Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet kertomaan minulle että puolisoni pettää

Vierailija
19.03.2023 |

Onko tullut mieleen että tiedän kyllä siitä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa, ja toivon ettei siitä kerrottaisi kun tulee niin paha mieli?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan henkisesti sairas ihminen puuttuu toisten parisuhteeseen, toimimalla kielikellona.

Itsetuntoni kestää kyllä, jos puolisoni sattuisi käymään vieraissa.

Kaikki nämä "kerrasta poikki" ihmiset ovat henkisesti keskenkasvuisia.

Ei kukaan mene kertomaan ystävälleen hänen puolisonsa pettämisestä, auttaakseen ystävänsä. Päinvastoin, hän saa siitä sairaalloista nautintoa.

Vierailija
22/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat elää pettävän ihmisen kanssa? Rahan takia?

Lue naisten tekemiä aloituksia sinkkuudesta. Kunhan mies käy töissä ja leikkii rakastavaa niin pettämistä katotaan läpi sormien. Sama juttu kasarilla sekä ysärillä. Ukko ravasi vieraissa rouvan hieroessa pöytähopeita.

Niin, aina on ollut heikkoja naisia jotka katsovat sormien läpi pettämistä. On myös naisia jotka haluavat rahan ja kulissien takia pysyä petturin kanssa. Minä taas olen sellainen nainen, joka ei pettämistä katsele. Se on potku persuksille heti, koska minulla on itsetunto enkä halua olla petturin kanssa[/

Jaa, mielestäni olet hiukan lapsellinen ja nimenomaan heikkoitsetuntoinen jos maailmasi murenee siitä, että kumppani käy välillä vieraissa. Jos nyt tarkkaan mietitään, niin mitä satunnainen seksin harrastaminen jonkun muun kanssa oikeasti haittaa? Muutakuin että petetyn ego kokee kolauksen. Samat vapaudet tietenkin parisuhteen molemmille osapuolille.

Periaatteessa samaa mieltä. Usein suhteessa on juur se oma ego joka ottaa koviten osumaa kun puoliso valitseekin hetkeksi jonkun toisen.

Mutta toisaalta, nyt olen itse ensimmäistä kertaa suhteessa, jossa sattuisi vielä 7-8 vuotta yhteistä elämää jaettuamme, jos mies osoittaisi kiinnostusta toista kohtaan. Siis ei ego, ei se että tuntisin itseni huonommaksi, vaan ihan puhtaasti mustasukkaisuus ja omistuksenhalu. Ihailen yhä miestäni ja haluan fyysisesti niin että sattuu. Luulen että aiemmassa suhteessa tunteeni olivat alkuaikojen jälkeen niin paljon kaverillisemmat, etten ollut siksi mustasukkainen, eikä pettäminen ollut niin iso juttu.

Haluaisin kuulla jos mieheni pettäisi. Kertojan motiivit ei kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös heitä, jotka toivoisivat saavansa tiedon miehensä pettämisestä.

Vierailija
24/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tahtoisin tietää, jos puoliso pettää. Kyseinen suhde tulisi todennäköisesti silloin päätökseensä.

Vierailija
25/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan henkisesti sairas ihminen puuttuu toisten parisuhteeseen, toimimalla kielikellona.

Ei kukaan mene kertomaan ystävälleen hänen puolisonsa pettämisestä, auttaakseen ystävänsä. Päinvastoin, hän saa siitä sairaalloista nautintoa.

Aika radikaaleja johtopäätöksiä. Tietysti näihin kertojiin voi lukeutua ihmisiä, jotka nauttivat draamasta tai haluavat kostaa jotakin, mutta eiköhän porukassa ole myös niitä ihmisiä, jotka ovat ehkä itse tulleet petetyiksi ja sen takia pitävät uskollisuutta ja rehellisyyttänä tärkeinä.

Vierailija
26/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse jouduin aikoinaan varatun vedättämäksi. Ja kyseessä ei ollut mikään kertapano, vaan melkein vuoden kestänyt suhde.

Muhun sattu niin lujaa, kun totuus selvis. Kerroin miehen vaimolle (ihan omalla nimellä ja naamalla). Halusin vaan, että mieskin saa "ansionsa mukaan". Ja saikin.

Vierailija
27/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sairaalloinen asenne parisuhteisiin. Ootko kenties ylimiellyttävä tossu?

Vierailija
28/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue naisten tekemiä aloituksia sinkkuudesta. Kunhan mies käy töissä ja leikkii rakastavaa niin pettämistä katotaan läpi sormien. Sama juttu kasarilla sekä ysärillä. Ukko ravasi vieraissa rouvan hieroessa pöytähopeita.

Niin, aina on ollut heikkoja naisia jotka katsovat sormien läpi pettämistä. On myös naisia jotka haluavat rahan ja kulissien takia pysyä petturin kanssa. Minä taas olen sellainen nainen, joka ei pettämistä katsele. Se on potku persuksille heti, koska minulla on itsetunto enkä halua olla petturin kanssa

Minkä ikäinen olet ja kuinka pitkään olet ollut puolisosi kanssa? Minusta olisi turhaa heittää vuosien, jopa kymmenien vuosien suhde hukkaan sen takia, että toisella olisi ollut yhden yön juttu. Rakastuminen toiseen olisi tietysti eri asia, mutta tuskinpa yksikään ulkopuolinen voi tietää muiden tunne-elämästä.

En usko itse pettäväni. Olen saanut sinkkuvuosinani kokea aivan tarpeeksi, en kaipaa seksiä uusien partnereiden kanssa. En myöskään ole enää sen ikäinen, että uskoisin että vaihtamalla paranee. Jos ihastuksia tulee, niin nautin niistä hiljaisuudessa aikani ja sitten annan mennä. Minua ja puolisoani ei pidä yhdessä raha (omaisuus tai velat) eikä lapset, joten molemmat pääsemme halutessamme tästä suhteesta vain  ilmoittamalla toiselle, että haluaa erota. Mutta me molemmat haluamme samoja asioita tulevaisuudelta ja arvostamme toisiamme, eikä kumpikaan ole sitoutunut tähän suhteeseen kevyesti vaan sillä mielellä, että tämä on loppuelämämme suhde.

Jos sinulla on tällainen kuvitelma, niin eikö olisi hyvä tietää että miehesi ei ole sitoutunut sinuun eikä arvosta sinua vaan pettää. 

Vierailija
29/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran itsetuntosi kestää vieraissa käymisen eikä se haittaa parisuhdettanne niin miksi sitä ei saa sinulle kertoa? 

Onko kyse sittenkin siitä että haluat pitää päätä pensaassa mieluummin kuin kohdata parisuhteenne todellisen tilan, koska tiedät että itsetuntosi ei todellisuutta kestä ja todellisuuden tullessa kasvoille joudut kasvattamaan itsetunnon?

Vierailija
30/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, aina on ollut heikkoja naisia jotka katsovat sormien läpi pettämistä. On myös naisia jotka haluavat rahan ja kulissien takia pysyä petturin kanssa. Minä taas olen sellainen nainen, joka ei pettämistä katsele. Se on potku persuksille heti, koska minulla on itsetunto enkä halua olla petturin kanssa

Minkä ikäinen olet ja kuinka pitkään olet ollut puolisosi kanssa? Minusta olisi turhaa heittää vuosien, jopa kymmenien vuosien suhde hukkaan sen takia, että toisella olisi ollut yhden yön juttu. Rakastuminen toiseen olisi tietysti eri asia, mutta tuskinpa yksikään ulkopuolinen voi tietää muiden tunne-elämästä.

En usko itse pettäväni. Olen saanut sinkkuvuosinani kokea aivan tarpeeksi, en kaipaa seksiä uusien partnereiden kanssa. En myöskään ole enää sen ikäinen, että uskoisin että vaihtamalla paranee. Jos ihastuksia tulee, niin nautin niistä hiljaisuudessa aikani ja sitten annan mennä. Minua ja puolisoani ei pidä yhdessä raha (omaisuus tai velat) eikä lapset, joten molemmat pääsemme halutessamme tästä suhteesta vain  ilmoittamalla toiselle, että haluaa erota. Mutta me molemmat haluamme samoja asioita tulevaisuudelta ja arvostamme toisiamme, eikä kumpikaan ole sitoutunut tähän suhteeseen kevyesti vaan sillä mielellä, että tämä on loppuelämämme suhde.

Jos sinulla on tällainen kuvitelma, niin eikö olisi hyvä tietää että miehesi ei ole sitoutunut sinuun eikä arvosta sinua vaan pettää. 

Asioista kannattaa puhua.

Vierailija
31/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran itsetuntosi kestää vieraissa käymisen eikä se haittaa parisuhdettanne niin miksi sitä ei saa sinulle kertoa? 

Onko kyse sittenkin siitä että haluat pitää päätä pensaassa mieluummin kuin kohdata parisuhteenne todellisen tilan, koska tiedät että itsetuntosi ei todellisuutta kestä ja todellisuuden tullessa kasvoille joudut kasvattamaan itsetunnon?

Nääh, tuo kommentoija on kuitenkin itse pettäjä tai jopa sarjapettäjä joka näyttelee täällä muuta.

Vierailija
32/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen tilasta keskustellaan puolison kanssa, ei sinun, joka haluat tulla sitä utelemaan. Koska sitähän se on, muutenhan voisit vaan jättää vaikka lapun että miehesi on tinderissä. Kun menet "kohtaamaan toisten parisuhteen todellisen tilan", sinä siinä selvästi draamaa haluat nähdä.

Vierailija
33/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välttämättä haluaisi tietää jostain yhden yön jutusta, varsinkaan vanhemmasta. Hetken hairahdus, sellaisen voisin antaa anteeksi, vaikka se loukkaisi kyllä. Pidemmästä suhteesta tietenkin haluaisin tietää, sellainen vaatii kuitenkin jo vakaata harkintaa ja puhdasta valehtelua.

Vierailija
34/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen tilasta keskustellaan puolison kanssa, ei sinun, joka haluat tulla sitä utelemaan. Koska sitähän se on, muutenhan voisit vaan jättää vaikka lapun että miehesi on tinderissä. Kun menet "kohtaamaan toisten parisuhteen todellisen tilan", sinä siinä selvästi draamaa haluat nähdä.

Ahaa, en ymmärtänyt että tässä oli kyse tavasta millä viesti toimitetaan perille vaan luulin että kyse oli siitä että henkilö haluaa ummistaa silmänsä puolisonsa teoilta. Ok, mieluummin tosiaan itsekin toimittaisin tiedon lapulla kuin menen kasvoista kasvoihin tapaamaan ja kertomaan. Draama ei minua kiinnosta.

Vierailija
35/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko erään Liigajoukkueen maalivahdin tyttöystävä?

Vierailija
36/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, että miksi kertominen olisi ongelma. Jos petetty puoliso ei tiedä, niin olisi reilua kertoa totuus. Jos totuus ei haittaa, niin eihän kertominenkan ole ongelma. Jos mitätön yhden yön juttu todella on mitätön, niin eihän sen kertominenkaan ole ongelma.

Itse haluaisin tietää. Seuraukset ovat mun ja puolison päätös, eivät kenenkään muun vastuulla. Mutta asian pimittäminen veisi sen päätäntävallan petetyltä ja se on minusta väärin.

Valehtelu ja salailu on on minusta pahempi petos kuin varsinainen pettäminen muuten.

Vierailija
37/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku minun tuttavapiiristäni joku tulisi kielimään puolisoni yhden illan jutusta, antaisin sukupuolesta riippumatta juorukellolle turpaan ja potkaisisin ulos. Asia ei kuulu hänelle paskankaan vertaa. Hänellä ei ole mitään oikeutta pistää nokkaansa liittomme sisäisiin asioihin.

Uteliaat juoruilijat ovat yhtä kaivattuja kuin syöpä.

Vierailija
38/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan, jotka ovat olleet yhdessä teineistä asti ja nyt ovat reilusti yli 60 v. Pitkään suhteeseen mahtuu kriisi jos toinenkin. Siis muutakin kuin pettämistä ja se on hitsannut heidät lujasti kiinni toisiinsa, koska saavat tarvitsemansa tuen ja avun puolisoltaan.

Mies on kova pettämään ja kaikki käy. Alusta asti jäi kiinni ja kielsi kaiken. Minä en kertonut näkemistäni muiden naisten kanssa kulkemisista mitään. Arvostan heidän sitoutumista toisiinsa sen verran, etten halua puuttua asioihin, jotka eivät minulle kuulu.

Sain vaimolta jossain vaiheessa tietää, että kyllä hänellä omat todisteet ja epäilykset ovat. Lopulta hänkin oppi pettämään ilman tunnontuskia. Siinäpä hyppivät vieraissa ja ovat omista syistään yhdessä. Taitavat kuitenkin suuresti rakastaa toisiaan ja syrjähypyt ovat heidän keskinäinen asiansa, ei minun edes arvosteltavissa.

Asiat eivät todellakaan kuulu kuin avioparille, eivät muille. Ehkä he molemmat tietävät toistensa pettämisestä ainakin osan ja hyvä niin, kun kerran tiiviisti ovat yhdessä. Ei heitä kukaan juoruaja saa eroamaan tai edes draamaa aikaiseksi.

Näin me ihmiset ja suhteet ovat erilaisia ja vain avioparin keskinäisiä asioita, ei siis muiden kannata edes miettiä niitä. Ovatpa ovat ongelmansa ja ratkaisut niihin. Loppuelämänsä ovat sitoutuneet toisiinsa tuli mitä tuli. Varmaan todella pitkissä suhteissa joudutaan niidenkin asioiden kanssa tekemisiin ja täytyy tehdä ratkaisu.

Minulle jo lapsena vanhempani opettivat tiukasti, ettei toisten asioihin puututa ja muiden avioliitot pitää jättää rauhaan. En siis minäkään saa olla varatun miehen käytettävissä. Näin säilyttää itsetunnon näin naisena. Tämän oli erittäin arvokas opetus, enkä ole koskaan edes ihastunut varattuun vaikka välillä sinkkuna ollessa tuntuu, ettei muita tapaakaan metsästämässä naisia.

Vierailija
39/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, että miksi kertominen olisi ongelma. Jos petetty puoliso ei tiedä, niin olisi reilua kertoa totuus. Jos totuus ei haittaa, niin eihän kertominenkan ole ongelma. Jos mitätön yhden yön juttu todella on mitätön, niin eihän sen kertominenkaan ole ongelma.

Itse haluaisin tietää. Seuraukset ovat mun ja puolison päätös, eivät kenenkään muun vastuulla. Mutta asian pimittäminen veisi sen päätäntävallan petetyltä ja se on minusta väärin.

Valehtelu ja salailu on on minusta pahempi petos kuin varsinainen pettäminen muuten.

Juurikin tämä. Pettämisestä valehteleminen ja salailu vievät petetyltä vapauden tehdä päätöksen siitä tahtooko jatkaa suhdetta vai ei. Samoin varattu, joka valehtelee suhdestatuksensa hänelle, jonka kanssa pettää, vie sivusuhde kumpaaniltaan päätäntävallan tehdä valintansa arvojensa mukaan. Kummassakin tapauksessa pettäjä on pelkuri, joka ajattelee ainoastaan omaa etuaan ja nautintoaan. 

Vierailija
40/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko te jos tietäisitte, että mies pettää tuoretta vaimoa heti kun rouva lähtee seurasta?

Vaimon ystävät tietävät, kukaan ei kerro kuitenkaan hänelle.

Saivat lapsen ja mies edelleen hakee hyväksyntää toisilta naisilta. 

Mielestäni todella karua jos vaimo joskus saa tietää, koska kukaan ei ole kertonut hänelle. Keneen hän voi tuolloin tukeutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän