Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rosacea - minkälaista kosmetiikkaa käytätte?

Vierailija
20.09.2024 |

Itselläni nyt parin vuoden sisällä alkanut rosacea poskilla ja en tunnu vaan saavan ihonhoitoa kuntoon. Mitä tuotteita teidän muiden tästä kärsivien naama on sietänyt? Minkälaiset ihonhoitorutiinit teillä on?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut, ei sitä mitenkään saa peitettyä.

Vierailija
2/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laponie of Scandinavia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luovuttanut, ei sitä mitenkään saa peitettyä.

Mulla onnistuu kesällä, mutta talvisin kun iho on kuiva niin mikään meikki ei sitä peitä. Sitten kun laitan reilusti kosteusvoidetta niin iho tulehtuu. Ärsyttävää.

Vierailija
4/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän juustoa. Se ainakin selkeästi pahentaa.

Vierailija
5/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pahentaa sokeri, varsinkin sokeri ja rasva yhdessä (suklaa, munkit yms). Ainakin painonhallinta helpompaa kun heti näkyy seuraukset.

Vierailija
6/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ainoa tuote minkä olen oikeasti huomannut välillä rauhoittavan pahasti kuumottavaa, punaista naamaani on ruusuvesi (esim. flow cosmetics.) Kosteuttaakin hyvin, ihan luottotuote. Ja mä olen paljon kaikkea kokeillut. Talvi on paskamainen kun tulee niin pahat lämpötilanvaihtelut ja kylmä viima, jee jee se taas edessä. :/ 

Vierailija
7/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Barbara Strum calming seruumi, arvokas mutta toimiva. Käytän vain punoitus alueella niin puteli kestää reilun vuoden. Medik8 on hyvä rauhoittava soothing puhdistus mousse jonka voi jättää jopa muutamaksi minuutiksi. Kävin myös laseri hoidossa vuosia sitten mikä auttoi todella paljon, nyt vain ylläpidän parempaa ihon kuntoa. Sisley velvet nourising voide ei ärsytä, uusi Estee Lauder advanced night treatment on myös hyvä. En sauno tai käytä retinolia, maltillinen aurinko ok. Meikit saa olla laadukkaita.

Vierailija
8/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dr Barbara Strum calming seruumi, arvokas mutta toimiva. Käytän vain punoitus alueella niin puteli kestää reilun vuoden. Medik8 on hyvä rauhoittava soothing puhdistus mousse jonka voi jättää jopa muutamaksi minuutiksi. Kävin myös laseri hoidossa vuosia sitten mikä auttoi todella paljon, nyt vain ylläpidän parempaa ihon kuntoa. Sisley velvet nourising voide ei ärsytä, uusi Estee Lauder advanced night treatment on myös hyvä. En sauno tai käytä retinolia, maltillinen aurinko ok. Meikit saa olla laadukkaita.

Tuo laserointi kiinnostaisi, siinä vaan voi olla se että tulokset ei pysy :/ Kuinka paljon/miten laajalta alueelta sulla laseroitiin ihoa? 

Vierailija
9/25 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä h*lvetistä! Varsinkin talvella. Naama punaisena kuin olis ryypänny ikänsä. Niin varmaan kaikki ajatteleeki. Mistään voiteista ei oo apua löytyny. Jos ei kosteuta iho kesii ja jos kosteuttaa punoittaa entistä pahemmin. Myös luovuttanu ja kohtalooni alistunu.

Vierailija
10/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä iho rauhoittui BTB13 sarjan medical-linjan tuotteilla. Siitä skin relief serum koko kasvoille ja rosacea+acne treatment gel näpyille ja punoitukselle. Päälle päiväksi saman sarjan bb-voide. Jos enemmän peittävyyttä tarvii, niin olen lisännyt cliniquen redness solutions  BTB13 puhdistusvaahdolla puhdistan kasvot. 

Vierailija
11/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Cliniquen redness solutions meikkivoidetta. 

Vierailija
12/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopikin kauravoide.

Vierailija
13/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia voide tai seerumi missä on atselaiinihappoa (acelaic acid) vähintään 15%. 

Toinen mikä on olennaista on ihon suojaaminen auringolta korkeasuojakertoimisella voiteella. Toki löytyy muitakin ihoa rauhoittavia tuotteita mutta nuo kaksi yllä mainittua ovat ne olennaisimmat. 

Vierailija
14/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kosmetiikka pois! Pesu vedellä emulgoidulla apteekin Ceralan Plussalla + vedellä. Kosteusvoiteeksi tippa samaa voidetta.

Ei tämä paloauto enää punoita eikä lehahtele.

Vierailija
15/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Detria Arbutin 👍

Vierailija
16/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Detria Arbutin 👍

Tämä. 

Vierailija
17/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Cliniquen redness solutions meikkivoidetta. 

Mulla myös saman sarjan puuteri. 

Vierailija
18/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä h*lvetistä! Varsinkin talvella. Naama punaisena kuin olis ryypänny ikänsä. Niin varmaan kaikki ajatteleeki. Mistään voiteista ei oo apua löytyny. Jos ei kosteuta iho kesii ja jos kosteuttaa punoittaa entistä pahemmin. Myös luovuttanu ja kohtalooni alistunu.

Laponie of scandinavia.

Vierailija
19/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erityisen herkkä iho jossa ruusufinni pahimmillaan kukki todella kipeänä, parhaimmillaan vain couperosaa ja muutama näppy siellä täällä.

Ihoni ei sietänyt muita kuin tuoksuttomia perusvoiteita, eikä samaa laatua kovin pitkään sittenkään.

Lopulta löysin avun yllä jo mainitusta Arbutinista. Käytän arbutin seerumia päivittäin, enkä kaipaa muuta ihonhoitotuotetta. Jos iho tuntuu todella kuivalta kuten joskus talvisin, käytän saman Detria sarjan päivävoidetta. Tämä on ollut minun ihoni pelastus jo useamman vuoden ajan, vaikka eihän tämä viheliäinen vaiva kai koskaan täydellisesti parane. 

Vierailija
20/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mikä on olennaista on ihon suojaaminen auringolta korkeasuojakertoimisella voiteella. Toki löytyy muitakin ihoa rauhoittavia tuotteita mutta nuo kaksi yllä mainittua ovat ne olennaisimmat. 

Jännä miten ihmiset reagoi niin eri lailla. Itselläni aurinko parantaa ihoa, tosin käytän kyllä silti korkeita suojakertoimia. Tavallaan en vielä oikein usko että tämä edes on rosacea kun nuorempana (kuitekinkin lähemmäs kolmekymppiseksi) olen kärsinyt aknesta ja ei tämä eroa siitä muuten millää kuin sillä että finnit ja tulehdus on pinnallisempaa. Lääkäri kuitenkin torppasi ideani siitä että voisi olla hormonaalista ja ei halunnut näin vanhalle (40v.) kirjoittaa ehkäisypillereitä ihoa parantamaan. Olen vähän katkera että tässä aknen ja rosacean välissä oli ehkä tuurilla 10 hyvää vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän