Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, olisiko sinulle ongelma, jos mies ei kertoisi sinulle koulutustaan?

Vierailija
19.03.2023 |

Voi olla amis. Voi olla korkeasti koulutettu. Voi olla pelkkä peruskoulu taustalla.

Miehellä on kuitenkin työpaikka (toimistotyöntekijä).

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varta vasten salailee niin olisi outoa. Mutta koulutuksella ei niin väliä. Itsekin hyvässä työssä ilman koulunpenkin kuluttamista. Töissä koulutettu jos tarvinnut ja saanut tutkintojakin suorittaa.

Vierailija
42/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salaile mutta en myöskään korosta koulutustani tapailun alussa. Se ei muutenkaan yleensä tule puheeksi ennenkuin kerrotaan omasta historiasta tarkemmin. Olen siis käynyt läpi kaikki koulutusvaiheet tohtoriksi asti. En myöskään arvota naista koulutustaustansa perusteella, vaan ihmisenä. Elämä on lyhyt ja sopivan kumppanin löytäminen vaikeaa, varsinkin jos rajaa suurimman osan jo etukäteen pois. Ihailen käytännön ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille deittailu on helpompaa kuin miehille. Tottakai naiset valitsee parhaan miehen. Koulutus on naisille tärkeää, kun se kertoo miehen palkan. M28

Duunaritaustainen yrittäjä tienaa helposti enemmän kuin moni akateeminen mies. Mutta ottaisin silti mieluummin köyhän ja sivistyneen, kuin rikkaan juntin.

Vierailija
44/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä pitää saada tietää kaikki miehen menneisyydestä. eihän muuten pääse leuhkimaan miehen suorituksilla ym. turhalla. mutta miehen ei pidä udella naisen menneisyydestä mitään. ainakaan parittelukumppaneiden lukumäärää. eihän sillä ole mitään väliä. vai onko sittenkin?

Koulutus on kuitenkin aika perusjuttu verrattuna vaikka siihen, että avautuisi vaikka isäsuhteestaan tms. Jos ei edes koulutustaan saa kerrottua, niin sitten on jo todella menetetty tapaus parisuhdetta ajatellen.

Vierailija
45/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille deittailu on helpompaa kuin miehille. Tottakai naiset valitsee parhaan miehen. Koulutus on naisille tärkeää, kun se kertoo miehen palkan. M28

Kolmas hyvä kommentti. Kiitos. -AP

Luoja varjele sitä ihmistä jonka AP saa nalkkiin.

Vierailija
46/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteessa? Jos kyseessä on joku satunnainen keskustelukumppani, niin ei tietenkään olisi ongelma. Jos taas olisimme tutustumassa toisiimme "romanttisessa mielessä" eli olisimme kiinnostuneet toisistamme ja alkaisimme tapailla ja tutustua, niin pitäisin todella kummallisena ellei toinen kertoisi, missä ja mitä on opiskellut.

Kuulostat niin nuorelta ja tyhmältä. Miksi olet niin utelias? Meinasitko esitellä miehen muille koulutuksen mukaan vanhanaikaisesti, että "tässä on siltainsinööri Jaatinen".

Näin sivusta kysyn vaan että mitä hemmettiä? Eikö sinusta toiseen kuulu tutustua, jos aikoo romanttiseen suhteeseen? Et ole varmaan koskaan ollut parisuhteessa ainakaan viikkoa pidempään?

Hohhoijaa... Olen ollut parisuhteessani nyt hieman yli 25 vuotta. Meillä on yhä vieläkin mieheni kanssa hyvin paljon muutakin juteltavaa kuin koulutuksemme. Toki tiedämme ne asiat oikein hyvin, mutta tässä on kulunut aika pitkä aika välissä. :)

Vierailija
47/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteessa? Jos kyseessä on joku satunnainen keskustelukumppani, niin ei tietenkään olisi ongelma. Jos taas olisimme tutustumassa toisiimme "romanttisessa mielessä" eli olisimme kiinnostuneet toisistamme ja alkaisimme tapailla ja tutustua, niin pitäisin todella kummallisena ellei toinen kertoisi, missä ja mitä on opiskellut.

Kuulostat niin nuorelta ja tyhmältä. Miksi olet niin utelias? Meinasitko esitellä miehen muille koulutuksen mukaan vanhanaikaisesti, että "tässä on siltainsinööri Jaatinen".

Luulenpa, että minulla on enemmän sekä elämän- että parisuhdekokemusta kuin sinulla. Kun tapasin puolisoni ensimmäistä kertaa, me molemmat halusimme tottakai oppia tuntemaan toisiamme ja koulutus ja työ olivat yksiä ensimmäisistä asioista, joista rupattelimme kävelyllä.

En ole varma, tietääkö kukaan ystävistäni tai sukulaisistani puolisoni koulutusta. Saattaa olla, että olen maininnut tai sitten en, ei jaksa muistaa. En ole myöskään maininnut hänen ammattiaan (yrittäjä) mutta tottakai se on tullut ilmi, kun olen kavereiden/työkavereiden kanssa jutellut lomasuunnitelmista yms.

En ole aikuisiällä ollut koskaan treffeillä miehen kanssa, jota ei olisi kiinnostanut minun työni ja koulutukseni, että kyllä se on ihan molemminpuolista.

N59

Vierailija
48/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olisi ongelma. Siis miksi joku haluaisi salata koulutushistoriansa puolisoltaan? Ei luoja ihmiset on sekaisin.

Kuka tässä on puolisoista puhunut? Menet aika paljon asioiden edelle.

Vierailija
49/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, mutta kyllä se tulee keskusteluissa ja mielipiteissä melko pian esille.

Vierailija
50/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä pitää saada tietää kaikki miehen menneisyydestä. eihän muuten pääse leuhkimaan miehen suorituksilla ym. turhalla. mutta miehen ei pidä udella naisen menneisyydestä mitään. ainakaan parittelukumppaneiden lukumäärää. eihän sillä ole mitään väliä. vai onko sittenkin?

AP itse kirjoittelee tänne näitä kommentteja. Että sellainen ketju taas sitten.

Vierailija
51/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koulutuksesta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vedä eikä sillä sinänsä ole merkitystä parisuhteen kannalta. Mutta kyllähän sen salaaminen olisi outoa. Ja jos minä kerron itsestäni avoimesti erilaisia asioita, niin odotan toiselta kyllä samaa.

Vierailija
52/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko maailmankuvasi jostain amerikkalaisista hömppäsarjoista?

Vierailija
53/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset antaa koulutukselle liikaa painoarvoa varsinkin parisuhdetta ajatellen. Niin vaan tilastojen valossa tuntuu ne kouluttautuneetkin eroilevan ja ulkoisesti kaunis paketti ja optimoitu suhde ei sekään välttämättä toimi....

Ei kai tästä ole kyse. Vaan ihmetyttäisi se, mitä niin pahaa omassa koulutuksessa on, ettei suostuisi kertomaan. Koska ihmisen arvo ei mitenkään ole siitä kiinni, ei pitäisi pelätä, että toisen kiinnostuskaan muuttuisi oleellisesti koulutuksen kuultuaan.

Koulutuksessa on usein -ei toki aina- kyse siitä, mitkä asiat kiinnostavat, ja mistä toinen saa tyydytystä ja iloa. Joillekin koulutus on elämäntapa, kuten itselläni muusikkona. Koulutus VOI siis kertoa ihan todella paljon ihmisestä.

Vierailija
54/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä koulutuksessa on naisille niiiiiiiiiiiiiiin tärkeää?

Yksi Tinder-nainen kysyi ensimmäisenä, kun istuin kahvilaan, että "mikäs sinä olet koulutukseltasi".

Mikä naisia vaivaa?

Se vaan sattuu olemaan normaali, helppo, small talk -aihe, jolla avata keskustelu. Millä neutraalilla kysymyksellä teidän kaikestaloukkaantujamiehien mielestä sitten tutustuminen pitäisi aloittaa?

Vierailija
55/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salaa tuon asian, salaa muutakin, isompaa. Kiero valehtelija. Ei jatkoon.

Vierailija
56/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että minulla on enemmän sekä elämän- että parisuhdekokemusta kuin sinulla. Kun tapasin puolisoni ensimmäistä kertaa, me molemmat halusimme tottakai oppia tuntemaan toisiamme ja koulutus ja työ olivat yksiä ensimmäisistä asioista, joista rupattelimme kävelyllä.

En ole varma, tietääkö kukaan ystävistäni tai sukulaisistani puolisoni koulutusta. Saattaa olla, että olen maininnut tai sitten en, ei jaksa muistaa. En ole myöskään maininnut hänen ammattiaan (yrittäjä) mutta tottakai se on tullut ilmi, kun olen kavereiden/työkavereiden kanssa jutellut lomasuunnitelmista yms.

En ole aikuisiällä ollut koskaan treffeillä miehen kanssa, jota ei olisi kiinnostanut minun työni ja koulutukseni, että kyllä se on ihan molemminpuolista.

N59

Kiviäkin kiinnostaa.

Vierailija
57/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on FM. Paljonko hänen palkkansa on? Hassua, jos sinä (tai siis "naiset") tietävät sen, vaikka en itsekään tiedä. Sentään viidettä vuotta ja avoliitossa enkä vieläkään ole tullut kysyneeksi.

Vierailija
58/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittasi jos puhutaan ihan tutustumisen alusta eikä tule erikseen puheeksi. Jos salailee eikä suostu jatkossakaan kertomaan niin haittaisi. Koska se millaisessa paikassa opiskelee vaikuttaa kuitenkin ihmiseen. Ja ennen kaikkea olisi aika outoa jos ei suostuisi kertomaan missä opiskeli. Siis tavallaan salailisi 6v menneestä elämästään aikalailla täysin.

Kerrotko sinä miehille body countisi etkä loukkaannu siitä, jos mies kysyy? Jos et kerro ja/tai loukkaannut, niin salailet mieheltä menneisyytesi.

Tietenkin kerron, ja tiedän myös hänen lukunsa: yksi molemmilla.

eri

Vierailija
59/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuo paljastaa miehen itsetunnon tason.

Jos olis korkeakoulutettu, niin ei hän sitä salailisi.

ei, vaan se paljastaa korkeakoulutetun huonon itsetunnon kun asia pitää jatkuvasti ottaa puheeksi.

Tämä. Olin joskus treffeillä noin 47 vuotiaan miehen kanssa ja kun hän oli tunnin aikana maininnut monta kertaa koulutuksensa, niin se riitti siitä tyypistä. Kun hän elvisteli vielä muillakin asioilla eikä kuunnellut minua yhtään, niin en välittänyt enää tavata.

Molemmat yhtä huonoja.

Jos salaat, niin huono itsetunto.

Jos taas kehuskelet jatkuvasti hyvällä koulutuksella, niin joko huono itsetunto tai itseään täynnä oleva mul kku.

Sinänsä koulutuksella ei ole parisuhteen kannalta merkitystä, mikäli osapuolet sopivat toisilleen.

Vierailija
60/158 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt peruskoulun ja työskentelen ohjelmoijana isossa ulkomaisessa yrityksessä.

Naisille todella vaikea ymmärtää miten ilman koulutusta voi päästä töihin ja toisaalta miksi alalla koulutus ei kerro osaamisesta juurikaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan