Nainen, olisiko sinulle ongelma, jos mies ei kertoisi sinulle koulutustaan?
Voi olla amis. Voi olla korkeasti koulutettu. Voi olla pelkkä peruskoulu taustalla.
Miehellä on kuitenkin työpaikka (toimistotyöntekijä).
Kommentit (158)
Itsellä ei muuta kuin peruskoulutus, mutta arvioisin silti itseni huomattavan sivistyneeksi, tahdikkaaksi, hyväkäytöksiseksi jne. No, näitä asioita ei koulussa opita, mutta sitä tässä on yritetty sanoakin. Ei koulutus takaa sitä, etteikö mies: pettäisi, olisi käytöshäiriöinen, narsistinen, liian vaativa, osaisi itsenäisesti pitää huushollin kunnossa, olisi hyvä isä, keskustelisi tarpeaksi, olisi tasa-arvoinen jne monta muuta asiaa.
Eli yhtä hyvin se kouluttautunutkin voi olla rasisti ja sovinisti ja käyttää naisia hyväkseen. Akateemisuus ei tarkoita henkevää ihmistä jolla arvot kunnossa, vaikka niin jotkut joskus halunnut ajatella ja tunnistan hyvin naisissa nämä prinsessa kuvitelmat paremmasta ihmisestä koulutustaustan mukaan.
Koulutus on minulle tärkeämpi kuin työpaikka. Se kuvaa sivistystä ja älykkyyttä. Akateemisetkin voivat tehdä vaikka mitä duunarityötä esim downshiftatakseen ja se on eri asia kuin amis duunarina.
Ylipäänsä ihmettelisin ja karttaisin kaukaa miehet, joilla on salaisuuksia, se ei kuulosta luotettavalle.
T. Akateeminen nainen
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei muuta kuin peruskoulutus, mutta arvioisin silti itseni huomattavan sivistyneeksi, tahdikkaaksi, hyväkäytöksiseksi jne. No, näitä asioita ei koulussa opita, mutta sitä tässä on yritetty sanoakin. Ei koulutus takaa sitä, etteikö mies: pettäisi, olisi käytöshäiriöinen, narsistinen, liian vaativa, osaisi itsenäisesti pitää huushollin kunnossa, olisi hyvä isä, keskustelisi tarpeaksi, olisi tasa-arvoinen jne monta muuta asiaa.
Eli yhtä hyvin se kouluttautunutkin voi olla rasisti ja sovinisti ja käyttää naisia hyväkseen. Akateemisuus ei tarkoita henkevää ihmistä jolla arvot kunnossa, vaikka niin jotkut joskus halunnut ajatella ja tunnistan hyvin naisissa nämä prinsessa kuvitelmat paremmasta ihmisestä koulutustaustan mukaan.
Toinen loistava kommentti. Kiitos. -AP
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteessa? Jos kyseessä on joku satunnainen keskustelukumppani, niin ei tietenkään olisi ongelma. Jos taas olisimme tutustumassa toisiimme "romanttisessa mielessä" eli olisimme kiinnostuneet toisistamme ja alkaisimme tapailla ja tutustua, niin pitäisin todella kummallisena ellei toinen kertoisi, missä ja mitä on opiskellut.
Kuulostat niin nuorelta ja tyhmältä. Miksi olet niin utelias? Meinasitko esitellä miehen muille koulutuksen mukaan vanhanaikaisesti, että "tässä on siltainsinööri Jaatinen".
Vierailija kirjoitti:
Naisille deittailu on helpompaa kuin miehille. Tottakai naiset valitsee parhaan miehen. Koulutus on naisille tärkeää, kun se kertoo miehen palkan. M28
No eikä kerro. Voihan sitä olla vaikka tohtori, mutta tehdä putkarin hommia. Älä ole lapsellinen.
Mua ei kiinnosta toisen koulutustaso tai se mitä toinen tekee työkseen, mutta salailu on vaan omituista. Jos kertoisin omasta koulutuksestani ja toinen ei suostuisi paljastamaan omaansa ni ois kyllä sen verran outoo että jäis tutustumiset siihen.
Jos on jo töissä niin ei kiinnostaisi tausta yhtään. Toisaalta ihmetyttäisi jos kokisi sen jotenkin salaamisen arvoiseksi?
Minulle on parisuhdemielessä ihan sama onko mies käynyt vain peruskoulun vai opiskellut enemmänkin. Mutta jos mies salailisi koulutustaan ja taustojaan kovin niin se haittaisi ja suhde loppuisi siihen.
Tunnen todella älykkäitä pelkän peruskoulun käyneitä ja toisaalta todella älykkäitä maistereita ym. Molemmista koulutsryhmistä löytyy myös mielenterveysongelmaisia, tyhmiä ym.
Haluan kuulla millainen tausta toisella on. Ja siihen kuuluu myös miten suhtautuu opiskeluun ja missä opiskellut jne. Koska minua kiinnostaa miten ihminen tekee elämässään päätöksiä, miten suhtautuu epäonnistumisiin tai yllättäviin muutoksiin elämässä ym. Se kertoo ihmisestä paljon. Eli haluan tietää mutta koulutuksen taso ei vaikuta lainkaan kiinnostukseni vaan ihmisen persoona. No ehkä jos toinen olisi joku tohtoriksi väitellyt niin saattaisin vältellä koska tuntuisi että on niin erilainen (itse ylioppilas ja AMK käynyt).
Ihan sama mikä koulutustausta on, mutta salailua en siedä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuo paljastaa miehen itsetunnon tason.
Jos olis korkeakoulutettu, niin ei hän sitä salailisi.
ei, vaan se paljastaa korkeakoulutetun huonon itsetunnon kun asia pitää jatkuvasti ottaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi ikäiseni, eli noin 50 vuotias, niin luultavasti en edes ajattelisi kysyä hänen koulutuksestaan. Mies olisi luultavasti tehnyt töitä jo 25-30 vuotta, joten asialla ei olisi kovin kummoista mielenkiintoa minun mielestäni. Ja vaikka hän sen kertoisikin, niin voisi olla, että unohtaisin asian samantien.
Teen työtä vanhusten kanssa ja mietin joskus, että en tiedä kuin muutamalta edes ammattia, saati koulutusta. Vaikka juttelenkin vanhusten kanssa hyvin paljon ja ihan kaikesta ihan ajan kanssa, niin joku koulutusasia on sellainen mikä harvoin tulee esiin. Meillä riittää kyllä tuhat muutakin asiaa, josta jutella.
Sama juttu, eli olen viisikymppinen nainen ja miesten koulutuksella ei ole oikeastaan mitään väliä. Tottakai koulutusasioista voisi saada joskus ihan mielenkiintoisen keskustelun, mutta muitakin mielenkiintoisia aiheita on paljon.
Opiskelin aikuisena lasten ollessa pieniä itselleni toisen ammatin ja siitä asiasta olen ylpeä. Nuoruuden koulutuksilla ei ole tänä päivänä oikeastaan enää mitään virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteessa? Jos kyseessä on joku satunnainen keskustelukumppani, niin ei tietenkään olisi ongelma. Jos taas olisimme tutustumassa toisiimme "romanttisessa mielessä" eli olisimme kiinnostuneet toisistamme ja alkaisimme tapailla ja tutustua, niin pitäisin todella kummallisena ellei toinen kertoisi, missä ja mitä on opiskellut.
Kuulostat niin nuorelta ja tyhmältä. Miksi olet niin utelias? Meinasitko esitellä miehen muille koulutuksen mukaan vanhanaikaisesti, että "tässä on siltainsinööri Jaatinen".
Näin sivusta kysyn vaan että mitä hemmettiä? Eikö sinusta toiseen kuulu tutustua, jos aikoo romanttiseen suhteeseen? Et ole varmaan koskaan ollut parisuhteessa ainakaan viikkoa pidempään?
Kyllä se koulutustausta kertoo aika paljon älykkyydestä ja elämänhallinnasta
Olisi ongelma. Tykkää puheliasta, rennoista miehistä, jotka eivät oleta minun olevan pinnallinen harakka sukupuoleni takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittasi jos puhutaan ihan tutustumisen alusta eikä tule erikseen puheeksi. Jos salailee eikä suostu jatkossakaan kertomaan niin haittaisi. Koska se millaisessa paikassa opiskelee vaikuttaa kuitenkin ihmiseen. Ja ennen kaikkea olisi aika outoa jos ei suostuisi kertomaan missä opiskeli. Siis tavallaan salailisi 6v menneestä elämästään aikalailla täysin.
Kerrotko sinä miehille body countisi etkä loukkaannu siitä, jos mies kysyy? Jos et kerro ja/tai loukkaannut, niin salailet mieheltä menneisyytesi.
Olen eri, mutta vastaan silti:
Jos mies kysyisi minulta body countia, vastaisin, että olen ollut pitkään sinkkuna enkä ole halunnut olla ilman seksiä, joten tottakai minulla on ollut useita kumppaneita. Sen jälkeen toivottaisin hänelle kaikkea hyvää ja että hän löytäisi etsimänsä.
Olen 59-vuotias eikä yksikään ihminen ole koskaan kysynyt minulta tuollaista asiaa. Sen sijaan niin puolisoni kuin muutkin ihmiset, joihin olen tutustunut potentiaalisena elämänkumppanina tai ihan vain ystävänä, ovat olleet kiinnostuneita ammatistani ja koulutuksestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuo paljastaa miehen itsetunnon tason.
Jos olis korkeakoulutettu, niin ei hän sitä salailisi.
ei, vaan se paljastaa korkeakoulutetun huonon itsetunnon kun asia pitää jatkuvasti ottaa puheeksi.
Tämä. Olin joskus treffeillä noin 47 vuotiaan miehen kanssa ja kun hän oli tunnin aikana maininnut monta kertaa koulutuksensa, niin se riitti siitä tyypistä. Kun hän elvisteli vielä muillakin asioilla eikä kuunnellut minua yhtään, niin en välittänyt enää tavata.
Apn aloitus ja kommentit antavat kuvan matalasta koulutuksesta ja miehestä joka häpeää sitä. Ja ilmeisesti hän on päättänyt että naisten uteliaisuus koulutusta kohtaan on hänen mielestään väärin. Apn näkee naiset todella yksipuolisesti oman näkökantansa kautta.
Itselle ei ole tärkeää miehen koulutus. Mutta älykkyys on. Tunnen monia miehiä joilla ei juurikaan koulutusta mutta ovat todella älykkäitä. Ap vaikuttaa kommenttiensa perusteella vähemmän älykkäältä ja siksi tyypiltä johon en haluaisi tutustua enempää.
kyllä pitää saada tietää kaikki miehen menneisyydestä. eihän muuten pääse leuhkimaan miehen suorituksilla ym. turhalla. mutta miehen ei pidä udella naisen menneisyydestä mitään. ainakaan parittelukumppaneiden lukumäärää. eihän sillä ole mitään väliä. vai onko sittenkin?
Tottakai olisi ongelma. Siis miksi joku haluaisi salata koulutushistoriansa puolisoltaan? Ei luoja ihmiset on sekaisin.
Kyllä ja ei. Oma koulutuspolkuni on ollut aika mutkikas ja aiheuttaa yleensä hämmennystä ihmisissä. Olen siis jättänyt nuorempana monta kertaa opinnot kesken. Tämä on arka paikka minulle ja niille jotka kysyy asiasta vastaan yleensä vähän totuutta oikoen, pidempään minut tunteneet saavat sen oikean version asiasta. Mutta jos joku pimittäisi noinkin isoa asiaa elämästään pidemmäm tuntemisen jälkeen, pitäisin sitä loukkaavana ja outona. Kielisi luottamuksen puutteesta.