelin että alkais säännöllisesti esim. 3 krt viikossa tekeen jotai treenejä. Oon siis joskus 100 vuotta sitten käynyt ahkeraanki salilla että osaan kyllä sinänsä liikkeitä ym ja netti pullollaan löytyy kaikkea. Mietin siis lähinnä että saakohan tosiaan mitään tuloksia näin pienillä painoilla tai juuri sitä kroppaa käytämällä. Ap
Leuanveto on tosi tehokas kotiliike. Tanko vaan ovenkarmeihin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Penkki, vaikkapa sellainen pirttipenkki, auttaa myös. Sen jalkoihin saa nauhan kiinni ja selällään maaten voi treenata hyvin ojentajia.
Minäkin suosittelen leuanvetotankoa. Leuanvetoon ensiavuksi löytyy myös kuminauhoja, jos et saa tehtyä ilman.
Ps. Hankkisin sellaisen, joka porataan ruuveilla kiinni ovenkarmiin.
Varsinaiseen lihasten kasvatukseen 4kg painot kuulostaa aika pieniltä, naisille jotkut 10kg painot ja miehille 15-20 kilon painot on riittävät, jos siis lihasmassan kasvattaminen on selkeästi päätarkoituksena. Pienemmilläkin painoilla ja pitkillä sarjoilla voi kyllä kiinteyttää ja jänteyttää.
Jalkoja on helppo treenata myös esimerkiksi pyöräilemällä tai käymällä ulkoportailla/juoksemassa ylä/alamäkiä.
Säännöllisen treenin (3-4 x vk) lisäksi tärkeää on myös lepo ja oikea ruokavalio, valitettavasti myös geenit vaikuttaa jonkin verran.
Treenaan pelkillä kuminauhoilla ja leuanvetotangolla, ei ole vielä tullut rajoja vastaan.
Totta, että kotoa pitää löytyä hievahtamaton ja järeä kiinnityskohta, jotta saa vääntää täysillä pelkäämättä sitä, että jotain räjähtää. Kyykyissä olisi hyvä, jos kiinnityskohta olisi 30cm matalammalla kuin jalkapohjat. Omalta pihalta löytyy sementtiin valetut teräsputket jotka pilkottavat aukosta sen verran esillä että sinne saa kädet sitomaan kumit kiinni esim. Lark's Head solmulla. kumi kestää 250% venyvyyttä, mutta turvasyistä 200% ja sitten paksumpi kuminauha tai tuplaat kuminauhat.
M
Olen saanut yläkroppaan lihasta ihan kotitreenillä: punnerruksia, leukoja ja käsipainoilla vipunostoja ja hauiksia tekemällä.
Jalkoihin en ole ikinä saanut kunnolla lihasta kotitreenillä. Ainoa mikä mulla on siinä toiminut, on salilla tehtävät kyykyt ja maastavedot.
Itsellä kotona kulmatanko ja käsipainot joihin painolevyjä 40kg edestä. Saa hyvät treenit. Sit punnerruksia päälle. On tullut huomattavaa kehitystä jo puolessa vuodessa
M43
Kyllä, mutta mulla on käytössä myös kahvakuulia. Vatsanympäryksestä on lähtenyt 10 cm, käsivarret on kivan lihaksikkaat, vatsalihakset näkyy, ryhti on hyvä ja vanhat housut kiristävät takapuolesta.
Minkä painoisia kuulia käytät, oon miettinyt niidenkin hommaamista?
Käyn salilla, mutta osan kehosta treenaan kotona. Ihan samalla tavalla onnistuu moneyt liikkeet kotonakin, jos vain onnomiiin voimatasoihin nähden kuormaa tarpeeksi. Kuminauha on ihan ok, mutta mieluummin käsipainot. Kuminauha kun keventää liikettä juuri "väärällä" tavalla eli liike on usein kevyin, kun lihas on venyneenä, vaikka silloin juuri sen kannattaisi on raskas.
Vierailija kirjoitti:
Minkä painoisia kuulia käytät, oon miettinyt niidenkin hommaamista?
Aloita vaikka 6 kg painoisella. Myös fitnessbag voisi olla hyvä ostos, mutta se saa olla jo sitten reilusti painavampi.
Vierailija kirjoitti:
Dipit on hyviä.
Sipsien vai kasvistikkujen kanssa?
Tottakai saa tuloksia kun vaan sit syö oikein kans, eli riittävästi sekä protskua että hiilareita. Ikinä en oo salilla käynyt ja kotitreenillä oon saanut ihan uuden kropan. Apuvälineitä ei myöskään ole sen ihmeempiä, käsipainot, jumppamatto ja pöydän penkki. Tärkeintä on että teet ne liikkeet oikein, katso esim personal trainerilta videota jossa selittää miten tulisi tehdä ja missä liikkeen tulisi/ei tulisi tuntua. Teen lihaskuntoa, HIITtiä ja pilatesta, venyttelen ja joskus joogaan yms. Ja treenaa riittävästi. Joillakin kotitreenit jäävät laiskoiksi ja siksi tulosta ei näy. Muista lepopäivät että lihaksella on aikaa ja rauhaa kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Treenaan pelkillä kuminauhoilla ja leuanvetotangolla, ei ole vielä tullut rajoja vastaan.
Totta, että kotoa pitää löytyä hievahtamaton ja järeä kiinnityskohta, jotta saa vääntää täysillä pelkäämättä sitä, että jotain räjähtää. Kyykyissä olisi hyvä, jos kiinnityskohta olisi 30cm matalammalla kuin jalkapohjat. Omalta pihalta löytyy sementtiin valetut teräsputket jotka pilkottavat aukosta sen verran esillä että sinne saa kädet sitomaan kumit kiinni esim. Lark's Head solmulla. kumi kestää 250% venyvyyttä, mutta turvasyistä 200% ja sitten paksumpi kuminauha tai tuplaat kuminauhat.
M
Kuminnauha tankoon kiinni niin saa puhtaita yhdenkäden etunojia kun pttaa tukea nauhasta
Kuminauhat on ihan hyvä ja niitähän on kaiken vahvuisia, eli saa säädettyä vastusta hyvin. Mutta olisi hyvä jos ne olisi mahdollista saada kiinni johonkin, koska moni liike toimii sillai paremmin (esim. just ojentajat). Onko kotona kaidetta, tolppaa tms. jota voisi hyödyntää.