Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö korkeakoulutettuna duunaritöitä ja miksi?

Vierailija
19.03.2023 |

Itseäni hävettää ja turhauttaa. Olen laitosapulaisena kun sosionomina en ole löytänyt vakituista työtä. Kaveri on teologi ja siivoaa päiväkoteja. En halua kertoa kellekään mitä työtä teen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatöistä saa burnoutin. Siksi kouluttauduin lähäriksi. T. VTM37

Vierailija
2/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatöistä saa burnoutin. Siksi kouluttauduin lähäriksi. T. VTM37

Oikeasti? Lähärin työhän on järkyttävän raskasta ja kuluttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Totesin, että valittu ala ei kiinnostanutkaan muuten kuin akateemisesti, tutkijaksi en halua, ja ravintola-alalla on riittänyt koronaa lukuun ottamatta töitä.

Joskus joku asiaa ihmettelee, mutta eipä muiden mielipiteet tästä oikeastaan kiinnosta. Ihanaa, kun voi lyödä kellokortin ulos ja lähteä kotiin, eikä tarvitse miettiä töitä ennen seuraavaa vuoroa.

Vierailija
4/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Mulla on akateeminen koulutus alalle, joka on heikomman puoleinen työllistäjä. Joitain pätkiä olen sillä alalla töissä ollut. Oma persoonakin varmaan vaikuttaa siihen, että en niin helposti saa jatkopätkää. Nyt duunarihommissa vakkarina. En tästä enää pätkien perässä lähtisikään. Työssä on paljon hyviä puolia, mutta silti jotenkin nolottaa, että en ole "tasoani" vastaavassa työssä, olenhan kuitenkin aikanaan mm. kirjoittanut melkoisen ällärivin yo-kirjoituksissa. Ne hyvin työllistävät yliopistoalat (lääkis, oikis ym) eivät kuitenkaan kiinnosta pätkääkään. Ylipäätään mikään muu yliopistoala ei kiinnosta kuin se mitä opiskelin. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja mitä joskus keksin...

Vierailija
5/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, ensimmäisessä ammatissani noin puolet vuodesta, toisen puolen pidän vapaata. Toinen alani ei jousta tarpeeksi, joten se sai jäädä.

Vierailija
6/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, koska halusin helpon työn. 

Vierailija
7/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen ja mielelläni. Akat koulutus mutta olen tekijäluonne joten yrittäjäksi ryhdyin.

Suomessa on tehty karmea virhe korkeakoulutuksen yliarvostamisessa. Ihmiset pingottaa opinnot ja työt kykyjensä ylärajoilla ja uupuu. Kun tekee työtä -varsinkin yrittäjänä- johon on vähän liian fiksu pärjää todella hyvin. Jopa menestyy.

Vierailija
8/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta "korkeakoulutettua" ihan vaan palkan takia 80 000€ vuodessa.... Ei kannata aina väheksyä duunareita, niitä ammatteja kun on erilaisia.

Vierailija
9/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein välissä tuotannontehtäviä, kun vaihdoin alaa.

Se opetti kyllä paljon, etenkin muiden ihmisten suhtautumisesta. Työkaverit olivat paljon solidaarisempia duunareiden kesken kuin asiantuntijoiden keskuudessa.

Vierailija
10/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastan 3 kk Norjassa/vuosi ja elän niillä ansioilla (noin 50k eur käteen) loppu vuoden

Vierailija
11/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM, mutta ammatiltani maanviljelijä, koska alunperin puolison, nyt molempien, maatila työllistää meidät molemmat.

Mielenterveyden vuoksi käyn myös oman alan töissä piipahtelemassa.

Vierailija
12/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt AP työtä häpeä! Ajattele, miten monen ihmisen elämää laitosapulainen tekee paremmaksi! Ei taatusti häviä esim. jollekin yliopistossa hiukkasia kiihdyttelevälle tyypille.

Vierailija
13/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi

Vierailija
14/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninohjaajana opettajana.

Jollain täytyy opintolainan lyhennykset maksaa. 

Vierailija
15/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lastenhoitajan töitä sosionomina. Oman alan töitä on ollut haastava löytää ja mun palkka on suurinpiirtein sama kuin sosionomin eli 2500.

Vierailija
16/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen käynyt elämän korkeakoulun ja mä joka päivä töitä teen Matin ja Tepon tahtiin.

Vierailija
17/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pääsiäistä Porvooseen. 

Vierailija
18/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäynninohjaajana opettajana.

Jollain täytyy opintolainan lyhennykset maksaa. 

Miten opettajat ovat kohdelleet sinua?

Vierailija
19/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä jotka käyneet amk tai yliopiston ja duunaritöitä jossain tehtaassa. 

Vierailija
20/21 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä mielessä teen duunarihommia, että ei minulla ole ketään alaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän