Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojeluilmoituksesta rikosilmoitus "perätön lausuma"

Vierailija
19.03.2023 |

Kokemuksia?
Meillä tilanne on se, että olen kokenut itseni työpaikkakiusatuksi.

Vähän aikaa sitten tehtiin lastensuojeluilmoitus, jossa sanottiin että tekijä on naapuri. Meillä oikeastaan on vaan yksi seinänaapuri (rivitalossa asutaan) ja tämä sanoi ettei ole tehnyt. Myös muut (2 seuraavaa asuntoa tyhjinä) sanoo ettei tietoa.
En jaksa uskoa, että se naapuriksi esittäytynyt henkilö olisi oikeasti naapurimme. Meillä on hyvät välit naapurustoon.

Naapurit sanoivat, ettei meiltä kuulu meteliä. Ilmoittaja väittää, että meteliä on runsaasti ja että lapset hyppii pihalla talvellakin vähissä vaatteissa. Meillä isommatkin lapset aika tunnollisia puku joita, joten on outoa kuvitella että vaikka kun ei oltais kotona leikkisivät vähissä vaatteissa ulkona.
Naapuri myös sanoi tuohon, että jos hän näkisi epäsopivia vaatteita, hän toisi lapsen ovelle ja sanoisi "käypä äidiltä/isältä pyytämässä lämpimämmät vaatteet" ja odottaisi että lapselle on vaatteet, ei hän todellakaan mitään ilmoitusta tekisi.

Mutta yksi asia kiinnitti huomion erityisesti, kun ilmoituksessa mainittiin mieheni vanha työ. Joka onreissu työtä. Tuosta reissu työstä ei kukaan edes tiedä, se kesti niin vähän aikaa.. Muistan ainoastaan työpaikan kahvihuoneessa sanoneeni kerran "kun mies aloittaa reissutyöt, mitenhän pärjätään" ja naurahdin ohimennen, paikalla oli noin 5 kuulijaa..

En keksi muuta kun että se olis joku heistä, joka tekeytyy naapuriksi.

Mutta miten poliisi tutkii asiaa? Kokemuksia?
Naapurin nimeä ei kuitenkaan oltu väärennetty

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätön ilmianto on rikos. Jos lasu on tarkoituksella tehty häirintätaekoituksella, kyllähän asia pitää selvittää.

Kumma kun lastensuojelu muka olisi lain yläpuolella.

Vierailija
22/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaset lasujen tekijt on kyl tän maan syöpä. pitäs saada vankilaan. todella moni oikeesti hädässä oleva lapsi joutuu kärsiä kun ei resurssit riitä näiden takia. ovat siis suoraan vastuussa kaikista kammottavista lapsiin kohdistuvista rikoksista jotka ois voitu estää ilman turhiin lasuihin mennyttä aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa tehtiin lasu lapsiperheestä jossa isot lapset huutaa ja itkee aamuvarhaisesta iltamyöhään. Ihan vaan siksi että joku käy katsomassa mistä johtuu ja että saavat tarvittaessa apua:

Tämä perhe sitten teki rikosilmoituksen joka ei tietenkään johtanut mihinkään.

Huomatkaa että jos on syytä epäillä että lapsilla on jotain hätää niin jokainen meistä on velvollinen tekemään ilmoituksen, sossu sitten tutkii onko aihetta toimenpiteisiin, esim. perhetyöntekijään.

Ihan hyvä että tehdään kun on huoli, mutta eivät nuo johda mihinkään yleensä ja loppujen lopuksi viranomaiset vain suhmuroivat toistensa kanssa ja ilmon kohde katsoo meininkiä kun halpaa makkaraa.

Perhetyöntekijän työpanoskin on usen plus miinus nolla ellei sitten vanhempi ole itse innolla mukana perhetyössä ja samaa mieltä ongelmista ja niiden ratkomisesta. Ja voisi pistää nuokin rahat oikeasti tarvitseville esim. lasten hyväksi jotka eivät pääse kertaakaan huvipuistoon tai muuta. Harvoin lässytys perusteinen apu on mikää apu kenellekään. Ainahan saa koittaa mitä huvittaa. Lain puitteissa toki.

Vierailija
24/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noiden tutkiminen on vaikeaa. Vedotaan luottamuksellisuuteen. Oma tipunen vei itse asian oikeuteen. Oli aikuinen mutta näyttää paljon nuoremmalta. Häirikkövanhukset ilmeisesti meidän rapusta tehnyt useampia ilmoja, esim.vaatetuksesta ja humalasta (oli tullut cosplaysta lievässä kännissä).

Tyttären kanssa ei kyllä ole leikkimistä ;)

Vierailija
25/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaa tuollaiset lasut häiritsee. Itse otin ainakin huuorilla ja niin tekin jos postaisin ne ilmot tänne.

Jotkut ehkä vihastuisi kun näkisivät verorahojen käyttöä esim. tuolla kumkisessactetv. huollissa. Ei ihme jos vähän jumittaa koko julkinen pas... ka. Tuntuu että oikein haluavat ihmisten olevan asiakkaina mahd. pitkään ja useita käyntejä turhaan. Tai sitten vaan sitä ihan ammattitaidon puutetta.

Vierailija
26/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perätön ilmianto on rikos. Jos lasu on tarkoituksella tehty häirintätaekoituksella, kyllähän asia pitää selvittää.

Kumma kun lastensuojelu muka olisi lain yläpuolella.

Mitä perätöntä ilmiantoa oikein tarkoitat, se rikosilmoituksen tekijähän itse syyllistyy koska lasun tekeminen ei ole rikos tavalliselle pulliaiselle, mutta viranomaisen jättämänä voi ollakin. 

Vierailija
27/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvität tekijän ja käyt hakkaamassa sen påskaksi. Karma is best.

Vierailija
28/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittensä ne nolaa, ne tyhmistä asioista ilmon tekevät.

Esim. lapsi ilman takkia talvella, aihe huolestua.

Lapsi ilman pipoa ja hanskoja 5 min. matka. Ei aihetta huoleen

Vierailija
29/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda koko juttu. Lasuja saa tehdä ja pitääkin tehdä, jos on huolissaan lapsista. Huolissaan olo ei ole rikos.

Siinä taas yksi joka tekee nimettömiä lasuja kuin liukuhihnalta.

Vierailija
30/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se edes ole perätön lausuma jos ollut naapuri. 

Iso osa lasuista on perättömiä. Mitään lukua en voi antaa, mutta suuri se on. Esimerkiksi erotilanteissa lastesuojeluilmoituksia käytetään "aseena" toista kohtaan. Se on sairasta.

Vierailija
31/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriitti sekin. Tuhannet ihmiset kimpussa hyvällä tai pahalla.

Vierailija
32/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meriitti sekin. Tuhannet ihmiset kimpussa hyvällä tai pahalla.

Tämä. Ryhdyin miettimään, miksi näitä tehdään. Katkeran narsisti-exän tekemän perättömän kostolasun vielä jotenkin ymmärrän. Mutta nää kylän turhien juoruämmien lasut on kyllä jotain mitä en ymmärrä. Aikoinaan mietin oliko se kateutta mun ulkonäöstä, työstä, ulkomaanmatkoista, talosta, miehen komeudesta, lapsen älykkyydestä ja suosiosta. Vai mistä? Kertokaa lasujen tekijät anonyymisti, nyt teillä on mahdollisuus.

Vierailija
33/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda koko juttu. Lasuja saa tehdä ja pitääkin tehdä, jos on huolissaan lapsista. Huolissaan olo ei ole rikos.

Huolissaan kiusaaminen on.

Vierailija
34/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä työpaikalla tiedettiin naapurin nimi? voihan se naapuri tehdä rikosilmoituksen jos hänen nimissään tehdään lasuja

Vierailija
35/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin tuossa niin, että ottaisin sen kiusaamisen puheeksi töissä. Sitten kun esimies pyytää kaikki istumaan pöydän ääreen, näyttäisin myös tulostetun lastensuojeluilmoituksen (saat kopiona sossulta) ja kysyisin, kertokaapa suoraan kuka tämän teki?!

Entäpä, jos kiusaamisessa on esimies mukana? Silloin on turha keskustella tämän esimiehen ja työterveyshuollon kanssa.

Itselläni vähän vastaava tapaus noin 15 vuoden takaa. Tapauksesta opin juurikin sen ettei työpaikalla kannata omista asioista puhua kuin jotain hyvin ympäri pyöräteitä tai mikä parempi, niin olla puhumatta omista asioista mitään.

Ap tapauksessa en puhuisi asiasta töissä mitään. Enkä jatkossa puhuisi tuon porukan kanssa omista tai perheen asioista mitään.

En kyllä luottaisi naapurinkaan sanaan ettei olisi lasun takana.

Itse kertoilin joskus töissä asioitani, jotka ei olleet totta, eikä tärkeitä mulle, ihan vain huvittaakseni itseäni. Kiusaajat alkoivat sitten puuhastella näiden asioiden parissa niin hurjalla innolla, että firma meni konkkaan! Itse olin tietysti älynnyt vaihtaa työpaikkaa sitä ennen.

Vierailija
36/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä työpaikalla tiedettiin naapurin nimi? voihan se naapuri tehdä rikosilmoituksen jos hänen nimissään tehdään lasuja

Lue aloitus. Naapurin nimi oli naapuri. Ei nimetöntä lasua nimellä tehdä.

Vierailija
37/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole perätön jos jollakulla on huoli asiasta. Jos lastensuojelu katsoo ettei aihetta ole niin tekevät päätöksen ettei ole lastensuojelullista huolta ja saat sen ihan kirjallisena, voit sitten viedä näytille työpaikan kahvihuoneeseen tai taloyhtiön ilmoitustaululle.

Vierailija
38/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää nimettömien lasujen tekijät älyä pelätä yhtään? 

Vierailija
39/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sellainen iloinen ja perustyytyväinen ihminen, hyvällä huumorintajulla varustettu. Voi sitä kateuden määrää! Vaikkei mulla oo mitään, mitä oikeesti kannattaisi kadehtia: lahjoja, ylivertaista älyä, kauneutta tai rikasta miestä. Mutta niin vaan riittää kiusaajia.

Vierailija
40/51 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minusta, 60- v ukosta tehtiin useampi huoli-ilmoitus. Hupaisaa toimintaa