Mies pyörii jatkuvasti mielessä.
Tapasimme viime vuonna tämän kyseisen miehen kanssa. Kemiamme kohtasivat melko moitteettomasti, ihastuimme ja tapailimmekin hetken aikaa. Oltiin molemmat varattuja, lopetettiin tapailu järkisyistä.
Yhdessä hetkessä tuntui jo siltä, että olisin päässyt kaipauksesta yli, mutta nyt hän on jatkuvasti taas mielessä. Emme ole pitäneet enää yhteyttä, joten en ymmärrä mistä hän salamana taas tuli mieleen. Miten päästä tästä kaipauksesta eroon?
Kommentit (135)
Nuo on haavekuvia pakoa arjesta. Toisen kanssa ei ollut arkea ja laskuja, nekin tulee vastaan kenen kanssa tahansa. Eroa(t) ja elä yksin ensin hetken aikaa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaikki tunteet usein kadonneet kun vain olen päässyt panemaan kyseisiä henkilöitä. Poikkeuksena nykyinen mieheni, häntä halusin toisen kerran, sitten kolmannen, neljännen, sadan (ja näin edelleen) kerran.
Ja sitten kun ottaa riskin ja panee sitä kiellettyä ajatuksella "sitten se menee ohi", ja meneekin rakastamaan...
Keneltä se olisi pois? Rakkaus on maailman kaunein asia. Rakastaa täytyy uskaltaa. Eteenpäin täytyy kulkea, ei takertua siihen tuttuun ja turvalliseen.
Rakastakaa jos kohtaatte kaltaisenne. Katsokaa se kortti, se on teille annettu syystäkin. Kohtalo, se on olemassa.
Kyllä huomaa tämänkin ketjun vastauksista palstalla olevien älykkyystason.
Ihan hävettää lukea noita vastauksia. Onko ihmiset oikeesti näin tyhjäpäistä ja sivistymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaikki tunteet usein kadonneet kun vain olen päässyt panemaan kyseisiä henkilöitä. Poikkeuksena nykyinen mieheni, häntä halusin toisen kerran, sitten kolmannen, neljännen, sadan (ja näin edelleen) kerran.
Ja sitten kun ottaa riskin ja panee sitä kiellettyä ajatuksella "sitten se menee ohi", ja meneekin rakastamaan...
Keneltä se olisi pois? Rakkaus on maailman kaunein asia. Rakastaa täytyy uskaltaa. Eteenpäin täytyy kulkea, ei takertua siihen tuttuun ja turvalliseen.
Rakastakaa jos kohtaatte kaltaisenne. Katsokaa se kortti, se on teille annettu syystäkin. Kohtalo, se on olemassa.
Rakkaus on maailman kaunein asia, kun se ei satuta ketään ja se on molemminpuolista. Varattuna rakastuminen toiseen varattuun, joka ei jätä kumppaniaan on harvinainen syvältä.
Vierailija kirjoitti:
No, itse epäilen että miehellä on jotain säätöä sivussa. Olisin niin kiitollinen jos joku vahvistaisi tämän minulle. Mies ei myönnä mitään, mutta joku kalvava tunne sisällä ja pienet vihjeet joita yhteen laskiessa ei oikein voi tulla kun yhteen tulokseen. Ilmoita tän vaimolle niin vaimollakin on mahdollisuus löytää se oikea onni, eikä olla vaan jonkun "paremman puutteessa".
Näin toimivien on syytä tiedostaa, että 95 % prosentin varmuudella vaimon vihat saa niskaansa se toinen nainen eikä mies. Kannattaa miettiä etukäteen haluaako sitä. Kertomisen jälkeen on myöhäistä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on maailman kaunein asia, kun se ei satuta ketään ja se on molemminpuolista. Varattuna rakastuminen toiseen varattuun, joka ei jätä kumppaniaan on harvinainen syvältä.
On se maailman kauneinta silloinkin, kun on varattu. Ja samalla maailman ahdistavinta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa tämänkin ketjun vastauksista palstalla olevien älykkyystason.
Ihan hävettää lukea noita vastauksia. Onko ihmiset oikeesti näin tyhjäpäistä ja sivistymättömiä.
Mitä tarkoitat?
Onko lapsia? Kumppanien kanssa yhteiset asuntolainat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi et jätä kumppaniasi jos kerran haluat jonkun muun. Olisiko sinusta kiva olla kumppanini asemassa, petetty ja kakkosvaihtoehto?
Koska ihmiset ovat itsekkäitä.
No tämähän se on. Kumppania ei rehellisyyden vertaa kunnioiteta ja rakasteta, mutta silti roikutaan mukavuussyistä suhteessa. Julmaa kumppania kohtaan. Hänellä olisi ehkä mahdollisuus löytää oikeakin rakkaus ja uskollinen suhde.
Tai sitten pysytään nykyisessä suhteessa velvollisuudentunnosta kumppania (ja mahdollista perhettä) kohtaan, vaikka nykyinen suhde ei ole täydellinen ja ruoho aidan toisella puolella houkuttaisi. Samaan asiaan on aina monta näkökulmaa.
Ei-ap
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi et jätä kumppaniasi jos kerran haluat jonkun muun. Olisiko sinusta kiva olla kumppanini asemassa, petetty ja kakkosvaihtoehto?
Ap lopetti tapailun tämän toisen kanssa ja haluaa unohtaa hänet, ja olla oman miehensä kanssa, eikös se tarkoita että oma mies on nimenomaan ykkösvaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko edelleen varattu?
Olen ja niin on tämä mieskin. Olen kyllä miettinyt eroa, mutta vain ajatuksen tasolla ja kerran-pari. -Ap
Et viihdy nykyisessä suhteessa. Mieli karkailee turvasatamaan. Eroa.
Se voi olla totta. En tiedä olenko valmis heittämään 10 vuotta pois, mutta samalla tiedän etten voi haaveille toisestakaan näin. -Ap
joo kuuntele tuota neuvoa. Se toinen mies voi hyvinkin olla lopulta täysin yhdentekevä. Enemmän hänen palaaminen toistuvasti mieleen kertoo nykyisestä suhteestasi kuin suhteestasi tähän mieheen. Trust me. Mielen karkaileminen hyvää oloa tuottavaan aiheeseen on erinomaisen hyvin kuvattu, silloin kun mielen perällä on joku ahdistava tosiasia jota alitajuisesti välttelee.
-koettu on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi apta täällä haukutaan :D Eikai tuo mieskään nyt mikään puhdas pulmunen ole.
Ai et ymmärrä.
Siksi, että ap on se kuka täällä kyselee. On tuo mieskin tehnyt väärin. Molemmat ovat tehneet väärin, toista ihmistä loukkaavan ja epäkunnioittavan teon. Sellainen ei kuulu parisuhteeseen. Molempien olisi ollut oikein erota ennen toistensa tapaamisia.
näin se on. Kyllä sen sydämessään tietää jos ei oma suhde enää toimi, eikä siinä tahdo olla. Vieraan kanssa pyöriminen ei ole mitään muuta kuin oman mielen harhauttamista ja vaikean päätöksen lykkäämistä.
Jos taas tuntuu, että omassa suhteessa on jotain vielä kesken, jotain jonka vuoksi pitää kiinni, niin miksi pettää ollenkaan?
Itse olen syyllinen tuohon ekaan, osapuolena mieheni ex-naisystävän kuukausien pettämiseen. Jälkikäteen ymmärrämme molemmat, ettei väistämättömän eron pitkittäminen ja mun kanssa salasuhteilu palvellut mitään muuta kuin sitä, ettei mies halunnut ottaa vastaan eron draamaa ja etsi etsimistään helppoja keinoja ulos suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse epäilen että miehellä on jotain säätöä sivussa. Olisin niin kiitollinen jos joku vahvistaisi tämän minulle. Mies ei myönnä mitään, mutta joku kalvava tunne sisällä ja pienet vihjeet joita yhteen laskiessa ei oikein voi tulla kun yhteen tulokseen. Ilmoita tän vaimolle niin vaimollakin on mahdollisuus löytää se oikea onni, eikä olla vaan jonkun "paremman puutteessa".
Näin toimivien on syytä tiedostaa, että 95 % prosentin varmuudella vaimon vihat saa niskaansa se toinen nainen eikä mies. Kannattaa miettiä etukäteen haluaako sitä. Kertomisen jälkeen on myöhäistä miettiä.
Ei elämässä huonojen uutisten tuojan ylipäänsä kannata odottaa iloista vastaanottoa, kiitosta ja kukkia. Ei niitä siksi kerrota, vaan siksi että kuulijalla on oikeus tietää jotta voi suhteuttaa toimintansa tosiasioihin eikä joudu sokkona hapuilemaan harhaluulojen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se maailman kauneinta silloinkin, kun on varattu. Ja samalla maailman ahdistavinta.
Jokaisella toki oikeus näkemykseensä. Minusta se on pelkkää p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap lopetti tapailun tämän toisen kanssa ja haluaa unohtaa hänet, ja olla oman miehensä kanssa, eikös se tarkoita että oma mies on nimenomaan ykkösvaihtoehto?
Jos olisi, ei olisi pettänyt eikä varsinkaan enää haaveilisi siitä syrjähypystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset ovat itsekkäitä.
No tämähän se on. Kumppania ei rehellisyyden vertaa kunnioiteta ja rakasteta, mutta silti roikutaan mukavuussyistä suhteessa. Julmaa kumppania kohtaan. Hänellä olisi ehkä mahdollisuus löytää oikeakin rakkaus ja uskollinen suhde.
Tai sitten pysytään nykyisessä suhteessa velvollisuudentunnosta kumppania (ja mahdollista perhettä) kohtaan, vaikka nykyinen suhde ei ole täydellinen ja ruoho aidan toisella puolella houkuttaisi. Samaan asiaan on aina monta näkökulmaa.
Ei-ap
Entä se rakastamisen osuus rakkauteen perustuvassa suhteessa? Eikö ole velvollisuutta olla siitä rehellinen? Jos rakkaus loppuu, erotaan. Minä ainakaan haluaisi olla suhteessa johon olen mennyt rakkaudesta, jos mies ei enää rakasta. Siinähän koko suhteen pohja on kadonnut eikä rakkaussuhdetta enää todellisuudessa ole olemassakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loogisesti ehkä ykkösvaihtoehto, sydämelle kakkosvaihtoehto. Ei hän muuten kipuilisi ja kokisi suhteen ulkopuolista vaikeaksi unohtaa. Tunteet eivät ole nykyisessä. Jos olisivat ei hän joutuisi asiaa pohtimaan. Enpä kadehdi Apn kumppania.
Sillä oli suhde jo vuosi sitten sen kanssa että saattoi käydä vaikka ja mitä jo