Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet kertomaan minulle että puolisoni pettää

Vierailija
19.03.2023 |

Onko tullut mieleen että tiedän kyllä siitä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa, ja toivon ettei siitä kerrottaisi kun tulee niin paha mieli?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitteko te jos tietäisitte, että mies pettää tuoretta vaimoa heti kun rouva lähtee seurasta?

Vaimon ystävät tietävät, kukaan ei kerro kuitenkaan hänelle.

Saivat lapsen ja mies edelleen hakee hyväksyntää toisilta naisilta. 

Mielestäni todella karua jos vaimo joskus saa tietää, koska kukaan ei ole kertonut hänelle. Keneen hän voi tuolloin tukeutua.

Mä kertoisin.

Itse olen ollut siinä tilanteessa, että exäni petti mua. Hänellä oli yhdenyönjuttuja ja sitten viimeisimpänä pidempi salasuhde, josta jäi kiinni. Se oli jo itsessään loukkaavaa, mutta kyllä se ehdottomasti lisäsi pahaa oloani, kun sain tietää, että meidän yhteiset ystävät ja exän vanhemmat tiesivät asiasta jo pitkältä ajalta. Koin, että kumppanini lisäksi nämä asiasta tietäneet henkilöt pettivät mut myös. He eivät ainoastaan peitelleet asiaa vaan myös ihan suoraan valehtelivat mulle, kun heiltä välillä kyselin tietävätkö missä exäni on, kun ei ollut tullut kotiin.

Vierailija
42/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pariskunnan, jotka ovat olleet yhdessä teineistä asti ja nyt ovat reilusti yli 60 v. Pitkään suhteeseen mahtuu kriisi jos toinenkin. Siis muutakin kuin pettämistä ja se on hitsannut heidät lujasti kiinni toisiinsa, koska saavat tarvitsemansa tuen ja avun puolisoltaan.

Mies on kova pettämään ja kaikki käy. Alusta asti jäi kiinni ja kielsi kaiken. Minä en kertonut näkemistäni muiden naisten kanssa kulkemisista mitään. Arvostan heidän sitoutumista toisiinsa sen verran, etten halua puuttua asioihin, jotka eivät minulle kuulu.

Sain vaimolta jossain vaiheessa tietää, että kyllä hänellä omat todisteet ja epäilykset ovat. Lopulta hänkin oppi pettämään ilman tunnontuskia. Siinäpä hyppivät vieraissa ja ovat omista syistään yhdessä. Taitavat kuitenkin suuresti rakastaa toisiaan ja syrjähypyt ovat heidän keskinäinen asiansa, ei minun edes arvosteltavissa.

Asiat eivät todellakaan kuulu kuin avioparille, eivät muille. Ehkä he molemmat tietävät toistensa pettämisestä ainakin osan ja hyvä niin, kun kerran tiiviisti ovat yhdessä. Ei heitä kukaan juoruaja saa eroamaan tai edes draamaa aikaiseksi.

Näin me ihmiset ja suhteet ovat erilaisia ja vain avioparin keskinäisiä asioita, ei siis muiden kannata edes miettiä niitä. Ovatpa ovat ongelmansa ja ratkaisut niihin. Loppuelämänsä ovat sitoutuneet toisiinsa tuli mitä tuli. Varmaan todella pitkissä suhteissa joudutaan niidenkin asioiden kanssa tekemisiin ja täytyy tehdä ratkaisu.

Minulle jo lapsena vanhempani opettivat tiukasti, ettei toisten asioihin puututa ja muiden avioliitot pitää jättää rauhaan. En siis minäkään saa olla varatun miehen käytettävissä. Näin säilyttää itsetunnon näin naisena. Tämän oli erittäin arvokas opetus, enkä ole koskaan edes ihastunut varattuun vaikka välillä sinkkuna ollessa tuntuu, ettei muita tapaakaan metsästämässä naisia.

Samaa mieltä tästä tummennetusta, mutta minusta se tarkoittaa että toisen harrastama pettäminen on myös sille petetylle kuuluva asia. Eihän voi sanoa että nuo ovat parin keskinäisiä asioita, jos toinen ei edes tiedä.

Itse siis kerron, jos tiedän vaikkapa ystävääni petettävän. Hänellä on oikeus olla osallisena ja tietoinen avioliittonsa asioista ja jos hän hyväksyy asian niin mitäpä väliä sillä sitten on  että kerroin. Jos hän ei hyväksy asiaa, niin hänellä on oikeus tietää ja tehdä omat ratkaisunsa liittonsa suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertominen on vallankäyttöä. Joitakin myös ajaa vahingonilo.

