Mies pyörii jatkuvasti mielessä.
Tapasimme viime vuonna tämän kyseisen miehen kanssa. Kemiamme kohtasivat melko moitteettomasti, ihastuimme ja tapailimmekin hetken aikaa. Oltiin molemmat varattuja, lopetettiin tapailu järkisyistä.
Yhdessä hetkessä tuntui jo siltä, että olisin päässyt kaipauksesta yli, mutta nyt hän on jatkuvasti taas mielessä. Emme ole pitäneet enää yhteyttä, joten en ymmärrä mistä hän salamana taas tuli mieleen. Miten päästä tästä kaipauksesta eroon?
Kommentit (135)
En tajua, miksi et jätä kumppaniasi jos kerran haluat jonkun muun. Olisiko sinusta kiva olla kumppanini asemassa, petetty ja kakkosvaihtoehto?
Ap et sä näytä kovin tosissasi olevan tai pahoillasi kun omia kommentteja peukutat ylös.
Oliko tää mies ny ees ainoa?
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi et jätä kumppaniasi jos kerran haluat jonkun muun. Olisiko sinusta kiva olla kumppanini asemassa, petetty ja kakkosvaihtoehto?
Koska ihmiset ovat itsekkäitä.
Minulla on maanisia jaksoja, jotka oireilee "mieshulluutena". Aika auttaa kunnes joskus taas alkaa uudestaan. Vielä en ole (tässä suhteessa) hölmöillyt ja toivon etten hölmöilekään.
Sori, ei tää tainnu liittyä aloitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset ovat itsekkäitä.
No tämähän se on. Kumppania ei rehellisyyden vertaa kunnioiteta ja rakasteta, mutta silti roikutaan mukavuussyistä suhteessa. Julmaa kumppania kohtaan. Hänellä olisi ehkä mahdollisuus löytää oikeakin rakkaus ja uskollinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maanisia jaksoja, jotka oireilee "mieshulluutena". Aika auttaa kunnes joskus taas alkaa uudestaan. Vielä en ole (tässä suhteessa) hölmöillyt ja toivon etten hölmöilekään.
Kai kumppanisi tietää tästä?
Tavatkaa ja puhukaa asia läpi. Se auttaa päätöksen teossa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, varattu mies pyörii mielessä ja pitäisi pystyä päästämään irti kun ei tästä koskaan mitään tule.
No teeppä se sitten.
Vaikea nähdä tulevaisuutta
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli kymmenen vuotta ja meillä on pieni lapsi. Kaikki on ollut aina sinänsä kunnossa, ja arki sujunut ilman suurempia riitoja. Mutta minulla on ollut aina tunne, että tästä suhteesta puuttuu jotain, ainakin rakkautta ja kykyä keskustella. Ihastuin pari vuotta sitten toiseen mieheen, joka myös oli tahollaan varattu. Koin tunteita, joita en koskaan aikaisemmin ollut tuntenut. Suhde paljastui miehelleni ja ajauduimme eron partaalle. Päätimme kuitenkin jatkaa yhdessä, kuten myös tämä toinen mies tahollaan. Nyt en tiedä, mitä tekisin. Ajatukset ja tunteet ovat edelleen tässä toisessa miehessä, ja on vaikea nähdä tulevaisuutta nykyisen mieheni kanssa. Silti eroaminen pelottaa lapsenkin kannalta.
Perheneuvoja Juha Petterson vastaa:
Kymmenen vuotta on pitkä aika ja sellaisessa ajassa ihminen voi muuttua paljon. Omat toiveet alkavat hahmottua selkeämmin, mikä on tarpeen, että voi voida hyvin elämässä ja parisuhteessa. Kirjoitat siltä, ettei nykyinen parisuhteesi vastaa odotuksiasi. Siitä puuttuu olennaista, ainakin rakkautta ja kykyä kommunikoida. Tätä taustaa vasten ei tunnu yllättävältä, että olet jäänyt kaipaamaan jotain muuta ja toisenlaista ihmissuhdetta. Mietin, minkälaisia tunteita oikeastaan tunsit toisen miehen kanssa, ja mitä puolia itsestäsi pystyit tuomaan esille hänen kanssaan? Sellaisia itsesi puolia, jotka ovat puolisosi kanssa olleet näkymättömissä, mutta sinulle tärkeitä? Kokemasi intensiiviset tunteet toisen miehen kanssa ovat joka tapauksessa alleviivanneet parisuhteesi puutteita. Et viestissäsi kuvaa tarkemmin, minkälainen suhde sinulla tähän toiseen mieheen oli: Mitä kaikkea välillänne ehti tapahtua, minkälaisia mahdollisia lupauksia ja suunnitelmia ehditte tehdä? Tunteistanne huolimatta päädyitte kummatkin tahoillanne jatkamaan parisuhteitanne. Et kuitenkaan pystynyt palaamaan aiempaan tilanteeseen, sillä ihastuminen oli tullut ilmi ja parisuhteenne ajautui kriisiin, joka vei teidän eron partaalle.
Pohdin, minkälaisia keskusteluja kävitte miehenne kanssa suhteenne tultua ilmi ja minkä sävyisiä ne olivat? Pystyittekö rehellisesti ja avoimesti puhumaan tunteistanne, kuten pettymyksistä ja yksinäisyydestä? Siitä, miten parisuhteenne koette ja mitä oikeastaan odotatte siltä? Pystyitkö kertomaan miehellesi, että kaipaisit syvempää keskusteluyhteyttä ja rakkautta?
Viestisi perusteella välillänne käydyt keskustelut eivät päättyneet sinua tyydyttävällä tavalla. Mahdollinen yhteinen tulevaisuutenne on vielä auki, koska sinun on vaikeaa kuvitella yhteistä tulevaisuutta miehesi kanssa. Ei vähiten siksi, että kaipaat edelleen toista suhdetta ja sitä, mitä siinä sait kokea.
Mies selvästi jätti Apn ja ny ap itkee miksei se mies nyt jätä vaan tyttöystäväänsä ollakseen hänen kanssaan.
Minminäminäminä kirjoitti:
Ei ap nyt voi jättää 10 vuoden suhdetta noin vaan. Onhan se selvää, kalliiksi tulisi.
Tässä maailman tilanteessa kallista....Ap miettii vain itseään nyt, minä minä minä.
Tosi on, inflaatio vaikuttaa nyt kaikkeen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä päätöksen?
Ei ap nyt voi jättää 10 vuoden suhdetta noin vaan. Onhan se selvää, kalliiksi tulisi.
Tässä maailman tilanteessa kallista....Ap miettii vain itseään nyt, minä minä minä.
Omaa hyvinvointiaan kannattaa jokaisen miettiä. Vaikka olisi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kumppanisi tietää tästä?
Tietää, että minulla on tällaista ollut, mutta ei sitä, että myös meidän suhteen aikana. Kun en ole mitään tehnyt. Aiemmissa suhteissa tein, kerroin ja tuli ero, toinen ja kolmas. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli kymmenen vuotta ja meillä on pieni lapsi. Kaikki on ollut aina sinänsä kunnossa, ja arki sujunut ilman suurempia riitoja. Mutta minulla on ollut aina tunne, että tästä suhteesta puuttuu jotain, ainakin rakkautta ja kykyä keskustella. Ihastuin pari vuotta sitten toiseen mieheen, joka myös oli tahollaan varattu. Koin tunteita, joita en koskaan aikaisemmin ollut tuntenut. Suhde paljastui miehelleni ja ajauduimme eron partaalle. Päätimme kuitenkin jatkaa yhdessä, kuten myös tämä toinen mies tahollaan. Nyt en tiedä, mitä tekisin. Ajatukset ja tunteet ovat edelleen tässä toisessa miehessä, ja on vaikea nähdä tulevaisuutta nykyisen mieheni kanssa. Silti eroaminen pelottaa lapsenkin kannalta.
Kymmenen vuotta on pitkä aika ja sellaisessa ajassa ihminen voi muuttua paljon. Omat toiveet alkavat hahmottua selkeämmin, mikä on tarpeen, että voi voida hyvin elämässä ja parisuhteessa. Kirjoitat siltä, ettei nykyinen parisuhteesi vastaa odotuksiasi. Siitä puuttuu olennaista, ainakin rakkautta ja kykyä kommunikoida. Tätä taustaa vasten ei tunnu yllättävältä, että olet jäänyt kaipaamaan jotain muuta ja toisenlaista ihmissuhdetta. Mietin, minkälaisia tunteita oikeastaan tunsit toisen miehen kanssa, ja mitä puolia itsestäsi pystyit tuomaan esille hänen kanssaan? Sellaisia itsesi puolia, jotka ovat puolisosi kanssa olleet näkymättömissä, mutta sinulle tärkeitä? Kokemasi intensiiviset tunteet toisen miehen kanssa ovat joka tapauksessa alleviivanneet parisuhteesi puutteita. Et viestissäsi kuvaa tarkemmin, minkälainen suhde sinulla tähän toiseen mieheen oli: Mitä kaikkea välillänne ehti tapahtua, minkälaisia mahdollisia lupauksia ja suunnitelmia ehditte tehdä? Tunteistanne huolimatta päädyitte kummatkin tahoillanne jatkamaan parisuhteitanne. Et kuitenkaan pystynyt palaamaan aiempaan tilanteeseen, sillä ihastuminen oli tullut ilmi ja parisuhteenne ajautui kriisiin, joka vei teidän eron partaalle.Pohdin, minkälaisia keskusteluja kävitte miehenne kanssa suhteenne tultua ilmi ja minkä sävyisiä ne olivat? Pystyittekö rehellisesti ja avoimesti puhumaan tunteistanne, kuten pettymyksistä ja yksinäisyydestä? Siitä, miten parisuhteenne koette ja mitä oikeastaan odotatte siltä? Pystyitkö kertomaan miehellesi, että kaipaisit syvempää keskusteluyhteyttä ja rakkautta?
Viestisi perusteella välillänne käydyt keskustelut eivät päättyneet sinua tyydyttävällä tavalla. Mahdollinen yhteinen tulevaisuutenne on vielä auki, koska sinun on vaikeaa kuvitella yhteistä tulevaisuutta miehesi kanssa. Ei vähiten siksi, että kaipaat edelleen toista suhdetta ja sitä, mitä siinä sait kokea.
Eiköhän se ole jo kymmenessä vuodessa nähty, mihin oma mies kykenee. Ei se puhumalla parane.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta on pitkä aika ja sellaisessa ajassa ihminen voi muuttua paljon. Omat toiveet alkavat hahmottua selkeämmin, mikä on tarpeen, että voi voida hyvin elämässä ja parisuhteessa. Kirjoitat siltä, ettei nykyinen parisuhteesi vastaa odotuksiasi. Siitä puuttuu olennaista, ainakin rakkautta ja kykyä kommunikoida. Tätä taustaa vasten ei tunnu yllättävältä, että olet jäänyt kaipaamaan jotain muuta ja toisenlaista ihmissuhdetta. Mietin, minkälaisia tunteita oikeastaan tunsit toisen miehen kanssa, ja mitä puolia itsestäsi pystyit tuomaan esille hänen kanssaan? Sellaisia itsesi puolia, jotka ovat puolisosi kanssa olleet näkymättömissä, mutta sinulle tärkeitä? Kokemasi intensiiviset tunteet toisen miehen kanssa ovat joka tapauksessa alleviivanneet parisuhteesi puutteita. Et viestissäsi kuvaa tarkemmin, minkälainen suhde sinulla tähän toiseen mieheen oli: Mitä kaikkea välillänne ehti tapahtua, minkälaisia mahdollisia lupauksia ja suunnitelmia ehditte tehdä? Tunteistanne huolimatta päädyitte kummatkin tahoillanne jatkamaan parisuhteitanne. Et kuitenkaan pystynyt palaamaan aiempaan tilanteeseen, sillä ihastuminen oli tullut ilmi ja parisuhteenne ajautui kriisiin, joka vei teidän eron partaalle.Pohdin, minkälaisia keskusteluja kävitte miehenne kanssa suhteenne tultua ilmi ja minkä sävyisiä ne olivat? Pystyittekö rehellisesti ja avoimesti puhumaan tunteistanne, kuten pettymyksistä ja yksinäisyydestä? Siitä, miten parisuhteenne koette ja mitä oikeastaan odotatte siltä? Pystyitkö kertomaan miehellesi, että kaipaisit syvempää keskusteluyhteyttä ja rakkautta?
Linkkiä koko juttuun? -Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosi on, inflaatio vaikuttaa nyt kaikkeen elämään.
Joo siksi varmaa ei jätä nykyistä miestään kun jos kerta 10 vuotta yhdessä olleet niin varmaa jo yhteinen talous tms. Eikä jätäkkää ellei se mies josta haaveilee tule ja vie häntä mukanaan maksaen kaiken sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, varattu mies pyörii mielessä ja pitäisi pystyä päästämään irti kun ei tästä koskaan mitään tule.
No teeppä se sitten.
Yritetty on, mikään ei auta, edelleen ikävä. Ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä päätöksen?
Haluatteko olla yhdessä ja erota tahoillanne vai ette.
Eroaminen. Se on ainut oikea. Sitten etsit laastarin.