Kuinka paljon merkitystä on sillä ovatko muut naiset kauniimpia kuin sinä?
Kommentit (231)
Minulle ei ole enää mitään väliä näin 50-vuotiaana. Joskus parikymppisenä oli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kauniilla naisilla on kokemusta sellaisista kateellisista, jotka pyrkivät näpäyttämään ja ottamaan kuvittelemansa luulot pois.
Kaikilla naisilla on kokemusta sellaisista ylimielisistä naisista, jotka pitävät itse itseään kauniimpana kuin muut. Sitten pitävät muita kateellisina kauneudelleen kun eivät saakaan itseään rumempia pitämiään naisia hyppimään oman pillinsä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kauniilla naisilla on kokemusta sellaisista kateellisista, jotka pyrkivät näpäyttämään ja ottamaan kuvittelemansa luulot pois.
Kaikilla naisilla on kokemusta sellaisista ylimielisistä naisista, jotka pitävät itse itseään kauniimpana kuin muut. Sitten pitävät muita kateellisina kauneudelleen kun eivät saakaan itseään rumempia pitämiään naisia hyppimään oman pillinsä mukaan.
Onko tuo kokemuksesi syynä sille, että kohtelet huonosti uutta kaunista ihmistä?
Minusta on hauska seurata miesten käytöstä, kun olen kauniiden ystävättärieni kanssa liikenteessä. Olen seinäruusu ja tottunut siihen ja ihan tyytyväinen, perhe on kotona jne.
Olen saavuttanut elämässäni sellaisen vaiheen, ettei minua voisi kertakaikkiaan vähempää kiinnostaa, miltä muut ihmiset näyttää.
Ehkä joskus juuri täysi-ikäistyneenä ja huomionkipeänä moinen tilanne saattoi olla itsetunnolle kova paikka.
Kyllä sillä on paljonkin merkitystä. Polvet på golvet vaan tytstyt. T:M65+
Sinkkuna ei haittaa yhtään, parisuhteessa tuottaa surua, kun mies katselee kauniimpia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Siis kukaan ei kehtaa edes anonyyminä tunnustaa että asialla olisi merkitystä?
Okei, olen sitten ainoa, toki tämä keski-iässä ei enää niinkään tunnu, nykyään moni muu ominaisuus merkitsee enemmän, mutta muistan kyllä miten nuorempana oli kurjaa olla se seinäruusu, kun moni ystävä oli ulkonäöltään ihan tosi paljon kauniimpi.
Myönnän kuulostavani pultsarimummolta mutta esim. yöelämässä musta on vaan helpotus jos seurassa on kauniimpia jonka takia itse voi keskittyä olennaiseen eli juoda viiniä ja jutella ystävien kanssa! :D
Ei ole. Olen paras juuri omana versionani. Minun ei tarvitse olla missi, ollakseni viehättävä.
Jos seurassa mies, joka useimpien naisten mielestä on komea /charmikas, osoittaa eniten huomiota naisista kauneimmalle, muut naiset alkavat tuntea antipatiaa tätä kohtaan.
Tämä on ikiaikainen ilmiö, eikä muuksi muutu vaikka kuinka vastakkaista vakuuteltaisiin. (Ennustus: paljon alapeukkuja ja kritiikkiä sitä kelvotonta miestä kohtaan, joka ei huomioi naisia tasapuolisesti. Olen samaa mieltä, mutta nyt ei ollutkaan kyse siitä miehestä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kokemuksesi syynä sille, että kohtelet huonosti uutta kaunista ihmistä?
Kaunista? Minulle on ihan sama onko jonkun naamassa karvasyyliä vai ei. Kaikki saavat senmukaisen kohtelun, miten itse käyttäytyvät minua kohtaan.
Käytöksestä valtaosa on sellaista jota ei itse tiedosta. Jos suhtautuu nyrpeästi muihin ei sitä välttämättä edes itse huomaa. Selittää ehkä sen että nyrpeää käytöstä kohtaa vaikka kukaan ei sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suoraan kauniille sanota aikuisena pahasti, se ilmenee vähän "piilossa", mikroilmeet, eleet, joukosta pois jättämisenä, seläntakan pahan puhumisena, selkään puukotuksena, mustamaslaamisena, vahingonilona. Sellaisia naiset on toisilleen.
Olen huomannut aikoinaan hanttihommia tehdessäni, että tällaista tapahtuu vain alemmissa piireissä ja töissä missä on nokkimisjärjestys. Silloin kun ihmisillä on asiat hyvin, niin kaikenlainen kilpailu vajaista resursseista lakkaa. Tämä koskee myös miehiä.
Eli olet huomannut että sellaista tapahtuu, vaikka täällä kiivaasti muuta väitetäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä yksi pysyvimpiä miesten fantasioita, että naiset vihaisivat toisiaan koska kilpailevat juuri heistä, noista ihanista miehistä niin verissäpäin.
Kai se jotenkin nostaa miehen itsetuntoa kun ajattelee että hänestä tapellaan ja hän voi valita naisista kauneimman, jolloin rumemmat vihaavat tätä valituksi tullutta kaunotarta.
Tää on hyvin sitkeä stereotypia ja omasta mielestäni yksi harhaisimpia. Siis se, että nainen olisi naiselle susi. Itse olen aina saanut eniten tukea ja kannustusta toisilta naisilta, miehiltä en oikeastaan koskaan (ainakaan niin ettei tuen takana olisi ollut iskuyritystä).