Tämä palsta on osoittanut, että useimmat kertomishaluiset kertoisivat vain nimettöminä. Tällä tavalla pääsisi seuraamaan ihmisten elämän mullistumista verhonraosta, itse ei joutuisi siitä vastuuseen, mutta saisi viihdykettä pitkäksi aikaa. Pettäminen on niljakasta, mutta niin on siitä juoruaminenkin.

Vierailija
44/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on osoittanut, että useimmat kertomishaluiset kertoisivat vain nimettöminä. Tällä tavalla pääsisi seuraamaan ihmisten elämän mullistumista verhonraosta, itse ei joutuisi siitä vastuuseen, mutta saisi viihdykettä pitkäksi aikaa. Pettäminen on niljakasta, mutta niin on siitä juoruaminenkin.

Täh? Itse ainakin kertoisin nimettömänä juuri siksi, etten haluaisi osallistua draamaan. Kokemukseni mukaan viestintuoja ammutaan heti ensimmäisenä.

Mutta tuntuisi väärältä olla kertomattakaan. Itse ainakin tuntisin itseni tuplaten petetyksi, jos ystäväni olisivat tietäneet tuollaisesta asiasta eivätkä kertoneet.

Vierailija
45/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron teille salaisuuden, arvon siskot!

Jokainen mies pettää, jos saa tilaisuuden. Sinunkin rakas Matti Juhanisi.

On naiivia uskoa uskollisuuteen meille tyrkytetyssä muodossa.

Minulla on kokemusta. Paljon. Oikeastaan erittäin paljon.

Elin villinä sinkkuna 42-vuotiaaksi.

Yksikään tavoittelemani mies ei kieltäytynyt seksistä. Moni oli - ja on edelleen aviossa.

Nykyinen suhteeni perustuu aivan muuhun kuin uskollisuuteen. Jota kuitenkin toivon, vaika en edellytä.

On itsepetosta, kuvitella, ettei puolisonne olisi normaali mies!

Vierailija
46/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämänasenteesi on että nielet kiltisti paskaa ja yrität olla ajattelematta sitä? Rikot vain loputkin itsestäsi mitä on vielä jäljellä.

Aika tehdä muutos elämään.

Vierailija
47/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen kertominen, että tulee paha mieli jos kerrotaan pson pettämisestä on melko epäterve. Itsepetos kuluttaa voimia. Totuus vapauttaa.

Vierailija
48/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat elää pettävän ihmisen kanssa? Rahan takia?

Lue naisten tekemiä aloituksia sinkkuudesta. Kunhan mies käy töissä ja leikkii rakastavaa niin pettämistä katotaan läpi sormien. Sama juttu kasarilla sekä ysärillä. Ukko ravasi vieraissa rouvan hieroessa pöytähopeita.

Niin, aina on ollut heikkoja naisia jotka katsovat sormien läpi pettämistä. On myös naisia jotka haluavat rahan ja kulissien takia pysyä petturin kanssa. Minä taas olen sellainen nainen, joka ei pettämistä katsele. Se on potku persuksille heti, koska minulla on itsetunto enkä halua olla petturin kanssa

Mun itsetuntoni sen sijaan ei ole siitä kiinni, missä kenenkin kikkeli on kulloinkin käynyt.

Vierailija
49/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Itse ainakin kertoisin nimettömänä juuri siksi, etten haluaisi osallistua draamaan. Kokemukseni mukaan viestintuoja ammutaan heti ensimmäisenä.

Mutta tuntuisi väärältä olla kertomattakaan. Itse ainakin tuntisin itseni tuplaten petetyksi, jos ystäväni olisivat tietäneet tuollaisesta asiasta eivätkä kertoneet.

Olisit entinen ystävä, jos tulisit mulle länkyttämään. Anna ihmisten olla.

Vierailija
50/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-mieheni pettämisestä tiesivät kaikki yhteiset ystävät eikä kukaan kertonut. Kun lopulta sain totuuden selville eli että sivusuhde yli vuoden, niin suutuin kaikille "ystäville" että antoivat sen sian toimia selkäni takana minulle kertomatta. Pelkureita kuten pettäjäkin. Olisin halunnut valita itse, jatkanko suhdetta vai en. Sitten olinkin loukussa vasta ostetun asunnon ja raskauden myötä. Kyllä oli kamalaa.

