Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hapankaali auttanut teillä suoliston bakteerikannan parantamiseen?

Vierailija
19.03.2023 |

Melkein vuorokaudessa rasiallinen mennyt.
Söin eilen ja tänään. Yritän parantaa sokerilla ja teollisilla valmisteilla sekä alkoholilla pilattua bakteerikantaa.
Olenhan nuo jättänyt melkein kokonaan pois ja paljon kasviksia syönyt. Hapankaalin kyllä kuumensin pannulla, toivottavasti silti siihen jäi hyviä bakteereja flooralle.

Ehkä aloitan maitohappobakteerit? Mikä teillä on auttanut?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen huomaa, jos bakteerikanta on pilalla, ja mistä huomaa että se parantuu?

Vierailija
22/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on palstalla epäsuosittu mielipide, mutta täysjyväviljat. Kaurapuuro, ohratto, ruisleipä, täysjyväpasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolakurkuissa mielellään "venäläisiä" tai vähintään sellaisia maustekurkkuja joissa ei ole sokeria .

Kotimaista-merkillä löytyy 2 suolakurkkua, sokerilla ja ilman. Se sokeriton on mun ehdoton lemppari

Vierailija
24/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapankaalissa on maitohappobakteereita, c-vitamiinia ja kuitua. Toki kannattaa syödä sellaisenaan eikä kuumentaa. Eikä kannata ens alkuun kiskoa rasiallista kerrallaan. Mulla hapankaali auttaa pitämään vastan rauhallisena. Syön keskimäärin muutaman haarukallisen päivässä. Huomaa kyllä jos jää pidempi väli, niin alkaa maha kipuilemaan etc. Itselläni liian monta antibioottikuuria vaivojen taustalla. 

Vierailija
25/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen huomaa, jos bakteerikanta on pilalla, ja mistä huomaa että se parantuu?

Vatsakivut, ripulit, ruoka ei sula suolistossa, väsymys koska ei saa ravintoaineita ruuasta kun ne ei imeydy suolessa, ilmavaivat jne.

Vierailija
26/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt herranjumala kuumenna sitä!

Paistettu sauerkraut ja bratwurst on sehr gut.

Vierailija
27/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se huomaa yleisestä voinnista. Vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti. Esim jos on huono bakteerikanta, voi väsyttää, olla kehossa hiljaista tulehdusta, ihon kunto voi olla huono. Erilaisia himoja, sokeria ja kaikkeen roskaruokaan kun ne ruokkivat niitä huonoja bakteereja.

Myöskin vatsan toiminta, on ripulia, turvottaako jne.

Kun vatsani voi hyvin, minäkin voin hyvin. Sen vain tietää, iho hehkuu ja sitä on virkeämpi. On niin kokonaisvaltaista ja yksilöllistä. -ap

Vierailija
28/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ovat toimineet parhaiten maitohappobakteerijuomat (Boris ja Fernix)

Vierailija
29/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keliakia ja laktoosi-intoleranssi suljettu pois

Vierailija
30/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöt hapankaalia 14 päivää, on kulunut kaksi viikkoa.

Vierailija
31/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein koukussa Rasilaisen hapankaaliin. En ensin voinut sietää sitä ja nyt voisin melkein elää sillä. En sitten tiedä onko se miten suolistoystävällinen. Ajattelin jossain vaiheessa alkaa itse tekemään hapankaalia.

Rasilaisen hapankaali ei ole aitoa hapankaalia nähnytkään, se on raakaa kovaa kaaliraastetta. Ainakin Viro - kaupoista Suomesta saa oikeaa kunnollista hapankaalia, varmaan joistain ekokaupoistakin.

Jos jaksaa itse tehdä niin kannattaa ostaa vesilukollinen hapatusruukku ja tämä kirja

https://www.antikvaari.fi/k/bojs-karin/hapata-herkulliseksi-nain-hapate…

Vierailija
32/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittäähän jotkut siitä keittoakin ja saksalaisessa ravintolassa on tarjottu lämpimänäkin.

Vierailija
33/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolakurkuissa mielellään "venäläisiä" tai vähintään sellaisia maustekurkkuja joissa ei ole sokeria .

Kotimaista-merkillä löytyy 2 suolakurkkua, sokerilla ja ilman. Se sokeriton on mun ehdoton lemppari<3

Felixillä on myös sokerittomia maustekurkkuja

Vierailija
34/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatsakivut, ripulit, ruoka ei sula suolistossa, väsymys koska ei saa ravintoaineita ruuasta kun ne ei imeydy suolessa, ilmavaivat jne.

Sinulla saattaa olla hapoton vatsa eli atrofinen gastriitti, oireet ainakin täsmäävät

Vierailija
35/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittäähän jotkut siitä keittoakin ja saksalaisessa ravintolassa on tarjottu lämpimänäkin.

Toki keittää,mutta silloin jos haluaa hyötyä siitä hapatuksesta niin ei missään nimessä.

Vierailija
36/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi Kimchi vai miten se kirjoitettiin, kuulemma sisältää hyviä bakteereja ja probiootteja. Onko sitä kukaan kokeillut ja jopa tehnyt itse?

Tein kimchiä itse K-kaupan reseptillä. Oli yllättävän helppoa ja maistui ihan aidolta tavaralta.

Vierailija
37/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko paljon hikiliikuntaa? Liikkuminen auttaa aineenvaihduntaan. Ei siis perseen kiinteyttämiseen ja laihdutukseen.

Vierailija
38/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenaviini tai -siiderietikkaa veteen aamulla. Myös suolakurkut ja esimerkiksi smetana,viili/luonnonjogurtti auttaa. Onhan viljat myös pois ruokavaliosta?

Jugurtit ym. hapatetut maitotuotteet ovat hyviä vatsalle.

Vierailija
39/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut ruuansulatusentsyymejä?

Vierailija
40/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköisku toimii antioksidanttina koska siitä saa elektroneja jotka muuntaa elimmistön negatiivisia aineita positiiviseen muotoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi