Hain miehen lapsen eilen yöllä meille yöksi ja nyt hän ei halua mennä äidilleen
Mitä ihmettä teen?
Miehen lapsi soitti yöllä oli jossain kaverillaan ja kuulin äänestä että oli juonut alkoholia, pyysi että hakisin hänet.
Yritin soittaa hänen äidilleen yöllä mutta ei vastausta, mies on työmatkalla ja vastaa varmaan kun herää.
Äiti on ihan raivon vallassa ja vaatii että minä vien 17 vuotiaan nuoren heti kotiin. Mutta kun herätin hänet niin hän sanoi ettei ole menossa ja lähtee meneen, käy vaan ensin suihkussa.
Äiti soittaa ja viestittää että minun on pakko viedä hänet sinne. Yritin selittää että en saa häntä väkisin autoon.
Yhtäkkiä kaikki onkin minun vikani ja minun olisi kuulemma yöllä pitänyt viedä hänet jo kotiin.
En tiedä mitä teen
Kommentit (102)
Pidät vain huolen, että nuori tietää jatkossakin teillä olevan turvallinen paikka mihin saa aina tulla vaikka keskellä yötä. Ihan sama vaikka äitinsä suuttuisi.
Tuossa iässä ei ole mitään väliä sillä kuka on nuoren virallinen huoltaja, kunhan ei jää ulos tai johonkin hämärään seuraan viettämään yötä.
Kiva, että nuori luotti sinuun niin paljon, että uskalsi soittaa hakemaan vaikka olikin humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, etkö ole huolissasi siitä, ettet tavoita miestäsi sunnuntaiaamuna klo 10:30? Ajattele tilanne, että lapsi olisi yöllä joutunut sairaalaan ja kuolemaisillaan.
Samaa ihmettelin. Itse pidin huolen (ja pidän edelleen vaikka lapset jo aikuisia), että hädän hetkellä läheiset tavoittaa minut aina.
Sun olisi tosiaan pitänyt viedä jo yöllä sinne äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, etkö ole huolissasi siitä, ettet tavoita miestäsi sunnuntaiaamuna klo 10:30? Ajattele tilanne, että lapsi olisi yöllä joutunut sairaalaan ja kuolemaisillaan.
Samaa ihmettelin. Itse pidin huolen (ja pidän edelleen vaikka lapset jo aikuisia), että hädän hetkellä läheiset tavoittaa minut aina.
Meillä poika isällä ollessaan oli joutunut pahaan mopokolariin. Selvisi kyllä kuntoutuksen jälkeen, mutta olin kyllä paikalla puolussa tunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei realistisesti ole mahdollisuutta olla tavoitettavissa 24/7/365.
Vierailija kirjoitti:
Sun olisi tosiaan pitänyt viedä jo yöllä sinne äidilleen.
Miksi? Melkein aikuinen nuori halusi toiseen kotiinsa ja pääsi sinne.
Kauhea tilanne lapsella, tarvitsee isän tukea, mutta saa sitä ehkä joskus kun isä herää tai sitten ei.
Ap kirjoitti että isä on työmatkalla ja palaamassa kotiin. Moni kulkee pidemmät työmatkat esimerkiksi lentäen. Että ei kannata ruveta syyttelemään ennen kuin on tietoa
äiti on epäonnistunut, kun hänen vuorollaan oleva lapsi on juonut humalaan
Tämä keskustelu vei sekunnissa fläsbäkkinä aikaan jolloin omat lapset oli tuossa iässä ja siihen miten kaameaa se oli. Ovat nyt aikuisia. Olin totaali yh.
Ap. Pysy rauhallisena turvallisena aikuisena. Äiti voi halutessaan tulla taksilla hakemaan, pääasia että nuori on turvassa. Kerro että äiti on syystä huolissaan.
Tuossa iässä sitä uskoo voivansa tehdä mitä vaan ja pärjäävän yksin. Tee nuorelle selväksi että teki oikein kun soitti sinulle ja että asiat selviää kyllä. Yritä pitää nuori kotonaan ettei lähtisi nyt mihinkään kunnes kumpikin vanhempi paikalla. Koska jos nyt lähtee menee, mitä tapahtuu, minne menee?
Huh huh. Imeväisen korvatulehduskierre on helppo nakki nuoren rinnalla kun tosiaan voi valita sen ulko-oven ja kadota paikalta.
Toisaalta vanhemmat ovat tehneet pohjan nuoren elämälle. Nyt testataan kuinka luotettavana nuori kokee omat vanhempansa.
Lankapuhelimillako soittelette? Kai 17-vuotiaalla on känny johon äiti voi soittaa tai tekstailla
Varmaan tietää että äiti raivoaa eikä jaksa sinne krapulassa mennä kuuntelemaan huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Lankapuhelimillako soittelette? Kai 17-vuotiaalla on känny johon äiti voi soittaa tai tekstailla
Jos nuori ei halua mennä äidilleen niin mitä luulet vastaako hänelle puhelimeen.. jessus näitä järjenjättiläisiä kun ei ole mitään omaa päättelykykyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuori ei halua mennä äidilleen niin mitä luulet vastaako hänelle puhelimeen.. jessus näitä järjenjättiläisiä kun ei ole mitään omaa päättelykykyä
Siinä tapauksessa liittymä katkeaa huomenna. Oppiipahan olemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sen lapsen olisi parempi muuttaa vakituisesti isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne edes huolitaan. Taitaa olla jonkin sortin kiertopalkinto nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isälle, joka on nytkin tavoittamattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne edes huolitaan. Taitaa olla jonkin sortin kiertopalkinto nytkin.
Selvästi huolitaan myös silloin kun ei ole selvänä.
Hienoa että hait hänet etkä vie väkisin pois. Mietin vaan, miksi edes soitit äidille, kun nuori selvästi luotti sinuun enemmän.