Vierailija
51/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni terveys ja työkyky, kun asiasta minulle kerrottiin. Ensin olin tietysti vihainen ja katkera miehelle. Tuli ero ja perhe hajosi. Mielenterveyteni rakoilee, enkä ole pystynyt 12 vuoteen töihin.

Nyt olen ikuisesti vihainen tuolle kertojalle.

Vierailija
52/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sen kertoja syy, että sulla on paha mieli vaan sen sun petturipuolison syy. Ei sen asian ajattelematta jättäminen muuta sitä puolisoa uskolliseksi, siellä se todennäköisesti pettää edelleen. 

Vierailija
53/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni terveys ja työkyky, kun asiasta minulle kerrottiin. Ensin olin tietysti vihainen ja katkera miehelle. Tuli ero ja perhe hajosi. Mielenterveyteni rakoilee, enkä ole pystynyt 12 vuoteen töihin.

ei kai kukaan ole uskollinen tuollaiselle mt-vikaiselle työnvälttelijälle

Vierailija
54/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitteko te jos tietäisitte, että mies pettää tuoretta vaimoa heti kun rouva lähtee seurasta?

Vaimon ystävät tietävät, kukaan ei kerro kuitenkaan hänelle.

Saivat lapsen ja mies edelleen hakee hyväksyntää toisilta naisilta. 

Mielestäni todella karua jos vaimo joskus saa tietää, koska kukaan ei ole kertonut hänelle. Keneen hän voi tuolloin tukeutua.

Oletan, että sinä olet yksi näistä ystävistä. Mitä tuo mies siis sanoi sinulle, kun soitit hänelle ja kerroit, ettet hyväksy, että hän kohtelee ystävääsi tuolla tavalla?

Vierailija
55/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, suurin osa ihmisistä haluaisi tietää. Jos ei tiedä petetyn omaa kantaa, niin minusta on perusteltua toimia sen mukaan mikä se kanta suuremmalla todennäköisyydellä olisi. Toiseksi, aloituksen tilanteessahan aloittaja tietää jo. Vrt tilanne, jossa ihminen joka haluaisi tietää elää kenties vuosikausia valheessa ja elämää valuu hukkaan. Minusta tietohaluiselle kertomatta jättämisen haitat ovat silloin huomattavasti suuremmat kuin laput silmillä kulissielämää haluavalle kertomisen. Pahoittelen, jos sinulle tulee pahaa mieli. Voin luvata, että monelle tulisi vielä pahempi, jos vuosikymmeniä myöhemmin paljastuu että liitto on valhetta, kaikki on tienneet eikä kukaan ole viitsinyt kertoa.

Vierailija
56/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit entinen ystävä, jos tulisit mulle länkyttämään. Anna ihmisten olla.

Mikset itse kerro ystävillesi etukäteen, ettet halua tietää jos sinua petetään, vaan toivot että koko lähipiiri osallistuu salailuun?

Vierailija
57/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? On täysin mahdollista, että olisi kärähtänyt muutenkin. Miksi se on muun maailman velvollisuus suojella aikuista ihmistä realiteeteilta?

Vierailija
58/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse jouduin aikoinaan varatun vedättämäksi. Ja kyseessä ei ollut mikään kertapano, vaan melkein vuoden kestänyt suhde.

Muhun sattu niin lujaa, kun totuus selvis. Kerroin miehen vaimolle (ihan omalla nimellä ja naamalla). Halusin vaan, että mieskin saa "ansionsa mukaan". Ja saikin.

Niin minäkin - tai en vedättämäksi, koska meillä oli vain seksisuhde. Tapasimme usein baarissa ja tulimme minun luokseni, mistä mies lähti aamuyöllä neljän-viiden maissa kotiinsa. Ellei kummallakaan ollut jotain muuta säätöä. Kerran mies sitten soitti minulle kotoaan, mikä oli harvinaista koska emme ylipäänsä soitelleet ja ne muutamat kerrat kun hän oli soitellut, hän oli soittanut töistä (tämä tapahtui ennen kännykkäaikaa). Taustalta kuului pienen lapsen ääntä. Hän yritti ensin kieltää asian mutta kertoi sitten, että he olivat saaneet jokin aika sitten vauvan. Siis tapailumme aikana.

Minulle ei tullut pieneen mieleenikään kertoa miehen vaimolle, ei todellakaan. Sellaisessa elämänvaiheessa olisi voinut tapahtua vaikka mitä. Jos hänelle oli ok, että mies oli lähes joka viikonloppu yökerhossa ja palasi kotiin aamuviiden jälkeen, niin kyllähän hänen olisi luullut ymmärtäneen. Enkä varmasti ollut miehen ainoa sivusuhde.

Katkaisin välit mieheen, mutta en kokenut myöskään että hänen olisi kuulunut saada "ansionsa mukaan". En ollut koskaan kysynyt häneltä edes, onko hän naimisissa, saati että onko hänen vaimonsa parhaillaan raskaana tai juuri synnyttänyt.

Vierailija
59/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pariskunnan, jotka ovat olleet yhdessä teineistä asti ja nyt ovat reilusti yli 60 v. Pitkään suhteeseen mahtuu kriisi jos toinenkin. Siis muutakin kuin pettämistä ja se on hitsannut heidät lujasti kiinni toisiinsa, koska saavat tarvitsemansa tuen ja avun puolisoltaan.

Mies on kova pettämään ja kaikki käy. Alusta asti jäi kiinni ja kielsi kaiken. Minä en kertonut näkemistäni muiden naisten kanssa kulkemisista mitään. Arvostan heidän sitoutumista toisiinsa sen verran, etten halua puuttua asioihin, jotka eivät minulle kuulu.

Sain vaimolta jossain vaiheessa tietää, että kyllä hänellä omat todisteet ja epäilykset ovat. Lopulta hänkin oppi pettämään ilman tunnontuskia. Siinäpä hyppivät vieraissa ja ovat omista syistään yhdessä. Taitavat kuitenkin suuresti rakastaa toisiaan ja syrjähypyt ovat heidän keskinäinen asiansa, ei minun edes arvosteltavissa.

Asiat eivät todellakaan kuulu kuin avioparille, eivät muille. Ehkä he molemmat tietävät toistensa pettämisestä ainakin osan ja hyvä niin, kun kerran tiiviisti ovat yhdessä. Ei heitä kukaan juoruaja saa eroamaan tai edes draamaa aikaiseksi.

Näin me ihmiset ja suhteet ovat erilaisia ja vain avioparin keskinäisiä asioita, ei siis muiden kannata edes miettiä niitä. Ovatpa ovat ongelmansa ja ratkaisut niihin. Loppuelämänsä ovat sitoutuneet toisiinsa tuli mitä tuli. Varmaan todella pitkissä suhteissa joudutaan niidenkin asioiden kanssa tekemisiin ja täytyy tehdä ratkaisu.

Minulle jo lapsena vanhempani opettivat tiukasti, ettei toisten asioihin puututa ja muiden avioliitot pitää jättää rauhaan. En siis minäkään saa olla varatun miehen käytettävissä. Näin säilyttää itsetunnon näin naisena. Tämän oli erittäin arvokas opetus, enkä ole koskaan edes ihastunut varattuun vaikka välillä sinkkuna ollessa tuntuu, ettei muita tapaakaan metsästämässä naisia.

Samaa mieltä tästä tummennetusta, mutta minusta se tarkoittaa että toisen harrastama pettäminen on myös sille petetylle kuuluva asia. Eihän voi sanoa että nuo ovat parin keskinäisiä asioita, jos toinen ei edes tiedä.

Itse siis kerron, jos tiedän vaikkapa ystävääni petettävän. Hänellä on oikeus olla osallisena ja tietoinen avioliittonsa asioista ja jos hän hyväksyy asian niin mitäpä väliä sillä sitten on  että kerroin. Jos hän ei hyväksy asiaa, niin hänellä on oikeus tietää ja tehdä omat ratkaisunsa liittonsa suhteen.

Juuri tämä! Ihmettelen aina, että perusteellaan kertomatta jättämistä sillä, että se on puolisoiden välinen asia joka ei kuulu muille. Mutta eihän tässä olekaan siitä kyse kuuluuko tieto kertojalle, vaan siitä että se tieto kuuluu petetylle! Ei se voi olla parin välinen asia jos toinen ei sitä tiedä.

Vierailija
60/174 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisille ihmisille toivon aina, että kolahtaisi omaan nilkkaan. Että tulisi anonyymi viesti, jossa olisi uskottava väite siitä, että puoliso pettää, mutta että he eivät koskaan voisi saada täysin varmasti tietää. Ihmisessä on todella, todella paljon pahuutta, jos hän tekee tuollaisen teon toiselle ihmiselle.

Ja onneksi usein pätee, että karma is a bitch.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän