Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon merkitystä on sillä ovatko muut naiset kauniimpia kuin sinä?

Vierailija
19.03.2023 |

Hakeudutko mieluiten pois kauniimmasta seurasta?

Kommentit (231)

Vierailija
161/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystävä harrasti missikisoja silloin kun oltiin nuoria. Toki hän sai huomiota ihan vaan ulkoisella olemuksellaan. Itse taas olen jakanut ulkonäölläni mielipiteitä, on saatettu suoraan sanoa rumaksi mutta toisaalta taas suht pinnallisetkin miehet ovat kiinnostuneet. Mutta eipä tuo kaverin kauneus ole elämääni vaikuttanut tai ollut minulta pois, korvienväli ratkaisee sen, kenen seurassa viihtyy. Jos jonkun ominaisuuden voisin häneltä ottaa, se olisi varmaan matemaattinen lahjakkuus. Olen ihan hyvä itsekin tiettyyn pisteeseen, mutta hänellä on jotain luontaista ymmärrystä.

Vierailija
162/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko valaat laskettu mukaan tähän? Baarissa aina hyvännäkösten naisten valas kaverit tulee vetään kaverinsa kateudesta pois tilanteesta. Heitä kun ei kukaan pokaile. 

Kyse ei ole kateudesta vaan kaverin pelastamisesta douchebagilta. Joskus joutuu laittamaan kavereille viestin jos ne ei muuten tajua tulla. Ole hyvä, nyt tiedät!

t. Hyvännäköinen nainen

Tämä on tosiaan vanha ja hyväksi havaittu keino pelastautua ei-toivotuilta seuralaisilta :) Ja toimii ihan ulkonäöstä riippumatta. Tilanteesta pääsee yleensä helpommin irti silloin, kun joku ulkopuolinen tulee väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Sen jälkeen, kun olin istumassa iltaa seurueessa, jossa oli missin näköisiä tyttöjä amerikkalaisista huippuyliopistoista ja varakkaista perheistä. Seurueessa oli miljardööriperheen poika, jota kaikki tytöt vikittelivät. Mies halusi kuitenkin jutella ja tanssia minun kanssani. Sanoi minua erityiseksi. Kolmen kuukauden päästä laittoi vielä viestiä kaverinsa kautta. Olisi ilmeisesti halunnut olla yhteydessä.

Ulkonäöllä, varakkuudella ja ammatilla ei ole väliä. Kai minun itsevarmuuteni teki vaikutuksen, koska kerroin kaikille, että työskentelen hotellisiivoojana. Rehellisyys ja aitous ja se, että olen juuri se, kuka olen.

Hauskuus ja tilannetaju. Kerroin, kuinka kuuraan paskaa vessoista. (Huom! Tämä on varmasti hauskaa ja jopa järkyttävää ihmisistä, joilla on aina ollut siivooja kotona).

Todella monet ihmiset arvostavat aitoutta.

Vierailija
164/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä. Olen mielenkiintoinen. Tietty, jos ympärillä olisi kuuluja näyttelijättäriä tai tanssijoita jne. Olisin varmaan hiukan kateellinen. Toisaalta ylpeä, että olen siinä seurassa. Pelkästä ulkokuoresta ilman ansioita en ole kateellinen. Vaikka olisi maailman kaunein nainen.

Vierailija
165/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enemmän merkitsee onko hän mielestäni seuraa, jossa viihdyn.

Vierailija
166/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole ollut ulkonäköpaineita, mikä johtuu varmasti siitä, että olen ollut aina aika tavallinen. Näin ollen olen tottunut myös siihen, että on itseäni kauniimpia naisia.

Olen kokenut ja huomannut vierestä, että eläni on helpompaa ja minut otetaan erityisesti nyt aikuisena vakavammin kuin itseäni kauniimmat naiset, joten itse otsikossa ilmoitettuun kysymykseen vastaten: ulkonäöllä on merkitystä, mutta kauneus voi olla myös este siihen, mihin pyrkii.

Siten itselleni on oikeastaan ihan hyvä, että olen aika tavallinen. Ovia on enemmän auki kuin suljettuna.

Tämä. Monen tuntuu olevan vaikea varsinkin tällä palstalla hahmottaa, että kauneudesta voi olla myös haittaa. On niin syvään iskostunut ajatus että kauniit saavat kaiken haluamansa.

Olen ollut kaunis, ja koen että se on vaikeuttanut elämääni monella tavalla. Kyse ei ole ollut kateudesta minua kohtaan vaan nimenomaan siitä että minua on pidetty tyhmänä ja osaamistani on aliarvioitu. Tämä on koskenut ensisijaisesti miehiä, naisista en ole huomannut samaa. Naispuolisen esihenkilön alaisuudessa pääsin etenemään pisimmälle työssäni, miesten alaisena sain tehdä kaksin verroin töitä jopa siihen että sain suorittaa normaaleita tehtäviä ilman osaamiseni epäilemistä. 

Ihan nuorena pääsin opiskelemaan älyä vaativaa alaa erittäin hyvillä pisteillä, ja jopa oma poikaystäväni tokaisi että minulla on niin helppoa päästä opiskelemaan kun olen niin kaunis :/

Joo, no kieltämättä rumuudesta on se hyöty, että kukaan ei epäile, että olisi saavuttanut asemansa työelämässä ns reittä pitkin tai ulkonäkönsä vuoksi. Työkaveri kerran tokaisi mulle, esiteltyäni hienosti onnistuneen projektin: No ei sinua tänne ole ainakaan ulkonäön perusteella palkattu. Oliskahan tuosta voinut toisaalta vähän loukkaantua, mutta hyvä fiilis jäi, olen hemmetin taitava, vaikka ulkonäkö ei hurraa huutoja aiheutakaan.

Vierailija
167/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tulee jollain tavalla ahdistunut olo itseäni huomattavasti kauniimpien seurassa. Toisaalta iso osa tuosta ajattelusta on lapsellisia harhoja joita vanhemmiten olen oppinut tunnistamaan. Kyllä silti ulkonäöstä on hyötyä ja kun olen itse vaikka laihtunut kun sain toimivamman annostuksen sairauteeni tuntuu että kohdellaan yleensä paremmin. Silti sekin voi olla harhaista ajattelua jota peilaan siihen laihtumisesta tulleeseen itsetyytyväisyyteen. Että joo nämä on niin subjektiivisia asioita joista on vaikea sanoa juuta tai jaata.

Vierailija
168/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tuonne alkuun eilen, että kaikki ystäväni ovat olleet kauniita ja osa teki mallin töitäkin. Pieneen mieleenikään ei tullut, että kysymykseen sisältyisi ajatus siitä, että olisin "rumempi" kuin he. En ole koskaan ajatellut tuollaisia asioita, minä olen itsekin kaunis eikä ole tarvinnut kauniita mallikavereita kadehtia tai verrata itseeni, koska olen ollut tyytyväinen omaan ulkonäkööni.

Kateus ei riipu ulkonäöstä. Joku kaunis voi olla kateellinen siinä missä tavallisenkin näköinen.

Miehenä sanottava että se että on malli ei tarkoita sitä automaattisesti että olisi jokaisen mielestä hyvännäköinen. Pitäisi nähdä kuvat niistä mallin töitä tehneistä jotta voisin mielipiteeni sanoa. Yhtäkään mallia en muista nähneeni joka olisi olut sellainen kenen kanssa haluaisin jos tilaisuus tulisi niin jotain säpinää. Yleensä ovat olleet sellaisia että heitä kyllä katsoo mutta ei muuta.

Omaan makuuni niitä haluttavia naisia näen päivittäin kaupungilla mutta nämäkin kuten jokainen asia niin ovat täysin makuasioita.

Totta, mallit ovat pitkiä ja näyttäviä, eivätkä aina klassisen kauniita. Tietty miestyyppi heistä pitää, mutta onneksi ei se miestyyppi, josta itse pidän. Mulla on tästä kotikutoinen teoriakin millaiset tyypit ulkoisesti yleensä päättvät yhteen 😅

Monenlaiset naiset ovat mielestäni kauniita ja moni mieskin käsittääkseni ajattelee samoin.

Vierailija
169/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko valaat laskettu mukaan tähän? Baarissa aina hyvännäkösten naisten valas kaverit tulee vetään kaverinsa kateudesta pois tilanteesta. Heitä kun ei kukaan pokaile. 

Kyse ei ole kateudesta vaan kaverin pelastamisesta douchebagilta. Joskus joutuu laittamaan kavereille viestin jos ne ei muuten tajua tulla. Ole hyvä, nyt tiedät!

t. Hyvännäköinen nainen

Tämä on tosiaan vanha ja hyväksi havaittu keino pelastautua ei-toivotuilta seuralaisilta :) Ja toimii ihan ulkonäöstä riippumatta. Tilanteesta pääsee yleensä helpommin irti silloin, kun joku ulkopuolinen tulee väliin.

Ja sitten joku typerä palstamies luulee että kyse on siitä että rumempi nainen oli kateellinen kun kauniimpi kaveri sai keskustella HÄNEN, palstamiehen, kanssa :D Voi herrajumala mikä ylimielisyys ja omahyväisyys!

Eihän se ruma kaveri voi mitenkään pakottaa kaunista kaveria lähtemään mihinkään jos kaunis itse haluaa olla arvon palstamiehen seurassa. Ja jos siellä oikeasti olisi mukava ja haluttava mies niin kukaan nainen ei tule silloin kaveriaan häiritsemään vaan pitää peukkuja sivummalla.

Vierailija
170/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole ollut ulkonäköpaineita, mikä johtuu varmasti siitä, että olen ollut aina aika tavallinen. Näin ollen olen tottunut myös siihen, että on itseäni kauniimpia naisia.

Olen kokenut ja huomannut vierestä, että eläni on helpompaa ja minut otetaan erityisesti nyt aikuisena vakavammin kuin itseäni kauniimmat naiset, joten itse otsikossa ilmoitettuun kysymykseen vastaten: ulkonäöllä on merkitystä, mutta kauneus voi olla myös este siihen, mihin pyrkii.

Siten itselleni on oikeastaan ihan hyvä, että olen aika tavallinen. Ovia on enemmän auki kuin suljettuna.

Tämä. Monen tuntuu olevan vaikea varsinkin tällä palstalla hahmottaa, että kauneudesta voi olla myös haittaa. On niin syvään iskostunut ajatus että kauniit saavat kaiken haluamansa.

Olen ollut kaunis, ja koen että se on vaikeuttanut elämääni monella tavalla. Kyse ei ole ollut kateudesta minua kohtaan vaan nimenomaan siitä että minua on pidetty tyhmänä ja osaamistani on aliarvioitu. Tämä on koskenut ensisijaisesti miehiä, naisista en ole huomannut samaa. Naispuolisen esihenkilön alaisuudessa pääsin etenemään pisimmälle työssäni, miesten alaisena sain tehdä kaksin verroin töitä jopa siihen että sain suorittaa normaaleita tehtäviä ilman osaamiseni epäilemistä. 

Ihan nuorena pääsin opiskelemaan älyä vaativaa alaa erittäin hyvillä pisteillä, ja jopa oma poikaystäväni tokaisi että minulla on niin helppoa päästä opiskelemaan kun olen niin kaunis :/

Joo, no kieltämättä rumuudesta on se hyöty, että kukaan ei epäile, että olisi saavuttanut asemansa työelämässä ns reittä pitkin tai ulkonäkönsä vuoksi. Työkaveri kerran tokaisi mulle, esiteltyäni hienosti onnistuneen projektin: No ei sinua tänne ole ainakaan ulkonäön perusteella palkattu. Oliskahan tuosta voinut toisaalta vähän loukkaantua, mutta hyvä fiilis jäi, olen hemmetin taitava, vaikka ulkonäkö ei hurraa huutoja aiheutakaan.

Todella törkeä kommentti, kiusaamista selkeästi. Olisin itse tarttunut tuohon kommenttiin jonka syynä ei ole ulkonäkö vaan halu painaa sinua alas. Kateus hyvästä työsuorituksesta ehkä?

Jos joku sanoo jotakin kielteistä ulkonäöstäsi syynä ei ole ulkonäkö. Ihan muut asiat kyseessä. Tämä on totuus.

Vierailija
171/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toreilla ja marketeilla, kun seuraa pariskuntia huomaa kun kaunotar ilmestyy näköpiiriin. Pariskunnan nainen vilkaisee välittömästi mieheensä, että huomasiko mies kauniin naisen. Mielenkiintoinen reaktio, kiva seurata näitä. -sivulta 21

Vierailija
172/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeä kommentti, kiusaamista selkeästi. Olisin itse tarttunut tuohon kommenttiin jonka syynä ei ole ulkonäkö vaan halu painaa sinua alas. Kateus hyvästä työsuorituksesta ehkä?

Jos joku sanoo jotakin kielteistä ulkonäöstäsi syynä ei ole ulkonäkö. Ihan muut asiat kyseessä. Tämä on totuus.

Riippuu toki millainen tuo työkaveri on muuten mutta saattoi olla myös tökerö vitsailuyritys, tarkoitettu kehuksi hyvin tehdystä työstä.

Mun yksi kaveri on alkanut sanoa niille jotka ihmettelee miten hän on päätynyt hommiinsa (työpaikkansa ainoa nainen ja vähän naisia ko. alalla muutenkin) että hänet on palkattu ihan ulkonäön takia. Hyvä vastaus.

Vierailija
173/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa todella miettiä millaisen miehen kanssa alkaa suhteeseen. Jos valitsee ulkonäkökeskeisen miehen, niin kyllä se alkaa ahdistaa ja luo myös turvattomuutta kun tietää että miehelle merkitsee pelkkä ulkonäkö eli hän on aina valmis jättämään jos vain löytää jonkun kauniimman. Monelle tällaisessa suhteessa olevalle kauniimmat naiset saattavat ollakin uhka, mutta se ratkeaa sillä että jättää tuollaisen miehen ja etsii paremman. Näin minä tein, ja nykyään on vain iloinen niiden puolesta jotka ovat kauniita.

Ulkonäöllä on parinvalinnassa tavalla tai toisella merkitystä. Ei tämä ole mikään mistavalkoinen ulkonäkökeskeinen-ei ulkonäkökeskeinen- jaottelu. Voi teitä, laajentakaa nyt vähän maailmankuvaanne.

Ei kukaan normijärkinen muuta väitäkään, mutta itse neurooseissasi tuputat maailmankuvan kavennusta.

Vierailija
174/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toreilla ja marketeilla, kun seuraa pariskuntia huomaa kun kaunotar ilmestyy näköpiiriin. Pariskunnan nainen vilkaisee välittömästi mieheensä, että huomasiko mies kauniin naisen. Mielenkiintoinen reaktio, kiva seurata näitä. -sivulta 21

Harvoin olen moista nähnyt vaikka tykkäänkin toisinaan tarkkailla kanssaihmisiä ja erityisesti käytöstään. En kuitenkaan koskaan kieriskele ap:n pinnallisissa ulineurooseissa enkä valitse seuraani ap:n luulojen perusteella.

Vierailija
175/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä aika hassu mielikuva tästä. Maailmassa on niin älyttömän paljon mielestäni kauniita naisia että enhän voisi muuta kuin tuijottaa miestäni yrittäen selvittää onko hänkin huomannut nämä kaikki kauniit naiset.

Vierailija
176/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun on normaali, terve itsetunto niin ei tarvitse vertailla. Olen kaunis ja nautin muidenkin kauneudesta.

Vierailija
177/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan miehillä on kyllä niin vieraantunut ja selvästikin johonkin b-luokan amerikkalaisiin komediaelokuviin perustuva mielikuva ihmisten parisuhteista että en ihmettele lainkaan jos parisuhteen löytäminen on haaste. Tekisi mieli toivottaa että tulkaa todellisuuteen, mutta vaikeaahan se on kun kaikki värittyy sen ainoan mielikuvan läpi minkä on koskaan muodostanut naisista ja suhteista.

Vierailija
178/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häiritse. Hakeudun muutenkin pois kaikenlaisten ihmisten seurasta, jos mahdollista.

Vierailija
179/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, etpä onnistu lietsomaan (fiksuja) naisia toisiaan vastaan. Naiset eivät yleensäkään suodata jok'ikistä kohtaamaansa henkilöä panisin/en panisi -filtterin läpi ja toivo sinulta tai kaltaisiltasi muuta kuin etäisyyttä.

Vierailija
180/231 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vaikutti. Ei enää kun ikää on 50+.