Muistan ikuisesti yhden kerran, kun joukko miehiä oli lupautunut auttamaan minua mutta tekivät tilanteessa oharit jokainen. Nainen, jonka kanssa olin RIIDOISSA, pisti suuttumuksentunteet hetkeksi sivuun ja auttoi, koska muitakaan ei ollut.
Miehet myös haluavat kuvitella että vanhemmat naiset vihaavat nuoria naisia. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Minulla on iso joukko ystäviä jotka ovat itseäni vanhempia naisia, jotka ovat tulleet jossain vaiheessa elämääni ja pitäneet minusta huolta.
Olen tästä vähän eri mieltä. Monella työpaikallani vanhemmat naiset (suunnilleen oman äitini ikäiset) ovat ottaneet minut silmätikuksi eivätkä ole ollenkaan peitelleet sitä, kuinka paljon inhoavat minua. Oman ikäluokkani naisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa työpaikoilla.
Täsmennän tähän vielä, että tietenkin vanhemmistakin naisista suurin osa on asiallisia, mutta aina joukossa on myös niitä, joita jo pelkkä olemukseni ärsyttää.
Ei tuossa tietenkään tarkoitettu että kaikki naiset pitäisivät kaikista naisista. Onhan puolet ihmisistä naisia, joten varmasti naisistakin löytyy paljon väkeä joista ei pidä. Mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa että sinusta ei pidettäisi siksi että olet nuori ja kaunis. Esim minä olen aina tullut todella hyvin toimeen useimpien vanhempien naisten kanssa vaikka olen nuori ja ihan kauniskin kai. Jos en ole tullut toimeen, ne ovat olleet yleensä hyvin konservatiivisia vanhempia naisia ja se etteivät he ole pitäneet minusta tai minä heistä on johtunut mielipide- ja näkemyseroista, ei minun ulkonäöstäni.
No yksi näistä vanhemmista, minua inhoavista naisista tuli esimerkiksi kerran kirjaimellisesti naama punaisena huutamaan minulle, kuinka on väärin että saan samaa palkkaa kuin hän ja samassa yhteydessä heitti törkeän kommentin liittyen ulkonäkööni. Eli selvästi oli jollakin tavalla pistänyt ulkonäköni merkille ja uskon, että se oli iso osatekijä siinä, miksi sai sellaisen raivokohtauksen. Olin aina ollut häntä kohtaan ystävällinen siinä missä muillekin ja minulle tuli niin järkytyksenä se hänen avautumisensa että lopetin siinä työpaikassa heti samana päivänä.
Tämä oli ääriesimerkki, yleensä se käytös on lähinnä silmien pyörittelyä kun tulen samaan kahvihuoneeseen ja tiedän, että paskan puhuminen alkaa samalla sekunnilla kun poistun tilasta.
Yksi esimerkki myös tässä: yhdellä työpaikalla työpäivän alussa näillä vanhemmilla naisilla oli tapana kokoontua kahvihuoneeseen ennen työpäivän alkua. Kun tulin tilaan ja sanoin huomenet, kukaan ei vastannut. Loivat vain paljonpuhuvia katseita tosiinsa.
Itse olen huomannut, että tämä ilmiö johtuu siitä, että uusi, nuori, työntekijä saapuu työpaikalle omasta mielestään pätevämpänä kuin muut. Se on ihan normaalia, hän on saanut tuoreimmat opit, eikä ole vielä jämähtänyt "näin on aina ennenkin tehty" ajatusmalliin. Se ei silti poista sitä, että muilla on sitä kokemuksen kautta tullutta tietotaitoa ja siten he eivät jaksa katsella kun nuori tulee pätemään nollakokemuksella.
Asialla on tekemistä nuoruuden kanssa, mutta ei ulkonäön tai sukupuolen. Kuuluu ihan normaaleihin työpaikan käyttäytymismalleihin, että uuden on oltava ensin tietyllä tapaa "nöyrä", ennen kuin alkaa tykittämään sitä omaa osaamistaan. Ja tämä sama ilmiö on ihan niin mies- kuin naisvaltaisillakin aloilla.
Tämä. Ensin vanhempi nainen valitti että otan kantaa vastuualueeseeni liittyvään asiaan. Seuraavalla viikolla valitti etten enää ottanut kantaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kauniilla naisilla on kokemusta sellaisista katellisista, jotka pyrkivät näpäyttämään ja ottamaan kuvittelemansa luulot pois.
Miksi joku halusi poistaa tämän viestin, vaikka oli saanut enemmän tykkäyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kauniilla naisilla on kokemusta sellaisista katellisista, jotka pyrkivät näpäyttämään ja ottamaan kuvittelemansa luulot pois.
Miksi joku halusi poistaa tämän viestin, vaikka oli saanut enemmän tykkäyksiä?
Pitäisikö sitten poistaa nekin viestit joissa sanotaan ettei ulkonäöllä ole väliä...
https://www.vauva.fi/keskustelu/5003970/voiko-kauniilla-naisella-olla-m…
Vastaukset:
-homokavereita voi olla
- toisia kauniita naisia voi olla kavereina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko valaat laskettu mukaan tähän? Baarissa aina hyvännäkösten naisten valas kaverit tulee vetään kaverinsa kateudesta pois tilanteesta. Heitä kun ei kukaan pokaile.
Kyse ei ole kateudesta vaan kaverin pelastamisesta douchebagilta. Joskus joutuu laittamaan kavereille viestin jos ne ei muuten tajua tulla. Ole hyvä, nyt tiedät!
t. Hyvännäköinen nainen
Rosa.